Lucht in systeem, van alles vervangen wat nu…
virtualitie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 10-07-2011

- ID/DS DS19a Pallas Hydraulique
Gepost: 21 juli 2017 10:16 AM

Uit het topic Remcommando vervangen van 2 jaar geleden begreep ik dat het plunjerblok vervangen van het remcommando de oplossing kon zijn voor de trillende remknop (champignon). ik had daar last van en moest om de 2 maanden ontluchten.

1,5 jaar terug heb ik het plunjerblok vervangen. In het begin leek het probleem opgelost, maar het kwam in de loop van de maanden weer terug en ben ik weer op het oude nivo om regelmatig de boel te ontluchten. Af en toe ontluchten is niet erg, maar voor iedere rit vind ik het wel teveel van het goed.
Waar ik dus vanaf wil is de lucht in mijn systeem, het remt namelijk daardoor namelijk steeds slechter.

Lucht kan op verschillende manier in het systeem komen begreep ik:
- Aanzuigslang HD pomp (vervangen)
- Langs de as van de HD pomp (pomp vervangen door een gebruikt citrotech exemplaar)
- Plunjerblok rem (vervangen door CT revisie)
- Uit de bollen (rem accu, veerbollen, voorraadbol)

Ik twijfel nu wat het op dit moment is. Ga even niet uit van de bollen, maar verdenk eerder het nieuwe plunjerblok of de HD pomp.
Omdat de symptomen lijken op wat ik had voor het vervangen van het plunjerblok, denk ik dat ik het in de HD pomp moet zoeken. Een vriend van me gaf aan dat hij na het vervangen van de centrifugaalregelaar en de HD pomp geen last meer had van lucht. De centrifugaal regelaar heb ik al eens vervangen door ook een gebruikt citrotech exemplaar.
Om nu beide te vervangen vind ik wel een beetje kostbaar, ook gezien dat ik het al eens vervangen heb.

Zijn er misschien tips voor de aanpak?
- Toch een check op het plunjerblok
- HD pomp en centrifugaalregelaar laten testen (vervangen door CX pomp?)
- Aanzuiggedeelte nog een keer controleren?
- andere opties?
- Zijn er andere oorzaken?

Tips voor verder analyse of aanpak zijn welk

If it ain’t broken, don’t fix it
Citroën DS19A pallas hydraulique, 19-9-1966

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 juli 2017 11:39 AM
  [ # 1 ]

Crossposten is niet toegestaan.

Gewoon in het oude topic verder a.u.b.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2012827/

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook