Problemen met C4 semi automaat
Garmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-11-2015

Gepost: 13 juli 2017 11:55 AM

Ik heb eeb C4 Picasso met een semi automaat. Het probleem is dat bij een koude motor bij het overschakelen van achteruit naar vooruit het gas niet of nauwelijks reageert. Aangezien in aan de doorgaande weg woon geeft dit soms aanleiding tot gevaarlijke situaties. Het is net of de benzine leiding leeg is en de auto eerst wat lucht in de leiding moet wegwerken voor hij gaat rijden.  Het enige wat helpt is bij het starten de motor een paar minuten stationair te laten draaien. Volgens de garage is dit normaal bij dit type auto’s. Ik kan mij niet voorstellen dat citroen een dergelijk ongemak heeft ontworpen. Ik heb al Fortee in de brandstof gedaan maar ook dat werkt niet. Zijn er meer gebruikers die dit probleem hebben of hebben gehad en zo ja wat is hier aan te doen? Een nieuwe benzinepomp?

Profiel  
 
Garmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-11-2015

Gepost: 16 juli 2017 09:38 AM
  [ # 1 ]

Beste forum leden. Ik heb ergens gelezen dat het probleem waarschijnlijk zou kunnen liggen aan een defecte lambdasonde ik kan het alleen niet meer terug vinden in het forum. Als ik heb goed heb begrepen regelt de sonde het brandstof mengsel. Er zou soort verwarmingselement in zitten wat direct aanspringt en wat het motormanagement aanstuurt. Ik
‘los” het probleem op door de motor een paar minuten stationair te laten draaien waardoor de motor warm is en dan kan ik zonder horten en stoten weg rijden en reageert de auto goed en normaal op het gas. Volgens de dealer was dit een probleem wat bij het type auto/versnelling hoort en dat daar niets aan te doen zou zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf als citroen een dergelijke auto met dergelijke problemen ontwikkeld en op de markt zou hebben gezet.
Zijn er leden die een vergelijkbare ervaring hebben?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 juli 2017 02:18 PM
  [ # 2 ]

Effe hoor??? Als ie in zijn vrij staat, kan je dan wel gewoon gas geven, ongeacht of ie warm of koud is?  Zo ja, lijkt mij dit in orde, en hoef je hier dus niet naar te kijken,
Want dan icht het aan de bak, zelf, (of meschien aan jou???) met het overschakelen van R naar D, niet aan het gaspedaal zitten, anders snapt het systeem het niet meer, ook te snel op het gas gaan s funest,  het is dan ook een namaak automaat, dus gewoon een normale bak, alleen dan electries bediend,  als je gas geeft moet de kopeling los komen, maar als ie dan nog moet schakelen, gaat ie in veilig modus,  dus dit zou kunnen,
Of er is echt wat mis met het electroniese gedeelte van de bak, ga dan naar een bedrijf wat hier in is gespecialiseerd,  dus niet de garage, maar een revisie bedrijf voor schakel en automaat bakken,

Profiel  
 
Garmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-11-2015

Gepost: 16 juli 2017 09:56 PM
  [ # 3 ]

Beste Beremans, Ook bij stationair draaien pakt het gas niet of nauwelijks.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 juli 2017 10:25 PM
  [ # 4 ]

Nou de omgekeerde diagnose dus van mij,idiot,  tja wat nu, ik zal hem dan gewoon eens laten uitlezen dan bij een citroen dealer, zodat er gericht kan worden gezocht,  het gas respons is afhankelijk van heel veel sensoren,  je kan dan wel wat gaan vervangen en hopen dat het de goede is, maar gaat dan waarschijnlijk in de papieren lopen, 
Kon niet helemaal uit je verhaal begrijpen of ie nou alleen in vrij of geschakeld gas kon geven,  of helemaal niet,

Profiel  
 
Garmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 23-11-2015

Gepost: 10 augustus 2017 01:20 PM
  [ # 5 ]

Beste Beremans,
Ik start de motor zonder direct op het gas te gaan.
Zet de auto in zijn achteruit geeft heel voorzichtig gas en dan gaat eerst de automatische handrem eraf.
Vervolgens rijdt ik haperend achteruit.
Bij het weer schakelen naar de vooruit reageert het gas niet of nauwelijks.
Na wat pompend gas geven, vaak uit noodzaak omdat er plotseling verkeer aan komt, pakt de auto ineens het gas en schiet weg. Bij het overschakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 schokt de auto weer.
Dit alles is te vermijden als ik de auto 2 tot 3 minuten stationair laat lopen.
Dan reageert de auto zoals het hoort zonder haperen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook