Musketier body kit
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 22 mei 2017 01:58 AM

Beste mede-forummers. Ik zoek een set van, naar ik aanneem, Musketier, voor op mijn XM, zoals die ook op mijn profielfoto te zien is.
Nu zag ik op MP een set te koop, maar daar staat bij bouwjaar 1994-05 - 2000-10
Is zo’n set wel of niet toe te passen op een Ph 1?
Of heeft iemand tips waar zoiets nog te vinden is, want op de webstek van Musketier zelf word ik niet wijzer en ik heb geen idee of er nog andere fabrikanten geweest zijn die zo’n set rondom geleverd hebben.
Wordt nog best lastig, voor een auto die al een tijd uit produktie is..

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 22 mei 2017 04:05 PM
  [ # 1 ]

Er zijn een aantal verschillende “dikke” bumpers en sideskirts leverbaar geweest van diverse fabrikanten, waaronder Musketier, Zender en Arndt/Postert.

Het verschil tussen serie 1 en 2 zit hem voornamelijk in de voorbumper, een onderzetlip voor een serie 1 past niet op een serie 2 bumper en andersom.  Wel kun je bijvoorbeeld gewoon een serie 2 bumper op je serie 1 monteren zodat je dus ook een serie 2 lip kunt monteren.


Als je interesse hebt dan heb ik eventueel een setje Zender bumpers te koop.

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 23 mei 2017 02:43 AM
  [ # 2 ]

Als die set exact hetzelfde is, dan heb ik wel interesse, het mag uiterlijk geen verschil hebben met de huidige.
Wat betreft die onderzetlip heb ik nog vraagtekens.
Dat zouden dan de bevestigings/ophangpunten zijn waaraan zowel de af-fabriek als deze bumpers aan vastgezet worden?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 30 mei 2017 05:26 PM
  [ # 3 ]

Nee, Zender bumpers lijken niet precies op Musketier bumpers. Eerstgenoemde is m.i. iets minder lomp, strakker gelijnd dan de Musketier exemplaren.

Maar plaats anders eens een duidelijke/grotere foto van het model dat je zoekt, dan zijn we er zo achter welk type je zoekt. Wink

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 31 mei 2017 02:48 AM
  [ # 4 ]

Het beste is om dan even mijn profielfoto uit te vergroten. Andere foto’s heb ik op dit moment helaas even niet tot mijn beschikking..

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook