2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Einde leven C1?
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 september 2017 12:16 PM
  [ # 16 ]

Er zijn ook (Japanse) motoren die de stelplaatjes (shims) direct onder de nok hebben, zodat je die met het een stukje indrukken van de bus er zo kunt uitwippen met een magneetpennetje.

Kwestie van de klepspeling meten, shim er uit, met de micrometer opmeten, even rekenen en de juiste dikte er weer tussen beunen.

Overigens zaten die stelplaatjes al in vliegtuigmotoren van ver voor WW2 en veel motoren hebben dat. Het stellen van de kleppen hoeft niet vaak en hoewel het een hele klus lijkt, is het in feite een eitje voor een monteur en handige dhz.

Je bent er wel wat meer tijd mee kwijt, maar die is als je het zelf doet gratis.

Profiel  
 
C1 driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 08-05-2010

- C1 1.0l SEDUCTION
Gepost: 22 september 2017 08:35 PM
  [ # 17 ]

Ik heb de afgelopen week de laatste tank Tango brandstof opgereden. Ik heb hierbij de motor warmer gereden dan dat ik altijd deed. Ik merkte in zijn 2 en 3 bij het verder doortrekken dat de versnelling van de auto onregelmatig was. Niet hortend en stotend maar gewoon niet lekker.

Ik heb zojuist getankt (Shell V-power) nadat ik een flesje injectorreiniger in de tank had gegoten.
De afgelopen week heeft de auto 1:18,5 gereden (begint er weer op te lijken). Na de tankbeurt even 20 km gereden en het onregelmatige optrekken is nu ook over, ligt denk ik aan de brandstof.

Vanaf nu altijd Shell benzine en de eerste tankbeurt van de maand V-power erin. Vroeger met onze Yaris hadden we al het idee dat die ook lekkerder reed op Shell benzine i.p.v. merkloze brandstof. Misschien zit dat tussen de oren maar het voelt in ieder geval goed Smile.

Ik heb zelfs het idee dat het olieverbruik verminderd is door de motor warmer te rijden. Het enige wat ik kan bedenken is dat de zuiger zich beter in de cilinder zet en daardoor beter afdicht, geen idee of dat kan. Ik heb al eens gehad dat ik met remproblemen door roest op de schijven bij de dealer stond en ze direct vroegen of er wel met de auto gereden werd terwijl ik iedere dag 100 km reed met dezelfde auto. Te voorzichtig is blijkbaar ook niet goed voor je auto.

 

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 september 2017 08:50 PM
  [ # 18 ]

Elke keer rijden een keer stevig remmen voorkomt dat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook