19 van de 19
« Eerste  < Vorige 17 18 19
   
Chiptuning DS3 1.6 eHDI
cmu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-06-2017

Gepost: 23 juni 2017 09:32 PM
  [ # 271 ]

Wij rijden 3,5 jr en 65.000 km met een tuning van unlimited tuning naar volle tevredenheid. Een groot gedeelte van de km. met een Eriba touring van +/- 9500 kg caravan. Koppeling is voor mij wel een aandachtspunt dus wel rustig aan maar tot heden geen problemen. Na tuning is het een heel andere auto. Advies plaats gelijk een K&N luchtfilter dan heb je de turbo duidelijk merkbaar eerder ter beschikking.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 27 juni 2017 07:12 AM
  [ # 272 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Doet Unlimited een voor- en na-run op een testbank? Zo ja, heb je daar een uitdraai van? Wat is het verbruik van de auto na het chippen?

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
cmu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 23-06-2017

Gepost: 27 juni 2017 03:28 PM
  [ # 273 ]

Unlimited voert tuning op verzoek uit op testbank.
Niet alle locaties hebben beschikking van een testbank.
Tip: in de maand December is testbank meestal gratis optie.
Na tuning is rapport voor en na tuning beschikbaar.
Stuur mij je mail adres en ik stuur je een kopie foto.

Profiel  
 
NatteBougie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2017

Gepost: 21 augustus 2017 03:09 PM
  [ # 274 ]

Twee weken geleden mijn ds3 1.6 eHDI laten chippen bij Unlimited Tuning in Amersfoort.
Resultaten spreken voor zich, van 92.4PK;241Nm naar 135.8PK;290Nm.
De auto trekt nu super goed en rijdt fantastisch.
Verder rijdt hij soepeler en zuiniger rijden gaat makkelijker.

Kortom heel erg tevreden met het resultaat.

Gr Randy

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 21 augustus 2017 03:20 PM
  [ # 275 ]

Kun je aangeven hoeveel het verbruik is verbeterd Randy?

Is het niet zo dat 270 Nm de bovengrens is van de koppeling? Dit heb ik namelijk op de site van een andere tuner gelezen. (de naam van de tuner schiet me even niet te binnen)

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
NatteBougie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2017

Gepost: 22 augustus 2017 08:22 AM
  [ # 276 ]

Afgelopen twee weken heb ik veel kleine stukken gereden, vanaf deze week weer langere afstanden.
Normaal heb ik een gemiddeld verbruik van 1:21 met veel snelweg, wat in principe het zuinigst is. met veel binnendoor rijden en korte ritten heb ik nu een gemiddeld 1:22. tijdens het accelereren verbruikt hij iets meer maar bij een constante snelheid is hij zuiniger geworden. Ik heb een vlotte rijstijl dus het verbruik valt me erg mee.

Over de koppeling, dat heb ik meerdere tuners gevraagd en ben ik inderdaad ook tegengekomen op een site. Schijnt echter helemaal niet zo te zijn. Unlimited tuning gaf aan erg veel eHDI’s te hebben gechipt (vandaar ook mijn keuze om daar te gaan) en heeft nog nooit een probleem daarmee gehad. Op andere fora heb ik ook veel eHDI’s gezien wat tot meer dan 275Nm zijn gechipt.

Verder denk ik ook dat dit aan de bestuurder ligt, als jij overal met slippende koppeling wegrijdt met zo veel koppel zal hij inderdaad sneller slijten lijkt mij.

De auto rijdt in ieder geval als een compleet andere auto. Hij is soepeler en meer dan voldoende vermogen wanneer dat gevraagd wordt, en daar ging het mij om wanneer ik hem liet chippen. Wanneer je echt en alleen voor zuinigheid gaat kun je ook nog kiezen voor de eco-tuning zag ik.

Gr Randy

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 22 augustus 2017 12:41 PM
  [ # 277 ]

Top, dank voor je uitvoerige reactie. Klinkt goed. Bij deze temperaturen haal ik gemakkelijk 1500 km op een tank (tot de nek toe vullen en rijden als een natte krant) dus ik ben benieuwd hoeveel ik er met aangepaste software uit weet te persen.

De enige zorg die dan nog overblijft is: gaat-ie roeten en wat blijft er over van de levensduur van het roetfilter? Daar heb ik namelijk ook wat verontrustende berichten over gelezen hier.

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
NatteBougie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2017

Gepost: 22 augustus 2017 01:25 PM
  [ # 278 ]

Zo vol heb ik de tank ook nooit getankt. Dat zal ik volgende tankbeurt ook eens doen en kijken hoever ik dan kom Wink

Qua roet heb ik nu geen zichtbare bevinding aan de uitlaat of uitlaatgassen. Vol gas geef ik zelden en ik ga ervan uit dat de egr goed werkt waardoor de roetfilter wordt schoon “gebrand”, hier heb ik ook niks aan laten doen. Het is wel iets waardoor ik ook heb getwijfeld om het te laten doen. Unlimited tuning verklaarde dat hij altijd binnen de toegestaande waardes blijft qua uitlaatgassen.

Ik zal na een tijd rijden weer een update geven over de bevindingen en verbruik etc.
Zelf heb ik ook lang getwijfeld om te laten tunen, ik hoop dat mijn bevindingen ook een beter beeld geven van het chippen.

Gr Randy

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 22 augustus 2017 04:28 PM
  [ # 279 ]

De werking van de EGR-klep in relatie tot het roetfilter wordt in onderstaand linkje uitgelegd.
(noot: de EGR-klep heeft weinig van doen met het roetfilter, tenzij de EGR-klep de geest geeft)

http://dynamictuning.nl/advies-egr-klep/hoe-werkt-werking-egr/

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
NatteBougie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2017

Gepost: 23 augustus 2017 08:03 AM
  [ # 280 ]

Oke, bedankt voor de toelichting!

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 23 augustus 2017 05:27 PM
  [ # 281 ]

Ik lees alleen maar ervaringen van hdi rijders hier. Ik ben erg benieuwd naar THP motoren en chiptuning ervaringen.

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 23 augustus 2017 06:50 PM
  [ # 282 ]

Misschien bestaat er een THP-draadje elders op het forum? Dit draadje is specifiek voor dieselcowboys. cool smile

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
Vyper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 08-04-2017

Gepost: 26 augustus 2017 12:47 AM
  [ # 283 ]

Ja heb gezocht met zoekfunctie maar niks gevonden. En ik dacht, het gaat hier toch over chiptuning.

Profiel  
 
 
19 van de 19
« Eerste  < Vorige 17 18 19
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook