Banden
johnw
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-07-2017

Gepost: 22 juli 2017 10:42 PM

Hi,

Ik heb onder mijn DS5 de volgende banden.  245 B x 40 H x 18 inch.
Het lijkt mij dat de voorbanden versleten zijn.

Eigenlijk wil ik deze vervangen door 4 season banden. Maar ik zie dat er maar 2 merken/types zijn voor deze afmeting.
Is dat vreemd ? heeft iemand ervaring met 4 season ?

bedankt.

John

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 23 juli 2017 07:33 PM
  [ # 1 ]

Ik heb de Vredestein 4 Season onder de wagen gehad.

‘s Winters prima te doen maar bij hogere temperaturen (pakweg 15+) zo zacht als boter. I.c.m. de vernieuwde schokdempers aan de voor- en achterzijde van mijn 200 THP DS5 gaf dit een sterk afwijkend rijgedrag.

Bij snellere of scherpere bochten leek het alsof de velg over de band heen liep, formaat 235/40/R19

Deze banden zijn inmiddels vervangen door mijn favoriete Vredestein Ultrac Vorti. Perfecte en geruisloze band.
Plakt aan de weg bij zowel droog als wel nat weer !

Ik moet hierbij wel opmerken dat de 4 season het boven verwachting zeer goed deden in de sneeuw ! Ook nat wegdek was ruimschoots in orde, wel gaf de band iets meer geluid t.o.v. de Vredestein Ultrac Vorti.

Profiel  
 
DickW
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 02-01-2015

Gepost: 25 juli 2017 01:56 PM
  [ # 2 ]

Als laatste opmerking, bij droog weer vielen de banden enigszins tegen. Met een beetje gas erop in de bocht begon het ESP lampje al te knipperen. Ik vermoed dat deze banden (in mijn maatvoering) ook een behoorlijk lange remweg hadden. Het is en blijft een compromisband waarbij iederéén ook nog eens zijn of haar persoonlijke voorkeuren bij heeft.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook