2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De merkvreemde alledag van Penny Lane: Sterk Nummer - Weer warm in de winter!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 juli 2017 08:35 PM
  [ # 16 ]

Aha!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juli 2017 01:07 PM
  [ # 17 ]

Snelle check, dus snelle plaatjes…

De standaard rotterij achter de koplampen. Heeft alles van PSA eigenlijk last van.

Maar: de koplamphouder is ook knap gaar. De chassisbalk lijkt precies gespaard te zijn, maar elke lasnaad ligt eraf. Wat je niet kunt zien is dat de bumpersteun aan deze kant ook brak is.

Ook het dwarsbalkje onder de radiateur zit nog maar net vast:

De andere kant is iets, maar niet veel, beter.

De onderkant van het frontje is aan de passagierskant sowieso niet best meer:

Irritanter is dat het binnenscherm rond de motorsteun zo dun als papier geworden is:

En ja, ook aan die kant ligt het binnenscherm los. Die roest verdwijnt onder de kitnaad van de veertoren, maar dat heb ik er nog niet uit gestoken.

Allemaal per stuk nog niet eens zo’n drama, maar vooral de linker hoek vergt wel de nodige reconstructie. En dan moeten we eigenlijk eerst nog in de spatborden gaan kijken. Rechts zitten daar in ieder geval ook nog een paar dunne plekken vóór in de chassisbalk. Het is technisch allemaal wel goed te doen, maar het is wel een beetje een kwestie van ‘wat is wijs’. En ook van ‘hoeveel liefhebbersauto is zo’n 205 Génération eigenlijk’...

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juli 2017 01:30 PM
  [ # 18 ]

Niet.

http://www.autotrader.nl/auto/peugeot-205/1998/tilburg/7srx2/peugeot-205-14-generation/?zoekopdracht=peugeot-205

575,- euro…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1324
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 26 juli 2017 02:06 PM
  [ # 19 ]

en dat zou geen gatenkaas kunnen zijn?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juli 2017 06:46 PM
  [ # 20 ]

Zeker wel. Als er wél een andere moet komen, ga ik er dus ook rustig één uitzoeken met zo min mogelijk cariës.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juli 2017 07:32 PM
  [ # 21 ]

Tja….
Woont er niet een oud vrouwtje in je buurt?
Met een garage? Met 205 erin? Net afgekeurd voor haar rijbewijs?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juli 2017 10:18 PM
  [ # 22 ]

Dat dus.

De standaard-methode van effe gauw dichtlassen en weer gaan zou ‘m nog ongeveer twee jaar kunnen redden. De echt goede methode (ander frontje ervoor bakken) redt ‘m waarschijnlijk langer, maar dan is de vraag in hoeverre dat de moeite loont. Eigenlijk moet je dat voor de lol doen.

Ik ga dus de komende tijd ook eens neuzen of er niet geschikt een andere te regelen valt. Kwestie van kosten/ellende-analyse Very Happy Ik baal er eigenlijk wel een beetje van, want het is verder echt een heel fijn bakkie dat ik best nog een jaar of wat zou willen houden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 27 juli 2017 07:30 PM
  [ # 23 ]

Goed: ‘t Ding wordt gelast. De radiateur enz. mag er nog uit voor wat werkruimte en dan wordt de boel fijn uitgestukt. De auto is voor de rest veel te netjes om ‘m al weg te gooien. Straks gewoon lekker doorkarren. Concoursstaat restaureren is niet zo zinvol maar er zit nog prima een jaar of wat leven in als-ie nu netjes aangepakt wordt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 juli 2017 08:34 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat Derk toch een tijdmachine heeft opgegraven…
Zo’n ding dat tijd genereert…
En die machine houdt ie angstvallig voor zichzelf om zelf nix te kort te komen… Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 juli 2017 12:17 AM
  [ # 25 ]

Was ‘t maar waar. Heb je enig idee wat de buurt vindt van m’n tuin? Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 28 juli 2017 07:23 AM
  [ # 26 ]

Om nog maar te zwijgen van die roestige hokken op de oprit….


205jes roeleren grote tijd!

Ik heb die van ons (toen ons nog een andere ons was dan de ons van de C4GP) toen kortgereden, maar verlang er nog vaak naar terug: Zat als die oude sleetse leren jas die je niet weg wilt doen omdat ie nog zo heerlijk zit….

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 juli 2017 06:05 PM
  [ # 27 ]

De eerste gaten zijn weer dicht. Aan de linkerkant gaat het nu nog om een paar kleinigheidjes. Het is wel opvallend dat niet alleen de coating er op verschillende plekken zomaar af valt, maar dat ook lak en primer onder de kap in hele vellen van de auto af komen. Kennelijk is deze niet helemaal tof in de lak gezet daar in Villaverde.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 juli 2017 09:15 PM
  [ # 28 ]

Wat een voordeel van het hele verhaal is, is dat de 205 nu een prima test-case is om eens met RX5 & RX10 aan de slag te gaan. Wat zijn de ervaringen met dat spul hier?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 29 juli 2017 08:30 PM
  [ # 29 ]

Goed! Makkelijk te verwerken en kruipt goed tussen de naden in. Al op heel wat eenden gebruikt.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 augustus 2017 08:39 PM
  [ # 30 ]

Het front is weer dicht. RX10 in RAL3020 ‘Verkehrsrot’ is onderweg om ‘t mee af te werken. Hopelijk (maar wel waarschijnlijk) lijkt dat ook vagelijk op P3KB Rouge Vallelunga Very Happy

Nog één drempel en dan kan de boel straks weer in elkaar geknutseld worden. De deuk in het linker voorspatbord is er dan ook zo goed mogelijk weer uit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook