2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Motor start niet meer, alleen begint alles te flikkeren.
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 13 april 2017 05:13 PM
  [ # 16 ]

Dat dacht ik ook ja. Wink

Maar de accu is vervangen en hij loopt weer goed.
Er zit nog wel een storing in die bijna nooit voorkomt, een nokkenassensorstoring.

Ze moesten zoeken in de archieven naar een prijs.

Die kan ik zelf eerdaags wel vervangen.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 april 2017 08:16 PM
  [ # 17 ]

komt de storing niet van de lege accu, soms gaat het dan weg na een x aantal keer dat je de auto hebt gestart,
nou mooi weer opgelost, en een hart verzaking uitgebleven,Mr. Green je zat zeker al, oh ooh daar gaat mijn vakantiegeld,

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 20 april 2017 06:01 PM
  [ # 18 ]

Zo, de sensor zit er in.
Zou de melding vanzelf moeten verdwijnen, of moet deze worden gewist?

Weet iemand dat?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 april 2017 08:45 PM
  [ # 19 ]

Het laatste, laten wissen dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 21 april 2017 05:17 PM
  [ # 20 ]

Storing gewist ent lampie is uut. very good

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 april 2017 10:29 AM
  [ # 21 ]

...en PIEIEIEP, het lampje is weer aan. Rolling Eyes

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 april 2017 01:50 PM
  [ # 22 ]

Ik weet niet of het verschil maakt met de 1.4i en de 1.6i vti’s, maar kijk hier eens.
Schijnt niet de sensor maar de nokkenasversteller te zijn.

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2002469/

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 april 2017 04:40 PM
  [ # 23 ]

Ik weet ook niet of er verschil tussen die 2 zit.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2017 11:12 AM
  [ # 24 ]

Ben weer naar de garage geweest en opnieuw uitgelezen.
Apparaat gaf weer de melding ‘nokkenassensor’

Ze vertelden me dat het ook wel de bedrading zou kunnen zijn, ja, dat snap ik ook.

En als ik een goede diagnose wilde moest ik naar het zusterbedrijf 25km verderop, daar hebben ze een betere uitleeskast voor Citroën.whistle

En dat is dan een officiële dealer…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2017 11:36 AM
  [ # 25 ]

Wat is de code van de storingsmelding?

P0014 of P0016, zie https://bartebben.nl/map/auto-onderdelen/peugeot-citroen-1.4-vti-1.6-vti-nokkenasversteller-kapot.html

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2017 12:02 PM
  [ # 26 ]

Dat had ik net gelezen ja, van Bart.
Code weet ik niet, er stond alleen ‘nokkenassensor’ in het scherm.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 24 april 2017 03:15 PM
  [ # 27 ]

Moderne auto’s gebruiken ongelooflijk veel meer stroom dan een oude auto. Daarom gaat het duwen ook zo zwaar; al die energie moet érgens vandaan komen ...
Als je de voedende auto aan laat staan dan is de spanning +/- 2 Volt hoger. Als je vervolgens zo veel mogelijk apparaten uit zet, dan kan dat nét het verschil maken.
En een goedkoop setje startkabels trekt het starten overigens sowieso niet. Je kunt voortaan dus beter de ontvangende auto een paar minuten uit laten terwijl de accu wordt bijgeladen en daarna pas een startpoging wagen, uiteraard nog met de kabels aangesloten. Dan lukt het wss wel.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2017 12:30 PM
  [ # 28 ]

Storingscode was P0343.

Er zat veel sludge in mijn olievuldop, mede dankzij de korte ritjes die ik maak en
vanwege achterstallig onderhoud, denk ik, olie verversen was 4 jaar geleden. Confused
De storing was vorige week gewist en er werd mij op gewezen dat er 2 nokkenassensoren naast elkaar zitten.
En inderdaad, had de garage ook wel even kunnen zeggen, er schijnen er zelfs 3 in te zitten.

(De nieuwe sensor had ik inmiddels teruggestuurd, want de storing bleef immers.)

Die andere sensor zat ook onder de sludge.

Nou ja, oliefilter en olie ververst, motor gestart en de storingsmelding die nog aanwezig was ging vanzelf uit. Shocked

De storing is weggebleven en wat me ook opviel, al voor de nieuwe olie, is dat de motor beter trok, zomaar ineens.

Ik heb de olie er met een pomp uitgezogen, maar misschien is niet alles goed verwijderd, er zit alweer minimale sludge in dop.

Wat me ook opviel trouwens is als ik in de gaatjes kijk waar de sensoren in zitten, dat 1 van 2 er erg droog uitziet, de ring van de inlaatnokkenas, zeg, maar waar de sensor tegenaan zit.

Ik weet niet of dat normaal is of dat daar te weinig olie komt (gaatje dicht?)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 mei 2017 03:45 PM
  [ # 29 ]

Ik raad aan eens een paar keer echt lange ritten te maken (+/- 200km) om te proberen de sludge weg te krijgen. Als je pech hebt raken de slangen van de carterventilatie verstopt met als gevolg weer kans op storingen. Misschien naar citromobile??

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2017 05:11 PM
  [ # 30 ]

Dat zou wel het beste zijn, dat weet ik wel, maar ik hoef nooit zo ver weg, hahaha.
De motor spoelen met spoelolie kan ook nog, maar binnen no time zal het wel weer hetzelfde zijn.

Iets vaker dan 1 keer in de 5 jaar de olie verversen zou ook nog niet eens zo’n slecht plan zijn. Wink

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook