voorveren
peterberk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 28-08-2011

- C2 VTR 1.4 sensodrive
Gepost: 02 april 2012 06:03 PM

hallo allemaal even een vraagje, ik bracht vandaag mijn C2 naar de garage voor een rammel voorin bleek mijn linker voor veer gebroken. Dit laten maken voor een aardig bedrag, bleek bij verdere controle ook de rechter voor veer gebroken.
vraag ik mij toch af is dit een veel voorkomend probleem of heb ik gewoon pech

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 april 2012 06:23 PM
  [ # 1 ]

Nee, is geen onbekend fenomeen. Is best veel over te doen geweest, ook met de diverse consumentenorganisaties.

Het probleem van brekende veren is overigens niet specifiek Citroën, hebben andere merken ook last van.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 april 2012 10:43 PM
  [ # 2 ]

Kijk even op dit forum bij de C3. Daar kun je lezen hoe je aanspraak kunt maken op vergoeding van tenminste een deel van de kosten. Uiteindelijk zijn wij er redelijk uitgesprongen. Alleen de voorband die door het heen en weer rijden van de auto (op een trailer, er af, over het garageterrein) volledag aan gort was gegaan hebben we zelf moeten betalen. Wat natuurlijk idioot is, maar goed. De voortrein van de C2 en C3 is exact gelijkt.

Als de garage net doet alsof ‘ie hier nog nooit van heeft gehoord: meldt dat je een brief op poten naar de importeur stuurt. Dat zorgde er bij ons voor dat de garage er in elk geval zelf ook even bij de importeur achteraan ging.

Rest de vraag waarom Citroen geen terugroepacties doet, net als merken die hun klanten wel serieus nemen. Tja.

Succes!

Profiel  
 
Autofan1985
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 11-11-2009

- C2 1.4 VTR
Gepost: 03 april 2012 12:52 PM
  [ # 3 ]

Er is een terugroepactie voor geweest meen ik, maar de C2 is van de periode na dit probleem (zegt men) en dus nooit hiervoor terug geroepen. In principe zou de C2 er dus ook geen last van mogen hebben, maar de praktijk wijst vaak anders uit. Met name bij vroege exemplaren. De mijne is dan wel uit 2004, maar gelukkig wel december. Dus ik hoop de dans te mogen blijven ontspringen… *klop klop*

Profiel  
 
dimi pk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2016

Gepost: 12 mei 2017 07:08 PM
  [ # 4 ]

De mijne gesprongen eergisteren van c2 vrs van 2007… dus nog altijd slechte veren…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook