Helaas problemen met DS5 motorstoring elke keer na tankbeurt
berlingo1996
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 29 juli 2017 04:07 PM

Na 6 maanden zonder problemen te hebben gereden met mijn DS5 hybrid, kwam na het tanken een motorstoring te voorschijn.

En dat een dag voordat ik op vakantie ging. Ben toen direct naar de dealer gereden en na uitlezen zou het liggen aan het additief reservoir pomp. Deze hele unit incl pomp is vervangen. En dit ging goed totdat ik weer moest tanken. Na het wissen van de foutmeldingen ging het weer goed. En zo ben ik op vakantie gegaan. Na zon 1000 km rijden moeten tanken en wederom dezelfde storing.

Een lokale citroen garage heeft de foutmeldkngen weer gewist. En zou weer aan die unit liggen die vervangen is. Zo ging het dus weer goed en nogmaals 1000 km verder na het tanken weer. Nu weer een citroen dealer opgezocht in Servie en die kon de foutmeldingen niet meer wissen en zei ook nog dat er een probleem met het hybride systeem zou zijn. Een tijdelijke oplossing is nu om direct na het starten de auto in sportstand te zetten.

Zodoende heeft de auto wel vermogen en rijdt ok. Dus zo zal ik helaas mijn reis voortzetten naar Griekenland. En terug naar Nederland. Want dan zal ik hem weer naar mijn dealer brengen ivm met garantie.

Heeft iemand dit wel eens gehad ? In Auto modus merk je vermogensverlies. Als je de auto start en direct de knop op sport zet dan krijg ik wel de oranje servicelamp. Maar auto heeft wel vermogen.

Ik zal hier laten weten hoe het verder verloopt. In ieder geval kan ik ermee rijden.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 30 juli 2017 08:28 AM
  [ # 1 ]

heb een vraag voor je, stop je met tanken als het vulpistool uitslaat ?  of vul je hem dan verder tot de nok vol door iederekeer weer in te knijpen. 
dit mag namelijk niet, zelfs de tank heeft gevoelige electronica, en door veel te vol te tanken krijg je dan storing.

Profiel  
 
berlingo1996
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 31 juli 2017 07:31 PM
  [ # 2 ]

Kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan heb met deze auto. Maar als dit zo gevoelig is dan heb je niks aan een DS5 als je bijvoorbeeld in landen als hongarije en griekenland tankt waar je nog veel tankstations hebt waar selfservice niet toegestaan is. Die mannetjes die tanken die doen dat namelijk wel. Maar het probleem tradt al op in NL en dit is de eerste keer dat ik ermee op vakantie mee ben gegaan.

Profiel  
 
berlingo1996
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 20 augustus 2017 08:54 PM
  [ # 3 ]

Zo net weer terug na een 6000 km lange reis naar Griekenland ( en omgeving ) en weer terug. Helaas grootste gedeelte van deze km’s gereden met service lampje aan, en met beperkt vermogen (alleen genoeg vermogen in sport mode om de 130 km /h te halen, harder ging niet), en zonder cruise control ( geen pretje ). Verder nog het geluk gehad om een lekke band te krijgen ivm met een mes op de weg, en een dikke tak die mijn rechtermistlicht doorboord heeft Smile

Ik ga morgen de auto aanmelden voor een nieuwe garantieclaim, wordt vervolgd.

Profiel  
 
berlingo1996
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 31 augustus 2017 05:44 PM
  [ # 4 ]

Voor diegene die het interesseert:

Na 5 dagen bij de dealer, is het volgende ook vervangen, complete vlotter met pomp in de brandstof tank, daarin zit een klepje die dicht gaat zodat de additief na inspuiten niet terug kan lopen. Dit klepje was defect, waardoor het additief wel terug liep en zo ging de pomp droog draaien en ging kapot.

Aangezien de echte test pas komt bij volgende keer tanken, laat ik het wel weten of het nu definitief is opgelost of niet. Gelukkig had ik mijn garantie verlengd!

Profiel  
 
berlingo1996
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 25-02-2011

Gepost: 30 januari 2018 10:21 PM
  [ # 5 ]

Ik neem hierbij afscheid, aangezien ik de DS5 ingeruild heb. Was er helaas niet tevreden over. Ik vind de hybride versie gewoon niet lekker schakelen, vooral met het optrekken vanuit stilstand, schokkerig, te lang doortrekken in 1ste versnelling etc etc. Vaak de melding dat electrische aandrijving niet mogelijk was, accu van drie streepjes, opeens naar nul streepjes, of andersom. Kofferbak veels te klein, klep bijna niet op normale manier te openen.

Ook verbruik valt vies tegen. Het zelfde verbruikte mijn vorige auto, een Mercedes E-klasse 220CDI uit 2002 ook. Maar wel 151 euro per maand wegenbelasting betalen, omdat het een superzware auto is met 200 kg accuballast.

Veel kraakjes en rateltjes in het interieur die zomaar optreden en dan weer verdwijnen. Het design is mooi, maar de uitvoering is slecht. Jammer eigenlijk.

Heb nu een BMW 523i uit 2011, superstille snelle auto zonder kraakjes, en het mooiste, 70 euro per maand minder wegenbelasting. en voor een 3 liter 6 cilinder valt het verbruik ook reuze mee. 

Succes verder op dit forum, wellicht ooit tot ziens.

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 31 januari 2018 04:32 PM
  [ # 6 ]

Jammer. Maar dat is het verschil..
Al 20 jaar geleden ben ik om ellende redenen overgestapt op Subaru.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook