Waarop letten bij aankoop 2e hands DS5
johnw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-07-2017

Gepost: 17 juli 2017 09:41 PM

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraag Smile

Ik vind de DS5 al jaren een erg mooie auto. Anders dan anders, hou ik van.

Nu het idee om mijn oude auto in te ruilen voor een 2de hands DS5.
We zitten te kijken naar een DS5 van 2012/2013. En dan de hybrid 2.0 versie. Met in iedergeval panoramadak en HUD.
We hebben er een aantal gezien van rond de 15.000 met tussen de 100.000 en 130.000 km.

Zijn er bekende problemen van een DS5 van deze leeftijd met deze kilometers waar we op moeten letten bij aankoop ?

Alvast bedankt.
John

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 17 juli 2017 11:10 PM
  [ # 1 ]

Tsja, ik heb al minstens twee keer op dit forum gezien dat het hybridesysteem stukging, dus moet je kijken of dat werkt (als het stuk is geeft de auto daar een melding over). Verder ken ik geen problemen die bij de DS5 heel vaak voor komen, maar dat kan aan mij liggen Laughing.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
berlingo1996
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 18 juli 2017 07:08 PM
  [ # 2 ]

Hybride systeem gaat volgens mij helemaal niet zo vaak stuk, ook de Peugeot 3008 heeft dit, en ook daar weinig rare dingen.
De twee gevallen hier op het forum komt door kapotte sensoren etc, waardoor het electrogedeelte wordt uitgeschakeld.

Waar je op moet letten :

1. dat de auto alle terugroepacties die er zijn geweest ook daadwerkelijk gehad heeft.
2. uiteraard dat de historie en onderhoud van de auto bekend is, wel belangrijk.
3. 19 inch velgen, mooi maar ga voor 17 inch, veel comfortabeler
4. test de gerobotiseerde versnellingsbak uit. Ik heb zelf de auto laten tunen waardoor de auto veel, veel, veel beter rijdt en schakelt, is bekend.
5. let erop dat de auto een drukknop heeft bij de achteruitrij camera om de achterklep te openen, de eerste auto’s hadden dat nog niet.
6. Let erop dat de achteruitrijcamera helder beeld vertoont, ook snachts normaal goed zichtbaar, indien niet ==> bekende euvel, ik heb dit onder garantie laten verhelpen.
7. test of emyway systeem goed functioneert, en kijk of firmware up to date is, test ook of de usb aansluiting goed werkt.
8. test keyless entry systeem of die werkt, en let erop of de deurhendels aan bestuurderzijde en ook passagierszijde goed reageren met keyless entry. Bij sommige auto’s kwam het wel eens voor bij regen of koud weer dat de auto dan niet ontgrendelt bij aanraking deurhendel, ik heb er nooit last van gehad tot nu toe.

Profiel  
 
paulaarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 11-12-2016

- Xantia 18i 16V
- Xantia 20i 16V
- (Grand) C4 Picasso 20i 16V
- C5 20i 16V (C5 versie III)
- DS 5 hybride
Gepost: 19 juli 2017 05:51 PM
  [ # 3 ]

john,

ik rij alweer bijna 1 jr een DS5 Hybride, ook een 2e handsje. ik denk dat je een hybride inderdaad beter 2e hands kunt kopen dan nieuw. nieuw was die van mij 48.000,- voor hybride met een verbruik van 1:18. mmmmm een DS5 diesel zonder hybride daar zou ik de verbruikscijfers wel eens van willen zien. de meerkosten van hybride haal je er volgens mij niet uit. maar daar heb je geen last van met de aanschaf van een 2e hands.

een schitterende auto die hybride, loopt echt als een trein. pittig en misschien zou inderdaad zoals berlingo boven al aangeeft het schakelen iets soepeler kunnen. afgelopen week heb ik in een Talisman automaat gereden en tja dat schakeld ietsjes vloeiender over.

het probleem dat ik heb aan mijn auto zijn wat krakende rubbers maar goed ik heb op internet gelezen dat dit kan liggen aan de auto wax (shampoo) die je gebruikt.  vervolgens is bij mij de EGR klep vervangen, gelukkig onder garantie (behoorlijke schadepost), maar ook de EGR klep is een probleem bij elke ander auto.

ik kan je deze auto absoluut aanbevelen echt geweldig. zoek eens op dit forum en je ziet genoeg reacties. zelf ben ik nog zo gek om chrome spiegels er op te zetten en een chromen kentekenplaatrand. ook op de achterbumper heb ik een lijst gezet ter bescherming van de achterbumper van chroom. ik vind het super uitzien. wellicht denken ander wat een poppenkast.

heel veel succes,  uuuuuuuu o ja   Zwart is blijven poetsen

Profiel  
 
johnw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-07-2017

Gepost: 22 juli 2017 08:33 PM
  [ # 4 ]

Hi Berlingo en Paulaarts.

Dank jullie voor de mooie reacties.

Ik heb de stap gemaakt en een heeeele mooie DS5 Hybrid gekocht.  Zwart Smile

En ja, hij rijd heerlijk, is super mooi. Gewoon toys voor boys.

Hij moet over ong. 7.000 een beurt, dus hoop dat dan ook alles nog goed is.
De hoedenplank zat er helaas niet meer bij, die moet ik dus nog zoeken.

gr.
John

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook