c 4 stopt en doet niks meer
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 14 september 2017 05:42 PM

hallo allemaal, ik heb een probleem waar ik julie hulp bij nodig heb.

ik rijd op de snelweg met de c 4 1600 cc 16 V uit het jaar 2000. en plotseling valt de motor uit en wil niet meer aanslaan. Er verschijnen op het display geen storing.
verlichting ruitenwissers en zo werkt.
Motor draaid wel rond maar slaat niet aan.
nu hebben we de brandstofpomp vernieuwd en de lucht uit de brandstofleiding gezogen maar doet niks . Hij geeft ook niet aan dat de accu leeg is ( dat modus of zo ) is allemaal goed, zou het kunnen zijn dat de de F1 zekering schakelbox is ?

de foutcodes die de auto gaf na het uit lezen zijn. 
f 085
p 1694
p 0261
p 0267
p 0270
p 0264
p 0444

deze codes wijzen allemaal op dat er geen brandstof is en de zekering is goed naar de pomp. ik weet alleen niet of ze ook het relais hebben gecontroleerd. mijn vraag zou het inderdaad de box kunnen zijn, en heeft iemand hier ervaring mee?

gr marcel

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 14 september 2017 07:21 PM
  [ # 1 ]

https://www.problemcar.nl/nl/professional/citroen/142976-c4-start-niet.html

https://www.problemcar.nl/nl/particulier/citroen/234620-startprobleem-c4-met.html

https://www.problemcar.nl/nl/professional/citroen/203074-niet-aanslaan-xsara-.html

...aantal oplossingen van de genoemde codes
Omdat het ineens veel codes zijn lijkt het op de zekeringskast

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 15 september 2017 10:37 AM
  [ # 2 ]

heb iemand enig idee hoe da kastje heet? Als ik F1 kast zegt komen ze er niet uit bij brezan

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 15 september 2017 01:59 PM
  [ # 3 ]

Zo’n zekeringkast is heel erg specifiek per model/serie… Daarvoor moet je dus naar de dealer of naar een citroen/onderdelen specialist.
Maar: Weet je al of je brandstofdruk heft bij de injectoren? Gemeten ? Hoor je de pomp 2-5 seconden lopen als je het contact aanzet ? Nee, electrisch probleem naar de pomp ? Hoor je de injectoren tikken bij het starten ? ( met een slangetje erop luisteren?). Kan ook zijn dat er kabel los hangt of kortsluiting maakt ?
Als je onderdelen blijft vervangen tot je de goede gevonden hebt… dan wordt het duur. ( Volgens Murphy is het laatste onderdeel altijd het defecte….)

P1694 is een turbo probleem, maar je hebt geen turbo..
P0261 is injector 1 low voltage
p 0267 injector 3 ...
p 0270 injector 4
p 0264 injector 2/cilinder 2
p 0444 wil zeggen een probleem met de “purge valve”, d.w.z. de tank ontluchting…

Nog een “ouderwetse” methode: Als je de motor probeert te starten en hij doet het niet: Draai er een bougies uit: Is die nat van de benzine, dan heb je wel brandstof, maar als de bougies droog blijven heb je geen brandstof, en als je wel pompdruk hebt worden je injectoren niet aan stuurt.
Als gedacht om er een Lexia aan te hangen, die laten veel meer zien dan een OBD foutlezer.
Kan overigens best zijn dat je zekeringkast in de motorruimte defect is ...

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 16 september 2017 09:33 AM
  [ # 4 ]

ik probeer hier nar breezan te gaan omdat ik daar 25 % korting heb. Dus wil eigenlijk de juiste benaming hebben van het kastje
De pomp is nieuw en hoor ik niet lopen.  en de bougies zijn droog dus de pomp krijgt geen spanning. en alles wijst op dat kastje onder de motorkap. Tenminste de fout codes.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 september 2017 12:15 PM
  [ # 5 ]

De benaming staat gewoon op het kastje zelf, bsi, - ###### , een letter code, gevolgd door een nummer,  maar of brezan dat heeft???  Vaak gewoon bij demontage bedrijf eentje zoeken, ongeveer 30 euro, een nieuwe zal gauw richting de 300 zijn denk ik,  het type kastje is belangrijk omdat die ook de assersoires van je auto moet hebben,  oudere auto,s hadden losse relaisen, deze is vervangen door deze kast,  maar als ik brandstof pomp relais in druk, zie ik een aparte schakeling daar voor???  Of wel relais, 
Trouwens als je het kastje, omhoog draaid zie je daar ook zekeringen zitten, aan de zijkant er iets tussen steken L+R, en dan omhoog trekken, natuurlijk bij het niet scharnierende kant dit zie je door de nokken,  kijk even op afbeelding zekeringkast citroen c4

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 25 september 2017 07:09 PM
  [ # 6 ]

oke ik er 2 kastjes eruit gehaald 1 met div zekeringen aar de motor op loop en nog een kastje van aluminium . aan het 1ste kastje met de zekeringen is niks te zien en je kunt hem niet open maken ook. dat gesmolten spul zit erin. En dat andere kastje zat dicht geschroefd en dan ook nog dicht geplakt vanuit de fabriek . maar mijn vraag is welke gaat nu het meeste kapot??


beremans inderddad op het 1ste kast staat bsm nr heb ook de dikke zekeringen gevonden maar zijn schoon en heel


en waar zit dat dubbel relais precies

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 september 2017 10:42 AM
  [ # 7 ]

Ja dat is een goeie, kijk even op you tube, vaak ergens achterin,  maar ja eigenwijse citroen hè,  O,ja niks slecht er over,
Maar vaakst is die kast waar bsi op staat met al die zekeringen, en tevens de relaisenkast is, stuk,  ik heb het ook eens gehad alleen de wissers deden het toen niet, auto in eco modus, accu eraf, kastje afkoppelen, andere erop, accu erop, contact aan, 30 sec wachten, en dan starten, letop bij verwisselen, dat alles uit staat, en je ook nergens meer aan komt, zelfs de deur dicht doen of open is funest,  en lijd tot fout code,

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 26 september 2017 10:52 AM
  [ # 8 ]

morgen komt er een nieuw lsd kast binnen , heb een nieuwe gekocht en als het goed is hoef ik hem niet uit te lezen , bedankt voor de tip dat alles uit staat

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 27 september 2017 06:56 PM
  [ # 9 ]

auto loopt ik heb een nieuwe kast gemonteerd en hij loopt. Wat was ik blij

nu heb ik het volgende probleem, in Zwitserland hebben ze een nieuwe brandstofpomp gemonteerd omdat ze de oude kapot hadden geslagen. Maar nu lekt ie brandstof bij de plastic ring . Volgens mij is het eerst de tank dan de rubberen O ring dan de pomp en dan toch de afdichtingsring monteren?? Want ze hebben de nieuwe O ring scheef gemonteerd dus nu is ie groter dan de pomp

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook