airco was defect, nu gerepareerd
trikke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 01-08-2012

Gepost: 09 augustus 2013 02:01 PM

Heeft er al iemand problemen gekregen met zijn airco in de ds5 hybrid? Mijn airco is defect en mijn garage zegt dat ze er geen oplossing voor heeft, het heeft iets met de sturing te maken….. Ze hebben het probleem nu doorgeschoven naar Frankrijk of daar iemand een oplossing kan vinden!!Ondertussen rijd ik al 5 weken zonder airco rond. Opsomming van alle problemen met mijn ds5: deurklinken defect, gerammel aan mijn achterbank, stuur scheef bij aflevering, geometrie slecht, airco kapot, moederbord software kapot,.... Een maandagauto of een algemeen probleem?

Profiel  
 
Pat0212
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-2012

Gepost: 09 augustus 2013 04:50 PM
  [ # 1 ]

Lijkt op een maandagauto…... Heb er zelf inmiddels een kleine 30.000 probleemloze kilometers opzitten. Enige hickup is dat de sensoren in de deurgrepen af en toe dienst weigeren. Maar dat kan ook aan vuil liggen, want na een wasbeurt is er nooit een probleem.

Maar 5 weken zonder airco met het weer dat we de afgelopen weken hebben gehad?? Ik zou het niet geaccepteerd hebben. De auto valt nog onder garantie neem ik aan? Ze vervangen maar alles wat noodzakelijk is. Ga er gemakshalve vanuit dat de auto geleasd is (het is immer een hybrid4), dus ik zou ook de leasemaatschappij erbij betrekken. Je betaalt immer voor iets wat je niet krijgt (een auto met airco). Zou aandringen op een gelijkwaardige, vervangende auto met airco, want daar heb je recht op.

Profiel  
 
jaapvangrieken
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 08-03-2013

Gepost: 11 augustus 2013 08:24 PM
  [ # 2 ]

Tja, een maandag auto. Dan zou ik er ook een hebben. Opsomming van een wagen van 43000 euro en 5200 km!.
- Stuur scheef
- dorpel logo “hybrid 4” bestuurder zit los
- ruitensproeiers beide kanten verkeerd afgesteld. gaat over de wagen heen!
- veel “kraakjes” in de midden console.
- zijkant bij raam zit los
- gordelclip zit te rammelen.
- vocht in de koplamp.
- volledige vastlopen van het nav/etc systeem dat de dealer de eerste dag niet heeft kunnen verhelpen.

Gelukkig nog geen problemen met de airco, deze werkt perfect. (moet er momenteel niet aan denken).

Na tot nu toe alleen maar zweden en duitsers te hebben gereden begin ik me toch af te vragen of deze franse schoonheid geen vergissing was. Je mag toch wel wat betere afwerking vragen voor dit bedrag.
Maar goed, bij de eerste servicebeurt zullen ze het in orde moeten brengen.

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 11 augustus 2013 08:38 PM
  [ # 3 ]

Je moet er aan wennen, maar CitroenNL lost niet alle problemen netjes op, spijtig maar dat is mijn ervaring.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 11 augustus 2013 11:08 PM
  [ # 4 ]

Wat me vaak opvalt, dat is namelijk in het DS3 ook gedeelte zo, is dat het hogere prijsniveau van de DS-range ten opzichte van de normale modellijn vertaald wordt naar “ik heb een premium auto gekocht” met dito verwachtingen. Het “premium” zit ‘m vooral in de looks/de vormgeving, niet in de kwaliteit.

De DS3, C3 en nu DS5 waren bewuste keuzes van mij en daarbij verwacht ik een hogere afschrijving en meer last van kraakjes, piepjes, onhebbelijkheden dan ik in het verleden van onze volvo en Saab verwachtte.

Oftewel; ik heb mijn verwachtingsniveau wezenlijk lager staan dan ik bij Duits/Zweeds had, dat is inherent aan de keuze voor Citroën, zeker de DS5: wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Overigens moet ik wel zeggen dat een flink aantal punten die hierboven genoemd worden zo te verhelpen zijn: voor de kraakjes kunnen vaak rubbers tussen de verschillende plastic delen geschoven worden (ik had in de DS3 standaard een rol liggen Wink) een los paneel kan weer recht gelegd worden en vocht in een koplamp is iets van alle merken en ook weer zo op te lossen.

Anyway; hoop voor topicsteller en JaapvanKriekke hierboven dat de ellende van korte duur is en het plezier van lange duur. Tot slot: inderdaad lost Citroën NL niet alles op. Enige aandringwerk wil wel eens helpen en een dealer die Service met een grote S schrijft ook, zo is mijn ervaring.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
trikke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 01-08-2012

Gepost: 19 augustus 2013 11:43 AM
  [ # 5 ]

Citroën of een andere wagen, als je bijna 40.000 € betaalt voor een wagen, moet die in orde zijn, zo simpel is dat. En dat heeft niets te maken met design. Als je airco al 5 weken stuk is, en ze vinden de oorzaak niet, dan mag ik mijn wagen nog zo mooi vinden, maar dan is woede niet ver weg Wink.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 19 augustus 2013 01:28 PM
  [ # 6 ]

@ Trikke: mijn reactie was niet naar aanleiding van jouw probleem, een aircoprobleem hoort gewoon bij dit weer direct opgelost te worden terwijl je in vervangbolide met aangename temperatuur verder rijdt Wink

Ik reageerde op “Je mag toch wel wat betere afwerking vragen voor dit bedrag”. Overal waar het de DS lijn betreft zie je uitspraken die hinten op het “premium” gehalte en “voor dit geld….”, terwijl je dat bij de C-lijn een stuk minder ziet.

Ik ben daar gewoon wat nuchterder in: ik weet dat ik trammelant kan verwachten, ik heb gewoon geen hoge dunk op van het afwerkingsniveau van Citroën. Loszittende delen, resonerend dashboard (had m’n BX destijds ook al…) interieurdelen die af-fabriek anders zijn aan de linkerkant dan de rechterkant,dak waar de lak al bij afwerking van afbladdert. En zo kan ik nog wel even doorgaan. 


Alleen stap ik daar over heen omdat het zulke fraaie automobielen betreft en natuurlijk wanneer je de zuinige diesels vergelijkt er geen fraaiere motoren dan de 1.6 en 2.0 zijn wat betreft ‘loopcultuur’.

Andere keuze is hard weglopen bij Citroën: maar voorlopig nog niet!  lovecitro

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
MikeP
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 01-07-2013

- DS 5 Hybrid4 buss. Executive '13
Gepost: 19 augustus 2013 02:18 PM
  [ # 7 ]

Dat geldt ook voor mij: ik heb een DS5 in de bestelling staan en als ik bovenstaande problemen zou hebben dan wachtte ik niet tot de volgende onderhoudsbeurt… meteen laten repareren. Helemaal als het de airco betreft!
Daarnaast zijn m.i. kraakjes en piepjes niet meer van deze tijd. Ik zou daar wel even mee kunnen leven als het niet te storend is maar ook dat zou ik al een reden vinden om de auto naar de dealer te sturen. TZT als mijn DS er is zal ik ook mijn bevindingen en ervaringen hier op het forum zetten. Ik hoop van harte alleen maar positieve ervaringen te mogen neerzetten!

Citroën DS5 Hybrid 4 BE BN+Xenon

Profiel  
 
trikke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 01-08-2012

Gepost: 22 augustus 2013 04:48 PM
  [ # 8 ]

Hoera, het is gemaakt. Bij het vervangen van een printplaat in de computer begin juli, is er een verkeerde handeling gebeurd. Mijn case was de eerste van al de ds5-en. Ik ben blij voor Citroën. En een grote dank u voor de garage Van Campenhout in Grimbergen, zeer professioneel. Ondanks al mijn miserie bleven ze vriendelijk en behulpzaam, dat mag ook eens gezegd worden. Ik ben terug verliefd op mijn bakske Wink

Profiel  
 
Gepost: 25 juni 2017 06:52 PM
  [ # 9 ]

Ik heb recent een BMW 1-serie en een Renault Kadjar gehuurd. Wat mij opviel is dat de airco in die wagens bij het starten de hitte zo snel mogelijk uit de wagen blaasden om dan naar het normale niveau over te schakelen. Bij de DS5 gebeurt niks. Ik moet zelf de hogere ventilatiesnelheid inschakelen. Automatische airco is dus niet bij ieder merk gelijk. De manier van werken bij de BMW en Renault vind ik veel beter en logischer. Mijn DS5 is een gewone 163 pk-versie. Geen Hybrid.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook