Veranderingen dashboard Citroën C4 Cactus
denman1710
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-2017

- C4 (2004-heden) C4 CactusVTI 82PK Airdream ETG Shine
Gepost: 12 augustus 2017 05:33 PM

Wie heeft er een idee waarom de dashboards van de Cactus zijn gewijzigd?

In vele Cactussen heb je bij de bijrijder de leuke en handige zwarte (antislip) dopjes op het dashboard en in het dashboard kastje ook nog een USB port aansluiting. In die van ons (van 11-2016) geen dopjes en helaas geen USB port meer in het kastje.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 12 augustus 2017 06:30 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij verschillen die dopjes per interieurbekleding, als in: leer en velours hebben het wel en gewoon stof niet.
Ik geloof dat zo’n USB-poort een optie of accessoire is, maar dat kun je vast wel terugvinden in foldertjes of even navragen bij de dealer.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 13 augustus 2017 04:34 PM
  [ # 2 ]

Ook ik heb een “Shine” in de maak, en het uitzicht heeft inderdaad te maken met de keuze van het interieur.
Wanneer je Habana (bruin) of Purple neemt, zowel in stof als leder, dan heb je de anti slip met de dubbele “riemen”. 
Omdat ik het koetswerk in Platinium grijs had gekozen, had ik ook graag het “Stone grey” interieur gehad, en voor zowel de stof als de leder uitvoering krijg je dan een “gewoon” dashboard, al heeft het zijn charme, het beperkt zich trouwens tot het deksel alleen.  Heb ook de keuze moeten maken, en ik heb toch het Stone grey genomen. Voor mij persoonlijk was de kleur belangrijker dan het deksel van het handschoenkastje.
 
Betreffende die usb poort in het handschoenkastje begrijp ik het zelf ook niet.  Toen ik besloot de Cactus te kopen stond er een “Urban” versie (met rode spiegels) om te bezichtigen.  En die had een voorziening in het handschoenkastje, maar kon je dus niet gebruiken.  Bij de samenstelling van mijn Cactus, heb ik ook nergens er meer informatie over gevonden, ook niet bij de opties en ook niet in de folders of online.  Ik ben benieuwd wanneer hij aankomt of er daar nu wel een tweede usb zit of niet.

Profiel  
 
denman1710
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-2017

- C4 (2004-heden) C4 CactusVTI 82PK Airdream ETG Shine
Gepost: 13 augustus 2017 11:50 PM
  [ # 3 ]

die tweede usb zou toch wel handy zijn voor opladen….daar de mobile dan in het kastje ligt, is er ook gelijk geen behoefte tot oppakken meer.

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 14 augustus 2017 07:33 AM
  [ # 4 ]

Het handschoenskastje dat je graag wil noemen ze de “top box”.  Misschien is de usb enkel beschikbaar bij zo’n “top box”.  Je vindt er in ieder geval niets over terug.  Ik heb wel bij reviews gelezen dat de tweede usb bij de Shine erin zou zitten.  Maar jij hebt een Shine en er zit niks, dus zal het wel niks worden.
Dat is typish voor Citroën, vandaag zit het er wel op en morgen weer niet meer.  Ik heb al 3 Citroën wagens gehad, en 2 bestelwagens, en altijd al een zootje geweest, met wat er nu wel op zit en wat niet.  Hetzelfde met oa de kleuren, vandaag zijn bepaalde kleuren te verkrijgen en volgende week weer niet meer.  Toen ik in juni mijn Shine bestelde, was de “Urban” niet meer te verkrijgen, naast de stock wagens natuurlijk wel.  Ik kon toen een Urban stockwagen kopen, en heb dit niet gedaan om de simpele reden dat deze nieuw niet meer in productie was,...  Vorige week merk ik op de site van Citroën waar je je wagen kan configureren, dat je de Urban plots terug kan configureren. 
Net als het handschoenkastje je niet kan krijgen in de Stone grey series, maar in andere landen dan weer wel.

Vraag het eens aan een Citroën dealer.  Normaal moet de bedrading er zitten, en kan het volgens mij niet zo’n probleem zijn om die usb poort daar te laten plaatsen.  Bij de Urban zat er reeds de opening, maar de usb poort niet.  Dat is net zoals met het reserve wiel, de plaats zit er, maar het wiel zelf is een optie. Laughing

Wat ik mij afvroeg,... bij de samenstelling van mijn Shine staat er dat er achterin luidsprekers in de deuren zitten, zitten er bij jouw Shine luidsprekers achterin?  Want in de Urban die ik zag en die toch ongeveer gelijk staat aan de Shine, waren er achterin geen luidsprekers te bespeuren.

Profiel  
 
denman1710
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-2017

- C4 (2004-heden) C4 CactusVTI 82PK Airdream ETG Shine
Gepost: 14 augustus 2017 08:42 AM
  [ # 5 ]
MDW schreef:

Wat ik mij afvroeg,... bij de samenstelling van mijn Shine staat er dat er achterin luidsprekers in de deuren zitten, zitten er bij jouw Shine luidsprekers achterin?  Want in de Urban die ik zag en die toch ongeveer gelijk staat aan de Shine, waren er achterin geen luidsprekers te bespeuren.

Bedankt voor je uitgebreide reactie en ja bij mij zitten er speakers in de achterdeuren.

Toch vreemd dat je zo kan en wil assembleren…

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 14 augustus 2017 09:50 AM
  [ # 6 ]

Bedankt voor de toelichting.  En gefeliciteerd met de aankoop van jullie Cactus trouwens! Wink

Profiel  
 
denman1710
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-2017

- C4 (2004-heden) C4 CactusVTI 82PK Airdream ETG Shine
Gepost: 14 augustus 2017 11:35 AM
  [ # 7 ]

Dit kreeg ik van de dealer door…...“Als hij erin zit in het dashboard kastje. Daar zijn ze na een tijdje mee gestopt. De 2e aansluiting had ook te kort ampère om iets mee op te laden.”

Profiel  
 
denman1710
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 10-08-2017

- C4 (2004-heden) C4 CactusVTI 82PK Airdream ETG Shine
Gepost: 14 augustus 2017 11:35 AM
  [ # 8 ]

Dit kreeg ik van de dealer door…...“Als hij erin zit in het dashboard kastje. Daar zijn ze na een tijdje mee gestopt. De 2e aansluiting had ook te kort ampère om iets mee op te laden.”

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 14 augustus 2017 11:48 AM
  [ # 9 ]

Zoals ik eerder schreef en the same old song; vandaag weer wel, morgen weer niet meer. Laughing

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 15 augustus 2017 02:33 PM
  [ # 10 ]
denman1710 schreef:

Dit kreeg ik van de dealer door…...“Als hij erin zit in het dashboard kastje. Daar zijn ze na een tijdje mee gestopt. De 2e aansluiting had ook te kort ampère om iets mee op te laden.”

Onzin (van de dealer), ik kan er prima mee opladen.
Ook als ik op de primaire USB een andere telefoon aan het opladen ben.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 17 augustus 2017 02:28 PM
  [ # 11 ]

Hallo allen, ik rij sinds december 2015 een C4C 110S&S Shine. Bij bestellen in september 2015 was mijn uitvoering incl. optie gekleurde bekleding purple waarbij de noppen op het deksel van de topbox. In de topbox de extra usb en een tulpaansluiting. In november kondigde Citroën veranderingen aan. Onder anderen nieuwe optie deelbare achterbank en vervallen 2e usb in de topbox en een muziekmodule (waarvan ik t nut niet heb begrepen maar dat ligt vast aan mij). Bij aflevering in december 2015 bleek de deelbare achterbank gratis gemonteerd en miste ik de muziekmodule en de 2e usb. Die laatste mis ik niet want ik heb een dubbele usb-aansluiting in de 12V gedaan en dat werkt goed (ook met krachtige usb-c). Vanzelfsprekend was ik blij met de deelbare achterbank want die optie was er niet bij het bestellen.
Ik rij tot volle tevredenheid Citroën sinds 1982 en ja de beslissingen v.w.b. uitrusting mutaties zijn niet altijd te volgen.

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
Robinbelgium
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 01-06-2013

Gepost: 23 augustus 2017 08:12 PM
  [ # 12 ]

Ik heb een van de eerste c4 cactussen geleverd in België en ik heb ook geen antislip dopjes op het handschoenenkastje. Ik heb gekozen voor het feel model met 1.2 82pk en het grijze interieur. Wanneer je de antislip wou moest je denk ik het bruine interieur aanvinken als optie. Bij mij zit er wel een usb poort in het handschoenenkastje maar ik heb die nog nooit gebruikt vermits er naast de sigarettenaansteker een usb poort is.


Over de speakers, op de feel versie zitten ze niet op, ik denk er sterk over na om er twee after market speakers te laten in monteren want het stoort echt dat je vanachter geen geluid hebt. De dealer was bij mij zelf verbaasd dat er achteraan geen speakers in zaten.

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 24 augustus 2017 05:27 PM
  [ # 13 ]

Ik heb gelezen dat er in bepaalde modellen er oorspronkelijk zelfs 6 speakers aanwezig waren, die ze terugbrachten op 4 speakers, en in bepaalde modellen zitten er amper nog 2 speakers,...  Maar de prijzen bleven wel gelijk. Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook