Snelheidsmeter valt uit tijdens het rijden
FalcoBas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 13-01-2014

Gepost: 13 januari 2014 01:46 PM

Hallo mede-Berlingo-rijders.

Ik heb een Berlingo 1.6 Multispace uit 2005. Sinds enige tijd heb ik dat tijdens het rijden de snelheidsmeter gewoon naar 0 km/h terugvalt. Ook de km- en dagteller lopen dan niet meer verder. Het motorvermogen valt ook voelbaar terug. Dit kan soms wel 5 minuten aanhouden, en dan schiet alles ineens plotseling weer aan (listig als je op dat moment net een bocht aan het maken bent).

Wat zou dit kunnen zijn?

Mijn Berlingo heeft ook regelmatig als ik op de snelweg de cruise control gebruik dat de cruise control plotseling uitvalt (zonder dat ik rem- of koppelingspedaal beroer). Ik krijg ‘m dan niet meer aan. En het airbag lampje brandt regelmatig (ten onrechte?). Is dit zelf te verhelpen, ik lees hier en daar iets van losse stekkers of sensors?

Mvg,

Bas

Profiel  
 
mikkola
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-12-2010

Gepost: 18 januari 2014 07:21 PM
  [ # 1 ]

De cruise control valt bij mijn dezelfde type ook uit ,erg vaak bij 120km/h .Bij lager of meer dan die 120km/h niet.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 20 april 2017 09:38 PM
  [ # 2 ]

Hallo Bas,

Ik heb precies hetzelfde met mijn multispace 1.6, weet je nog wat er aan de hand was?


Groet, Juriaan

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
mikkola
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-12-2010

Gepost: 20 april 2017 11:22 PM
  [ # 3 ]

Het probleem is er nog steeds ,valt wel op dat deze storing vaak boven de 100km/h is.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 april 2017 03:09 PM
  [ # 4 ]

dit geld dan voor alle 3. de snelheids sensor heeft dan kuren, komt meer voor, deze zit op het difrencieel, bij de rechteraandrijfas. je ziet hem als je onder de auto ligt, maar dan zit ie bovenop het difrencieel, klein wit rond blokje,
kost iets van 30euro.door dat ie weg valt weet de bsi ook even niet meer welke gegevens ie moet door sturen naar de injectie, die op zijn moment een herberekening moet gaan doen om de motor aan te houden, dit gaat dan gepaart met een hoog verbruik. en natuurlijk je cruise valt uit, omdat ie denkt dat je ging stoppen, geen snelhied meer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook