3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Aanschaf tweedehands Grand C4 Picasso
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 11 november 2016 02:38 PM
  [ # 31 ]

Beste forum,

Bij het verder zetten van mijn zoektocht ben ik een Exclusive tegen gekomen met de volgende opties :

TV functie > Voor aansluiten van een DVD speler of ... ?
Vermoeidheidsdetectie > Hoe werkt deze dan ?
Verwarmde zetels > Tja spreekt voor zichzelf misschien maar ben dit nog nooit in een auto tegen gekomen ?
Parkeersensoren voor en achter > Achter ken ik maar als het voor ook heeft, betekent dit dan dat de wagen aangeeft of je ergens tussen twee auto wel/niet kan parkeren of zoek ik het te ver en is het zoals een achtersensor werkt ?

Iemand die dit meer kan toelichten aub ? Alvast bedankt.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 11 november 2016 06:02 PM
  [ # 32 ]

ik weet niet uit welk jaar je exclusive komt, maar op basis van mijn ervaring:
- TV Functie: je multimedia systeem heeft een TV IN optie. werkt niet als je hard rijdt (ik dacht >10 Km/u). Op sommige modellen kan je het aanpassen dat je er geen snelheidslimiet is bij het kijken
- Vermoeidheidsdetectie: dit geeft aan dat je van baan verandert zonder richting aan te geven (stoel trilt)
- verwarmde zetels - alleen in combinatie met leren bekleding
- sensoren - de mijne kan inderdaad de parkeerafstand meten met sensoren voor en achter.

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 11 november 2016 06:17 PM
  [ # 33 ]

Hoi Alwins,

OK, ik ga binnenkort eens een bezoekje brengen aan deze verkoper. En met de nodige kennis erbij Wink

Ik zie wel dat deze wagen geen lederen bekleding heeft ... .

Laat nog iets weten wanneer ik meer weet over deze wagen(opties).

Alvast bedankt voor de feedback.

 

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 11 november 2016 06:42 PM
  [ # 34 ]

Hoi Alwins,

Ik had nog een vraagje aangaande deze uitvoering, nl “Exclusive” :

Al veel gelezen en ook bij het langsgaan dealers wanneer ik vroeg of een “Exclusive”(in het bijzonder de luchtvering) te mijden is wel of niet ?

Antwoord dealers is meestal mijden wegens de mogelijke problemen, hier op het forum zijn de meningen nogal verdeeld.

Heb jij ervaring/advies (zelf ondervonden, evt prijs herstelling, wanneer onderhoud nodig, ...) hieromtrent ?

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 11 november 2016 07:23 PM
  [ # 35 ]

Stoelverwarming is niet alleen bij lederen bekleding. Ik heb Alcantara bekleding en ook stoelverwarming.
Lane Departure Warning System (LDWS) werkt alleen als je harder rijdt dan 80 Km/u., Stoel trilt links als je links over de streep gaat en rechts als….... Vindt ik een prima systeem, vooral als je zit te kwekken met passagiers.Smile
Luchtvering is ondanks sommige storingen en/of reparaties heerlijk rijden. Achterkant wagen wordt mooi op dezelfde hoogte gehouden ondanks zwaardere belading en zeker in combinatie met Xenon koplampen is er weinig kans op verblinding van tegenliggers omdat de lichten ook automatisch in hoogte worden versteld.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 11 november 2016 08:26 PM
  [ # 36 ]

@ allen die interesse hebben :

Heb ondertussen zowel een handleiding als een uitgebreide brochure van de mogelijke modellen gevonden op internet met een optielijst per uitvoering, weliswaar in het engels voor een Citroen C4 GP.
Dus de correcte uitleg zoals hierboven gepost door Grandpicasso, is nogmaals na te lezen in deze engelstalige brochure/handleiding Smile

@ Moderator : mogen er hier links geplaatst worden of dient dit met een persoonlijk bericht doorgestuurd worden aan eventueel geinteresseerden ?

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 11 december 2016 06:16 PM
  [ # 37 ]

Beste forum,

Graag had ik jullie raad/advies over het volgende :
Ik zou overwegen om een C4GP “Exclusive” te gaan bezichtigen : deze heeft een kmstand van net boven de 200000 km.
De adverteerder geeft aan dat hij steeds met grote zorg is onderhouden.
Dus ik neem aan dat bij het bezoek een historiek van de onderhoudsfacturen kan getoond worden ...
Nu mijn vraagje : is het een groot risico om een wagen te kopen met een aanzienlijke kmstand als deze of kan deze gerust nog een gans eind meegaan? Mijn echtegenote is in ieder geval geen grote voorstander.

Alvast bedankt voor de reacties
Mvg

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 05 januari 2017 08:26 AM
  [ # 38 ]

@Dimdon,
Hoe staat het ervoor?, ik ben even niet op het forum geweest.
200.000, EW heeft er ook eentje met twee ton gekocht, als de vorige eigenaar heeft gedaan wat tie heft beloofd is het geen bezwaar, een goed onderhouden automwaar zorgvuldig mee omgegaan is is het geen probleem, ik zou wel de zetels nakijken op doorzakkingen en of het interieur er netjes uitziet, meestal kan je daar aanzien of die netjes is geweest, ook de randen van de deuren en dergelijke. 

Vraag ook een beetje aan hem of die weet van de klachtjes van de C4, zoals de paravan en de gaatjes in de deuren voor de afwatering zo kan je een beetje inschatten of het een Picasso fanaat is.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 05 januari 2017 07:55 PM
  [ # 39 ]

Ligt er ook aan welke motor erin ligt…

Een EW10 of DW10 zou ik niet zo bang zijn voor hoge kilometerstanden. Een EW8 zou ik ook nog wel aandurven.
Die doorgeblazen kleine turbootjes weet ik nog niet zo goed…

Belangrijk is inderdaad wat er aan onderhoud gedaan is, kun je de auto evt met garantie kopen (was ik wel heel erg blij mee) en vooral wat voor gevoel de auto je geeft.

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 05 januari 2017 08:39 PM
  [ # 40 ]

Beste René,

Nee uiteindelijk toch maar geluisterd naar moeder de vrouw Wink. Gezien ik niet gehaast ben en tijd heb is er nog geen C4 op de oprit beland maar die komt er zeker en vast. BTW ik kan volgende week een C4 Picasso (geen Grand dus) gaan bezichtigen met 110000 km uitvoering Exclusive en volledige onderhoudshistoriek. De balgen zijn vervangen geweest op 100.000 km en hij krijgt nog een onderhoud mee. De verkoop verloopt via de garage. Hij komt van een ouder koppel en zou tiptop onderhouden zijn geweest ...

Wij zijn benieuwd en indien hij ons aanstaat zou het wel eens een gewone ipv een Grand kunnen worden.

Ik laat nog iets weten.

Alvast bedankt om nog eens te willen reageren.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 05 januari 2017 09:34 PM
  [ # 41 ]

Oké, met die getallen kocht ik de mijne ook en de balgen vervangen rond de 100.000 km samen met de niveauregelaar, ik ben nu de derde eigenaar, en wat EW zegt de motor, zo klein ding met een turbo vind ik persoonlijk ook niks.
Ik hoop dat het wat word voor jullie..
Succes en we lezen het wel.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Dimdon
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 28-09-2016

Gepost: 22 april 2017 07:12 PM
  [ # 42 ]

Hoi hoi eindelijk is de aankoop een feit en 1 vraagje : wat is een normaal geluid bij aanzetten van de airco, meer bepaald het geluid van de ventilator ? Mag men deze goed horen draaien op de achtergrond of mag deze enkel maar een blazend geluid maken ... Deze vraag omdat wij het nogal een irritant geluid vinden wanneer geen muziek speelt en het precies een goedkoop ventilatortje is die aan het draaien is ... Anders super tevreden van onze aankoop ... Betreft een model van 2010

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook