citroen C4 coupé 2007 foutmeldingen
Asomers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 30-08-2017

Gepost: 30 augustus 2017 05:53 PM

Ongeveer een 6 tal weken geleden kreeg ik al rijdend plots een enorm aantal foutmeldingen.
Storing remsysteem, storing airbag, verwarming ging niet meer, geen enkele stuurfunctie werkte nog, lichten gingen niet meer aan of uit, pinklichten werkten niet meer en de ruitenwissers bleven gaan.

Ik ben er nog mee thuisgeraakt en kon de wagen nog 2 maal starten, de volgende dag starte hij zelf niet meer.
Enkel de lichten en ruitenwissers gingen aan bij het aanleggen van contact.

Ondertussen is mijn wagen al 6 weken in de garage, daar wisten ze ook niet hoe dit kon gebeuren of wat de oorzaak zou zijn.
Ze hadden ook geen toegang meer tot verschillende functies , oa airbag via hun computer.

Vorige week hebben ze een stuk ter diagnose naar Citroen opgestuurd, momenteel nog niks daarvan teruggehoord.

Ik heb op dit forum enkele zaken over de BSI gelezen, zou dit enkel op te lossen zijn met dit, of zou het nog verder gaan?
Want voor een auto van 10 jaar oud heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin meer om extreme kosten te doen

Enerzijds het feit dat ik al 6 weken zonder wagen zit, en niet weet hoelang nog zonder is ook vrij ambetant.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 30 augustus 2017 08:01 PM
  [ # 1 ]

Ja nu staat ie bij de verkeerde dokter, hij moet naar een bsi, van-bus, specialist, deze demonteerde het brein, de bsi dus, en zoekt dan het probleem op, maar natuurlijk kan je garage dit ook doen, het op sturen, alleen zo,n grote storing in eens, is vaak te wijten aan dat er iets aan de elektronica is gedaan,  heb je misschien iets veranderd aan de auto, andere radio, of er iets op aangesloten, andere verlichting???

Profiel  
 
Asomers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 30-08-2017

Gepost: 30 augustus 2017 08:20 PM
  [ # 2 ]

Jammer genoeg te laat nu daarvoor, hopelijk komen ze tot zelfde conclusie bij Citroën zelf.

Neen, niks aangepast aan wagen, alles is er nog origineel aan. Nooit foutmeldingen gehad, maar plots al rijdend uit het niets ene na andere foutmelding en stop teken, en daarna compleet stilgevallen.

Auto heeft wel nog maar pas 88000 km, maar is 10 jaar oud, vandaar dat ik er geen x aantal 1000 euro meer aan wil besteden. Ik zit sowieso wel al met de werkuren, want binnenin hebben ze alles losgemaakt waar er iets van Electronica inzit.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 30 augustus 2017 09:14 PM
  [ # 3 ]

Ja denk toch dan het brein, want ja zoveel storingen tegelijk??? Leuk voor ze dat ze even je hele auto demonteren, maar daar schiet je niks mee op,  als je de olie wil verversen kan je ook de hele carterpan onder het blok weg nemen, maar is een beetje omslachtig een hoop werk voor niks, dit even ter vergelijking,  dus is het achteraf toch het brein, deze dan laten opsturen, ter reperatie, geloof ergens in Utrecht ,  en dan ja een paar uren betalen, maar niet alle

Profiel  
 
Asomers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 30-08-2017

Gepost: 30 augustus 2017 09:18 PM
  [ # 4 ]

Is dat dan dat bsi systeem?
Ja inderdaad, moet ook telkens zelf bellen om iets van info los te krijgen van hen. En nu zit ik al sowieso met alle werkkosten om alles los te maken aan mijn been, zelfs al zou ik kiezen om de wagen niet meer te laten herstellen.

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 31 augustus 2017 03:33 PM
  [ # 5 ]

Zou het uitvallen met de bijbehorende reeks van storingen niet te maken kunnen hebben met deze 2 topics..?
FastFred heeft nl. ook zoiets meegemaakt nadat er vocht (of water) in de BSI terecht is gekomen

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233329/P75/#2015630

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234576

FastFred schreef:

Water in je BSI, wat gewoon een bak met zekeringen en relais is in het motorruim, kost je een nieuwe BSI á € 390,-

Bekend probleem bij alle C4’s van 2004-2011. Meestal als is zekering F1 dan de pineut, de zekering is goed, maar in het binnenste van die unit zijn er wat aansluitingen geoxideerd. Zekering F1 is voor het motormanagement. Mijn auto hield er dus tijdens het rijden ineens mee op met een ‘storing emissiesysteem’ en wilde niet meer starten. Lees je de auto uit krijg je een hele berg met foutcodes over onsteking, inspuiting, noem het maar op. Nieuwe zekeringenbak is de oplossing.

Meer info onder andere hier: http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.188

Kans is redelijk aanwezig dat al deze storingsmeldingen voortkomen uit de BSI omdat water of vocht deze heeft aangetast. Een en ander zou zo maar met elkaar te maken kunnen hebben > parafaan die niet goed aansluit op de voorruit

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 31 augustus 2017 03:47 PM
  [ # 6 ]

Denk het niet Henry, want die zekeringenunit die bij mij stuk was, die BSI/BSM schijnt te heten, doet alleen alle motorgerelateerde zaken. En was met 2 dagen opgelost bij een universele garage. Bij uitlezen kwamen er voornamelijk storingen naar voren over injectie en ontsteking, alle elektronica etc. werkte nog in de auto.

Kijk maar eens in je instructieboekje: die zekeringenbak onder de motorkap is verantwoordelijk voor dingen zoals het motormanagement, allerlei sensoren, ontsteking, injectie, brandstofpomp, ventilatoren, luchtpomp etc. En dus niet voor dingen zoals verwarming, lichten, ruitenwissers en stuurwielbediening.

Dus hier heeft het waarschijnlijk een andere oorzaak.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 31 augustus 2017 04:30 PM
  [ # 7 ]

Dat zal het nog een ander zoekplaatje worden helaas voor TS
Vind het overigens wel vreemd dat men niets kan vinden…
Wat ook vreemd is dat men geen storingen kan uitlezen, of de garage heeft niet de juiste apparatuur om verder in de comp. te kunnen komen.
Citroën-dealer zou dit wel moeten kunnen toch hmmm

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
Asomers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 30-08-2017

Gepost: 04 september 2017 02:02 PM
  [ # 8 ]

BSI is nu door garage naar ACtronics in Nederland gestuurd voor analyse.
Ze hadden vrijdag of vandaag info verwacht, momenteel nog niks gehoord, afwachten dus.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook