DAB+ adapter
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 20 november 2016 10:46 AM

Is er iemand die al ervaringen heeft met een losse DAB+ adapter op een originele Citroën radio? Ik zou er een willen aanschaffen voor in onze C4 Picasso Exclusive uit 2009, omdat het radio ontvangst erg tegen valt vergeleken met de C3 en onze oude Grand Picasso. Na een speutocht kwam ik deze tegen:

http://www.acr-helmond.nl/accessoires/automerkspecifiek/dab-tuner-interface/autodab-interface-citroen.html?

Het mooie hiervan is, dat je er helemaal niets extra’s van in het zicht heb. Wie heeft er al ervaring met welke DAB+ adapter dan ook?

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 november 2016 11:05 AM
  [ # 1 ]

Nou nee, maar ik vind het wel een interessant onderwerp!
Wat ik wel weet is dat de dekking van DAB nog niet volledig is.
Signaal valt dan gewoon weg.
Bij FM heb je bij zwak signaal wel ruis, maar je hoort tenminste nog wat…

Profiel  
 
sAnexeh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 27-04-2017

Gepost: 21 juni 2017 10:51 PM
  [ # 2 ]

Ik heb afgelopen week AutoDAB laten inbouwen in mijn C4 Grand Picasso. Ik heb afgelopen week ritjes gemaakt van Groningen - Winschoten, Groningen - Haarlem, Amsterdam - Den Haag en Den Haag - Groningen. Alleen op de rotonde bij Joure heb ik twee keer een halve seconde uitval gehad en ik heb uitval gehad wanneer ik door een tunnel reed. Verder uitstekende DAB+ ontvangst.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 21 juni 2017 10:55 PM
  [ # 3 ]

Wij hebben de adapter inmiddels ook enkele maanden in gebruik en zijn behoorlijk tevreden!!

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Wouter34
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-09-2017

Gepost: 24 september 2017 05:19 PM
  [ # 4 ]
sAnexeh schreef:

Ik heb afgelopen week AutoDAB laten inbouwen in mijn C4 Grand Picasso. Ik heb afgelopen week ritjes gemaakt van Groningen - Winschoten, Groningen - Haarlem, Amsterdam - Den Haag en Den Haag - Groningen. Alleen op de rotonde bij Joure heb ik twee keer een halve seconde uitval gehad en ik heb uitval gehad wanneer ik door een tunnel reed. Verder uitstekende DAB+ ontvangst.

Op zich ben ik ook geïnteresseerd in het toevoegen van DAB op mijn bestaande SMEG+ module (C4 Picasso 2014)
Is het gebruik van AutoDab de enige oplossing of zou het ook mogelijk moeten zijn om de gehele SMEG+ module te vervangen door een versie met DAB?
Zal allemaal wel prijzig zijn en zeer waarschijnlijk zal de Citroën dealer hier wel een antwoord op kunnen geven.

Vraag: Wat waren grofweg de kosten van het inbouwen van AutoDab (naast de aanschaf van 260 euro) en is daarna DAB gewoon te selecteren als een van de radiobronnen op het SMEG+ multimediasysteem?

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook