1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
2d’s Berlingo Multispace 2008
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juli 2017 02:10 PM

Voor:


Na:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juli 2017 02:18 PM
  [ # 1 ]

Ofwel: ik ben van zo’n beetje de oudste (1997) naar de jongst mogelijke overgestapt: 2008.

Van eerste eigenaar, met nieuwe koppeling en 125 duizend kilometer op de klok is dit een heel frisse Multispace met de welbekende TU5JP4 onder de kap, gekoppeld aan een handgeschakelde (dat kon ook nooit anders) vijfbak. De facelift bracht ook een werkende, heerlijk koude airco én felbegeerde cruise control. De stoelen zijn stevig en niet versleten en we hebben nu ook schuifdeuren achter. Centrale deurvergrendeling met vooral een afstandsbediening is ook echt fijn.

Feitelijk betekent dit ook dat ik voorlopig geen keuzestress meer hoef te hebben over welke auto de oude Berlingo moet opvolgen. De intrinsieke kwaliteiten van de Berlingo Coupé (die mijn pad kruiste toen ik acute mobiliteitsbehoeften had) wist ik altijd al te waarderen: iets hogere zit, klein van buiten, groot van binnen en niet te zwaar. Toch was de leeftijd in combinatie met verschillende gebreken - ondanks erin gestoken tijd, energie en onderdelen - voor mij wel reden om naar iets anders op zoek te gaan.

Veel hoeft er op dit moment niet aan te gebeuren overigens. Een beurtje mag wel, en daarvoor heb ik al een slot gepland bij Johan Oldenhage. En verder wat klein geneuzel waar ik hier vast nog wel verslag van doe.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 04 juli 2017 04:03 PM
  [ # 2 ]
2d schreef:

... waarderen: iets hogere zit ...

ouwe gek! je bent toch geen babyboomer!?

maar die zestienkleppert is wel een fijn torretje. Nu is deze bus wel wat zwaarder dan de 206 waarin ik weleens reed, en iets meer “shed going sideways”, maar het moet toch best aardig accelereren bij het verstoplicht!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 04 juli 2017 05:18 PM
  [ # 3 ]

Mooi rood is niet lelijk, maar vraagje: waarom nieuwe koppeling na slechts 125.000 km ?
Wat is hiermee gebeurd ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 juli 2017 06:31 PM
  [ # 4 ]

Waarom zou “er iets mee gebeurd zijn”?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juli 2017 07:06 PM
  [ # 5 ]

Ik vermoed dat de vorige eigenaar veel korte stukken heeft gereden en misschien zijn/haar voet op het koppelingspedaal hield. Auto is wel dealeronderhouden, dus werd er verder niet op bezuinigd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juli 2017 07:12 PM
  [ # 6 ]
MiGS schreef:

ouwe gek! je bent toch geen babyboomer!?

Babyboomers zijn de as van het kwaad. Ik ben er immers het rechtstreekse gevolg van. Maar in een auto als dit is een hoge zit best een fijne ‘asset’. Mijn directeur kán met z’n Tesla S P90D op wintersport maar kiest ervoor in een Transit Custom met dubbele cabine te gaan. Het ene en het andere uiterste zeg maar.

MiGS schreef:

maar die zestienkleppert is wel een fijn torretje. Nu is deze bus wel wat zwaarder dan de 206 waarin ik weleens reed, en iets meer “shed going sideways”, maar het moet toch best aardig accelereren bij het verstoplicht!

Ja, blokje heeft er zin in. Hikt marginaal rond de 4k RPM maar dat zal na een beurtje met bougies, luchtfilter en verse olie wel beter gaan. Tot 110 is het overigens prima te doen want behoorlijk stil (vooral weinig afrol- en windgeluid). Boven de 110 komt er wel wat rumoer uit het vooronder. Het schutbord in de motorruimte is kaal, dus hebben we het isolatiepaneeltje uit een HDi besteld. Alle beetjes helpen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 juli 2017 07:58 PM
  [ # 7 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe kar! Daarmee kan je prima naar alle kinderfeestjes van dat kind!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 04 juli 2017 08:47 PM
  [ # 8 ]

Mooi hoor.
Moest ook aan iets anders denken,

https://www.youtube.com/watch?v=32y_1EwW_4Q

Gr. Wim.

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 04 juli 2017 10:56 PM
  [ # 9 ]
2d schreef:

Ik vermoed dat de vorige eigenaar veel korte stukken heeft gereden en misschien zijn/haar voet op het koppelingspedaal hield. Auto is wel dealeronderhouden, dus werd er verder niet op bezuinigd.

Dit kan inderdaad de verklaring er voor zijn. Dat dealeronderhoud is inderdaad belangrijk.
Plezier ermee ! Berlingo’s zijn fijne auto’s !

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juli 2017 09:19 PM
  [ # 10 ]

Dank, fijne auto’s zijn het zeker!

Gisteravond al even bezig geweest de radio/bluetooth mediaspeler te monteren. Ging niet meteen helemaal goed: hij ging wel netjes uit bij contact uit maar vergat vervolgens alle instellingen. Nou was er al wel een alternatieve plus aangebracht (vanwege de CAN-bedrading, iets wat ik wel gek vond op een auto die zonder fabrieksradio geleverd is) maar door even naar de oude iso-adapter te kijken was het zo op te helderen. Nu gaat de radio aan/uit bij contact aan/uit én vergeet hij niet waar hij mee bezig was.

De subwooferT uit de oude Berlingo kan ik waarschijnlijk niet onder de stoel kwijt, de bodem van de nieuwe Berlingo is een stukje hoger. Het komt dus mooi uit dat ik nog een setje Focal Access coaxiale luidsprekers op de plank had liggen. Deze zijn passend voor de deurpanelen en meer dan goed klinkend in combinatie met een standaard 50 watt radio. Het geluid - met name de lagere frequenties - is echter wel sterk afhankelijk van een deugdelijke bevestiging en met alleen een paar parkers in het deurpaneel is hier geen sprake van.. Daar moest dus even over nagedacht worden.

Wat wil het toeval: behalve de koppeling is ook het linker raammechaniek vervangen. Omdat er nog een en ander rammelde het deurpaneel los getrokken. Helaas heeft degene die dit klusje gedaan heeft voor het gemak het hele stuk dampfolie los getrokken en niet terug geplaatst. Het lijkt me wel raadzaam om hiervoor iets in de plaats aan te brengen. Dan kan ook meteen het deurpaneel weer naar behoren bevestigd: twee clipjes ontbraken. Maar wat nog mooier is: achter het deurpaneel, precies op de plek waar de speaker in valt, bevinden zich vier slobgaten in het plaatstaal van de deur. Daar passen heel mooi een viertal M5x50 moeren doorheen. Met een boutje op de plek gezet zitten de Focal’s muurvast Smile

Gehoord heb ik ze nog niet, uiteraard zitten de adapterstekkers op de oude Pioneerspeakers gesoldeerd. Morgen verder.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 juli 2017 09:21 PM
  [ # 11 ]

Vervangend deurfoilie heb ik hier volgens mij nog wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juli 2017 09:26 PM
  [ # 12 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 juli 2017 08:12 AM
  [ # 13 ]

De koeltemperatuur schommelt wat. Staat meestal op 70, dan eens 80 of 90 en ik heb ‘m ook wel eens tegen de 100 gezien (na een uurtje filerijden in de stad), maar nadat de fan toen aan ging en ik een stukje op tempo reed schoot de meter weer naar beneden.

Omdat we waarschijnlijk naar Spanje zullen gaan met deze auto wil ik (preventief) de thermostaat vervangen. Ik begrijp dat je hiervoor het hele huis wisselt. Zijn er nog merken die de voorkeur genieten? Ik heb een Gates gevonden bij Mister Auto en dat klinkt prima.

Weet er toevallig ook iemand of er groene of rode (long life) koelvloeistof in moet? Of maakt dat allemaal niet zoveel meer uit? Ik heb nog tien liter groene staan Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 07 juli 2017 04:07 PM
  [ # 14 ]

Is origineel niet Valeo gemonteerd? Of gaat er nu allerlei merken in.

Dat groene, blauwe, rode of roze koelvloeistof zou uit kunnen maken ivm speciale pakkingmaterialen of andere legeringachtige materialen. Longlife garantie, temperatuurbereik enz.
Voor koelvloeistof zijn nu ook specificaties die vind je waarschijnlijk in je boekje of internet.
Aangeduid met een G. G11 of G12 enz

Gr. Wim.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 juli 2017 04:19 PM
  [ # 15 ]

De thermostaat van gates is prima. Temperatuur: houd er rekening mee dat moderne motoren over het algemeen wat warmer draaien dan de oude. Tegen de 100 hoeft dus geen probleem te zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook