climate control / kachel
mjvdtol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-06-2017

Gepost: 08 juni 2017 07:47 PM

ik zal eens proberen om iets uit te leggen over dit kachel.
ik heb nu bijna 1 jaar een citroen xsara Picasso van 2002.
toen ik deze gekocht kwam ik er pas achter dat die kachel niet goed werkte op de eco stand ook niet op de auto stand.
ben toen een paar keer naar de garage geweest toen bleek dat de kachelradiateur niet goed werkte.
prima dacht ik zet ik er een nieuwe in.
dus een nieuwe in gezet en het probleem was opgelost fijn dacht eindelijk wat warmer in de auto.
na 1,5 maand begonnen de problemen dus weer helaas alleen maar warmte op de 28 graden stand.
weer naar de garage toe werd mij verteld dat het koelwater vervuild was en waarschijnlijk de kachelradiateur weer verstopt zou zitten.
dus heb ik het hele systeem laten reinigen met nieuwe koelvloeistof erin.
probleem niet opgelost.
heb er vorige week dus weer een nieuwe kachel radiateur ingezet maar het probleem is nog niet opgelost.
het probleem is dat als ik hem op 28 zet er genoeg warmte uit komt maar als ik hem op 23 of 22 of lager zet dat er allen maar koude lucht uitkomt.
heb ook de sensor al vervangen bij de kachelradiateur de sensor die in het dasboard zit met het vennetje ook al schoongemaakt maar niets helpt.
ik word er een beetje moe van want allen dei kachel heeft me nu al zoveel gekost dat is bijna net zoveel als waar ik die auto voor gekocht heb.
en heb nu nog geen goed werkende kachel/climate control
wie weet wat er nog meer kapot kan zijn??
zitten er nog meer sensors die kapot kunnen zijn of dat het kleppensystem die je hoort gaan rond de 23 niet goed werkt door een verkeerde temperatuur?.

ik hoop dat iemand me op weg kan helpen voordat ik weer naar de garage moet met weer een vette rekening!!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 juni 2017 08:46 PM
  [ # 1 ]

Even naar het Picassogedeelte verplaatst. Het heeft immers niets met het forum te maken Wink

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 juni 2017 08:48 PM
  [ # 2 ]

Ik had dit trouwens met mijn C5 ook. Na het wisselen van de thermostaat in de cilinderkop was het probleem weg.
Je kunt de motor even als hij koud is laten draaien en na een minuutje voelen aan de dikke slang die naar de radiateur gaat.
Als die al warm wordt, sluit je thermostaat niet.

 

Profiel  
 
mjvdtol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-06-2017

Gepost: 09 juni 2017 06:24 PM
  [ # 3 ]

dit is niet het probleem wordt langzaam warm maar niet binnen de minuut te voelen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 juni 2017 07:19 PM
  [ # 4 ]

Als de thermostaat niet sluit blijft de boel langer koud. De kachel dus ook.  Pas als de boel enigsinds warm is ga je de kachel pas voelen. Als de thermostaat langer dicht blijft voel je de kachel veel eerder.

Ik heb trouwens je tweede topic hierover gewist. Het is niet toegestaan meerdere topics te openen met hetzelfde onderwerp.

 

Profiel  
 
mjvdtol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 06-06-2017

Gepost: 09 juni 2017 07:27 PM
  [ # 5 ]

dat is het probleem niet want hij wordt wel goed warm.
alleen die kachel reageert niet goed als ik heb op 23 zet of minder geeft deze koude lucht terwijl het toch een beetje lauwe lucht moet zijn.
alleen op 28 stookt hij je de auto uit.
ook met de climat control aan geeft deze alleen maar koude lucht op 23.
dus heb geen idee waar het em in zit.

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 02 augustus 2017 10:33 PM
  [ # 6 ]

Bij mijn picasso uit 2003 zit er volgens mij een voeler achter een klein roostertje in het dashboard vlakbij de knie, die het interieur meet. Heb ik ooit ergens vandaan. Of dit voor de airco is weet ik niet.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook