2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Berlingo Coupé Multispace
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 maart 2017 05:46 PM
  [ # 16 ]

Vanmiddag een wat frisser klepdeksel gescoord, en deze gemonteerd. Er wilde toch nog wel wat olie het blok op lekken, hopelijk is dat hiermee opgelost.

De ruitenwisser achter heb ik deels uit elkaar gehaald en rijkelijk in de kruipolie gezet. Na wat overredende tikken van de hamer wil de wisser weer draaien, dat scheelt me een motor. Smile Sproeien wil hij nog niet echt, maar ik heb wat extra slangen en nozzles meegenomen, dus ik kan te zijner tijd dat ook nog wel aan de praat krijgen.

Tevens nog een grote waterslang en een frissige flens voor op het waterpomphuis gevonden. Omdat er nooit echte circulatie was is de KVS nu al echt bruin (was ooit groen) dus eerst nog maar wat meters maken, en dan de boel weer leeg maken, goed spoelen en de ‘nieuwe’ slang monteren.

Tenslotte een poging gedaan het gasklephuis te reinigen. Hij loopt mooi rond stationair, maar ook na deze interventie nog altijd een beetje inhouden tussen drie en vierduizend toeren. Iemand een idee? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 maart 2017 05:51 PM
  [ # 17 ]

Oh, ja, dat Kenwood subwoofergeval is echt prima, en die Alpine-speakers produceren - gezien hun compacte formaat - een indrukwekkend geluid. Niks mis mee! En ik kan nu dus niet alleen muziek streamen, maar ook handsfree bellen. Eens kijken of ik de radio nog eens van een firmware-update kan voorzien, dat schijnt mogelijk te zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 maart 2017 02:40 PM
  [ # 18 ]

Ik monoloog maar even verder hoor! Smile

Afgelopen zaterdag/zondag zijn we met de Berlingo ‘even’ op en neer naar Frankrijk geweest. Dat zou je aan de ene kant als een domme actie kunnen bestempelen, aan de andere kant is het de herrijzenis uit de as van deze Phoenix! Als in: terug naar daar waar het even spaak liep.

Het ding rijdt echt heel goed nu. Ja, hij is wat luidruchtig (weinig isolatie en 4K rpm bij 120), maar het is prima te doen. Zijwind is echter niet zo prettig, en dat is in combinatie met het licht naar rechts trekken wel een dingetje. Dat trekken gaan we misschien nog wel aanpakken. Verder sleurt ‘ie mooi zolang je hem in het juiste toerengebied houdt: 3500-5000 toeren is prima als je vooruit wilt. Het is ook een wonder wat een paar nieuwe wisserbladen doen!

Reisdoel was uiteindelijk het ophalen van de spullen die we in de Clio Estate niet mee kregen en dat was dan meteen een goed excuus voor wat gezelligheid, kleiduiven schieten en het omzagen van een enkele boom.

Terugweg was ook erg genoeglijk! Weer iets beter, het TU’tje lekker los en toch een verbruik van rond de 1 op 13,5 gescoord!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 22 maart 2017 04:01 PM
  [ # 19 ]

Top dat ie het weer fijn doet! 
Blijven fijne motortjes die 1400 blokjes.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 april 2017 05:07 PM
  [ # 20 ]

Het zijn topblokjes! Zeker als je bedenkt dat het een blok uit 1997 is (waarvan het ontwerp nog verder terug gaat) met deze kilometerstand. Hij klinkt ook zo fijn!

Afgelopen week (kilometerstand 225700) de olie en het filter ververst. Blokje is lekker gespoeld en dat merk je toch bij het rijden. Verder kwam ik er achter dat er nog één Bosch-bougie in zat, maar nu zijn het weer vier Equiems. Het bokken en inhouden is nu stukken minder, maar dat heeft zeker ook met het ‘los’ rijden te maken.

Verder is deze Berlingo echt geknipt om door de stad te planken. Wie lacht wie nou uit? Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 mei 2017 08:00 PM
  [ # 21 ]

Hier is het even rustig geweest, maar ondertussen heb ik ettelijke duizenden zakelijke kilometers met de Berlingo afgelegd. Dat gaat op zich best OK (technisch gezien geen centje pijn), maar in een week vier keer op en neer naar Friesland/Groningen/Drenthe en/of of de eilanden is wel wat veel van het goede.

Daarbij stond ik ook een keer achterstevoren op een snelwegoprit en nou ben ik daar niet zo snel van onder ge indruk (ik vond het eigenlijk wel gaaf), ik ben wel op zoek gegaan naar een knapper setje achterbanden. Ik zou mezelf geen vrek willen noemen (op banden bezuinig je niet), maar ik ga ook geen honderden euro’s meer uitgeven aan deze auto, dus die bandjes komen fijn bij de sloop vandaan. DOT-code 1616 en nog lekker zacht, met veel profiel. Merk is Tyfoon geloof ik. En toen begonnen de problemen.. Het ding lag vanaf dat moment niet meer op de weg. De hele achterkant van de auto zwabbert/dribbelt onder je vandaan in snelwegbochten. Ik ben niet snel nerveus, maar heb meermaals rechtopstaande nekharen gehad. Tijd om er naar te kijken had ik tot vandaag niet. Het gevoel was in ieder geval een te los zittende, te hard meesturende achteras. Of teveel grip van de nieuwe banden, maar in ieder geval een flink verstoorde balans. Vandaar dat ik vanmiddag de voorbanden en achterbanden van plaats heb gewisseld. Tevens de spanning op 2,3 rondom gezet, waarbij bleek dat vóór de wissel de voorbanden op 2 bar hebben gestaan, en de achterbanden op 2,6. Da’s ook niet heel fris natuurlijk..

Maarrr het belangrijkste is wel dat ik mijn Berlingo terug heb! Het is ongelooflijk hoeveel beter de auto weer rijdt. Zoals het hoort dus! Mensen die hun beste banden achter monteren hadden mijnsinziens sowieso al geen gelijk, maar in het geval van een Berlingo wil ik het zelfs met klem afraden!

Verder vandaag nog wat klein geneuzel aan het kippenhok. Bij de Lidl had ik W5 dashboarddoekjes gekocht en dat zijn echt prima dingen. Dash van de Berlingo is dus weer lekker fris. Daarna ook maar even gestofzuigd. Tevens links een nieuw ruitrubbersetje geplaatst. Rechts wilde het raam nog maar een klein stukje open, maar na vanmiddag helemaal niet meer. Hoe dan ook heb ik daar nu een definitieve oplossing voor:

Tenslotte de radio een firmware-update gegeven. Als het kán, dan moet het Smile

En nog even bij dat andere lor. Een Berlingo is eigenlijk helemaal niet idioot groot, maar naast een Axel best wel!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juni 2017 09:11 AM
  [ # 22 ]

Omdat ik toch bezig ben met een upgrade mag deze Berlingo door naar een volgende eigenaar.

Nog even voor de duidelijkheid de belangrijkste zaken die gedaan zijn de afgelopen maanden:

Aandrijfassen nieuw
Twee nieuwe banden
Distributieriem en waterpomp vervangen
Koppakking en klepseals vervangen (verbruikt dus geen olie meer)
Bakolie vervangen
APK tot mei 2018

Natuurlijk ziet de Berlingo er niet uit, maar je kunt er zeker nog heel wat kilometers mee rijden en het is echt een extreem praktische auto. Ik zal straks ook een advertentie aanmaken. Ik denk aan 1250 euro als prijs, en dat benadert het bedrag dat er aan onderhoud en aanschaf is uitgegeven.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juli 2017 03:41 PM
  [ # 23 ]

En we hebben een opvolger!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook