STOP + koelwatersignaal Evasion
landweer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007

- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Gepost: 31 maart 2017 10:26 PM

Bij mijn Evasion 2.0 benzine met ruim 325000km is een probleem ontstaan: Een STOP signaal in combinatie met een brandend lampje bij de temperatuur van het koelwater. En dat alleen bij warme motor en gedurende een aantal seconden. Tijdens het branden van de beide lampjes geeft de temperatuurmeter “laag” alsof hij het gewoon niet doet en tijdens het branden loopt de motor slecht: hij houdt afwisselend en loopt niet mooi stationair (bij het wachten voor een stoplicht bijvoorbeeld. Ook gaan de fans loeien. Uiteraard is er genoeg water en zo. Ik heb verder nog niets geprobeerd. Kan een slecht contact van of een defecte koelwatertemperatuursensor (waar zit die?) de oorzaak van alles zijn?

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 13 juni 2017 10:49 AM
  [ # 1 ]

denk dat het de sensr zou kunnen zijn, kun je laten uitlezen… heb zelf eeb eva 2.0i uit 1996 en ja net weer door de apk heen gekregen, moest alle lampen vervangen die hadden ze zwart gemaakt bikj de vorige keuring… geen idee waarom, was toen ik hem kocht. Volgens mij zijn die sensoren bij de eva sowiso een probleem

wat was de oorzaak ?

het volgens jaar, gaat hij er sowiso uit dan wil ik een c8…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook