4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Grijze 19 GTI 1989
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 13 maart 2017 04:52 PM
  [ # 46 ]

Zojuist weer een keuring achter de rug. De voorwielen gaan dan op van die wringplaten (op een hefbrug) die het wiel opzij, en naar voor/achter bewegen. Nergens speling te zien, rubbers zien er allemaal goed uit. Behalve de linker stuurhuishoes, die had twee kleine scheurtjes en heb ik dus vervangen.

Auto is gewassen en in de verkoop gezet! Zie de advertentie hier op het forum en elders.
Dochter heeft haar rijbewijs gehaald en gebruikt de “gezinsauto” best veel. Dat voelt toch niet helemaal lekker….. Waarom niet? Omdat de auto dan toch wel een oldtimer is in de zin van veiligheid. Voor mezelf ben ik daar nooit zo bang voor, maar de andere gebruikers hier rijden weer anders. Om die reden heb ik een moderne auto gekocht, eentje met alle toeters en bellen (stuur / zij / hoofdairbags, ABS, 4 wielaandrijving) en airco ter ontwaseming van de ruiten want daar zijn de dames ook niet even handig in om in te stellen. Nou ja modern, inmiddels 13 jaar oud, een Jaguar X-type Estate 3.0 V6 Executive.

Dus ik denk dat dit een der laatste posten zal zijn van mij in het Citroën forum. Jammer wel, ik draag Citroën toch een warm hart toe, mooi karakteristiek merk. Bedankt voor de hulp en meedenken over de probleempjes de afgelopen tijd.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 06 april 2017 03:28 PM
  [ # 47 ]

Auto is verkocht, einde van een tijdperk Citroën voor mij.
Ooit gehad:
2CV4, een lichtblauwe uit 1971. Kenteken eindigend op SM, passend voor een Citroën vond ik. Gekocht voor 50 gulden. Sleutels zaten er niet meer bij en ook de remtrommels voor ontbraken! Goed een jaar mee gereden in het pre-APK tijdperk, veel lol mee gehad en verkocht voor 450 gulden. Zo’n grote percentuele winst heb ik sindsdien nooit meer gehaald!
CX, 1981. Tweeliter, fijne auto maar roestig. Snel weer verkocht voor een betere.
CX 1982, identieke maar minder roest. Toch verkocht want ik zag deze:
CX GTi 1984. Zilvergrijze met airconditioning. Heel mooie staat van buiten en van binnen, fraaie lichtblauwe stoffen bekleding. Constructam caravan mee getrokken naar Frankrijk twee jaar achter elkaar. Heerlijke auto. Toen verkocht voor een goed bod en een poosje geen CX meer.
Meer woon werk verkeer dus ik dacht een modernere auto nodig te hebben: een Xantia 2.0 Break. Tja, die viel tegen omdat het zo’n gewone auto was, weinig bijzonders aan. Dus die verkocht ik en kocht weer een CX, mijn ultieme:
Een 2400 IE automaat uit 1983. Had de extra Prestige sierlijstjes voor en achter. Mooie kleur, oporto rood, beige leren bekleding met middenarmsteun. Een fantastische auto, paar jaar mee gereden.
Inmiddels had ik ook een Jaguar 420 gekocht uit 1967 en die vond inkt wat leuker, en geen plaats voor een extra CX in de garage de de CX werd weer verkocht. Is inmiddels een jaar of 8 geleden. Zou ik toch wel weer willen hebben…. Toen ik twee jaar geleden weer een “moderne” auto nodig had dacht ik dat een BX misschien wel leuk was. Afijn dat kan je lezen op bericht #1 van dit topic.

Mijn ouders hadden als eerste auto een Ami, zo een met schuine achterruit verkeerd om. (kenteken met GU vooraan) Kan ik me nog goed herinneren. Misschien dat ik ooit zo een koop. Voorlopig niet, de aandacht weer volop richten op Engelse klassiekers.


ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook