Sleutel vast in contact Saxo 1.4 1999
qbaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-2017

Gepost: 19 april 2017 03:01 PM

Even voorstellen, ik ben Rens en lurk al wat langer rond op dit fora en heb nu een account aangemaakt omdat ik wat hulp nodig heb. Ik heb een Citroen Saxo 1.4 uit 1999 en de sleutel zit vast in mijn contact slot, na een rit wilde ik de auto afzetten maar dit was niet mogelijk omdat de sleutel niet meer wilt draaien. Uiteindelijk aflaten slaan en de accu ontkoppeld, ik wil deze Saxo inruilen (lekke uitlaat, handrem ratelt en wil graag een 2000+ model). Nu is het zaak dat ik deze auto kan starten zodat ik deze naar de sloop/handelaar kan rijden.

Ik heb het slot gesmeerd maar mocht niet helpen, ik had al eens vaker last dat de stuurbekrachtiging en aanjager uitviel en als ik dan aan m’n sleutel wiebelde deden deze het weer. Daaruit maak ik op dat mn contactslot kapot is, een slot van de sloop zou kunnen maar omdat ik maar 1 laatste rit wil maken wil ik liever geen geld hieraan uitgeven.

De sleutel is blijven hangen in de “rij-stand” dus stuurslot is ontkoppeld, nu wil ik hem starten door middel van de draden bij contact of op de startmotor. Echter weet ik niet hoe, heb wat schema’s gevonden maar is voor mij niet duidelijk waar welke draad voor is. Vanuit cilinder komen 3x 2-draden, (2x rood / 1x rood + 1x blauw / 1x geel + 1x oranje). Klopt het als ik de 2x rode draden aan elkaar lus er spanning op motor staat en moet ik dan de oranje of de gele draad hier tegenaan houden om de auto te starten? Ik heb wat foto’s bijgevoegd, voordat ik ga knippen leek het me handig om eerst bij jullie na te gaan of ik hier verstandig aan doe?



Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 april 2017 04:30 PM
  [ # 1 ]

Als het om.  1 rit gaat gewoon ff aanduwen of aanslepen

Profiel  
 
qbaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-2017

Gepost: 19 april 2017 04:38 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor je reactie, momenteel heb ik even niemand die me kan aanslepen of duwen. Mocht iemand het antwoord weten op mijn vraag hoor ik het graag, anders wacht ik even tot het weekend (dan heb ik wel hulp voor aanduwen/slepen).

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 19 april 2017 05:08 PM
  [ # 3 ]

De sleutel kern eruit halen, kijk even op you tube, dan gewoon met schroevendraaier starten, alleen moet je de sleutel ergens aan plakken ivm de startblokering,

Profiel  
 
qbaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-2017

Gepost: 19 april 2017 05:28 PM
  [ # 4 ]

Bedoel je de kern er uithalen en schroevendraaier in sleutelgat forceren en zo contact omdraaien? Dat gaat niet lukken omdat ik de sleutel nu niet kan omdraaien/eruit halen. Of bedoel je iets anders? (Excuus voor mn gebrekkige kennis)

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 19 april 2017 07:43 PM
  [ # 5 ]

Baas, bij sommige contactsloten kan je nog de cilinder waar de sleutel in zit, in zijn geheel eruit nemen,  soms door heel simpel aan de zijkant een pin in te drukken,  als deze er dus uit is kan je met een schroevendraaier, achterin het slot de schijf draaien, want dat doet het slot ook, alleen moet je de sleutel, ergens aan dat slot plakken waar je de schroevendraaier insteekt, kijk even op you tube, dan zie je het vanzelf,  Dus iets van contactslot, citroen, of op zijn Engels ignitionkey, (is dat engels:mrgreen:) citroen, removal,

Profiel  
 
qbaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 19-04-2017

Gepost: 19 april 2017 08:11 PM
  [ # 6 ]

thanks beremans voor de tip, ik had al wel een paar gevonden van een picasso. Ziet er vergelijkbaar uit, alleen bij mij zit er een zwart kastje aan de cilinder zelf vast. Gok dat dit de startonderbreker sensor is, ga deze morgen proberen los te maken om te zien of ik dan de cilinder er uit kan krijgen (word nu donker, wil de buren niet laten schrikken Razz )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook