Nieuw slot inzetten, geeft dit problemen?
Sophie718
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-05-2014

Gepost: 05 oktober 2017 09:02 PM

Hai allen,

Ondanks dat ik al een hoop gevonden heb op het forum over contact- en deursloten heb ik het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Deze week hebben wij een picasso uit 2002 gekocht. De deursloten werken waardeloos (lees: niet) en de sleutel met AB is kapot. (was bekend)  Nu kunnen we een set sloten uit een picasso, ook uit 2002, overnemen. Deze set bestaat uit alle deursloten, contactslot, sleutels en benzinedop. Helemaal compleet dus. Nu vraag ik me alleen af, kan ik het contactslot ook vervangen of krijg ik dan problemen met de startblokkering? (Geen idee waar die zit namelijk).

Mocht het problemen geven dan vervang ik alleen de portiersloten en bestel ik een extra transpondersleutel. Dan maar een sleutel extra aan mijn bos. In ieder geval, bedankt voor eventuele reacties.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 oktober 2017 10:34 PM
  [ # 1 ]

De cv doet helemaal niks meer? Ook niet als je op de knop drukt op het dachbord?  Als dit gewoon wel werkt, dan hoeft alleen de sleutel te worden gerepareerd ,  vaak zijn alleen de druk knopjes op de printplaat stuk,  Voor een andere sleutel kan je tegenwoordig ook bij een sleutel boer langs, die of je oude transponder (startblokeering) over zet,  30euro is incl nieuwe sleutel, ook completesleutels met nieuwe print is mogelijk, maar moet dan gekopieerd aangemeld worden,  bij een nieuw contactslot hoort ook het kastje bij,  ergens bij de zekeringkast,  bij een ander moet dit worden aangemeld, een optie is het binnenwerk omzetten, van het contactslot, alleen moet je dan wel de transponder in de sleutel omzetten,

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 10 oktober 2017 09:23 AM
  [ # 2 ]

Dag Beremans,

Waar kan ik de complete sleutel voor € 30,= krijgen ?
De goedkoopste sleutel, zonder AB, die ik hier in de omgeving vind, kost me € 75,=
Dus ik ben wel benieuwd.

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 oktober 2017 10:53 AM
  [ # 3 ]

Ja dat is hier ook in purmerend, maar dat zijn sleutels incl nieuwe transponder, die dan ook gekopieerd wordt, vanaf je oude sleutel, dus zonder knopjes, je hebt van die internet site,s, maar dan moet je er ook naar toe, sleutel laten kopiëren , dus de baard, en dan zelf binnen werk omzetten,  dat is wat ze mij vertelde, maar is zonder binnenwerk, want die zijn duurder,
Ik ben zelf uiteindelijk naar de citroen dealer gegaan, daar koop je een nieuwe behuizing, en zetten hun je oude sleutel om,  ik heb de geen zonder schroefje,  zit met een spec sluiting, koste daar ook 30euro,

Profiel  
 
Sophie718
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-05-2014

Gepost: 10 oktober 2017 11:28 AM
  [ # 4 ]
beremans schreef:

De cv doet helemaal niks meer? Ook niet als je op de knop drukt op het dachbord?,

Ik was niet helemaal duidelijk, de cv doet het wel. (Behalve de AB). Maar de cilinders in de deuren doen helemaal niets meer. Krijg de sleutel er niet in rondgedraaid. Mijn man heeft nu 1 cilinder vervangen (slotenset uit een oude picasso van hetzelfde jaar gekocht) en nu gaan alle deuren weer netjes open en dicht. Heb alleen nu 2 sleutels, 1 om de portieren te openen en 1 om te starten. Alleen hebben we bij de nieuwe cilinder ook een contactslot zitten. Ik vroeg me dus af of we ook het contactslot om kunnen zetten óf krijgen we dan problemen met de startblokkering. (Omdat die dan niet correspondeert met het contactslot en sleutel)

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 oktober 2017 05:09 PM
  [ # 5 ]

volgens mij zit er al op dit model een kastje bij het contactslot, en ja die heb je waarschijnlijk niet, en ik weet ook niet zeker of ze dat dan kunnen koppelen, zal je echt moeten vragen bij een citroen dealer, een andere optie is het sleutelhuis omzetten,dus alleen de kern waar de sleutel in zit, op you tube staan wel filmpjes hier over, alleen vaak engels en peugeot, maar is eender. kijk of je de cv weer aan krijgt, open de sleutel en kijk of de druk knopjes nog heel zijn op het printplaatje, of lege batterij? is het goed dan kan de dealer hem vaak weer activeren, de sloten in de deuren zijn eigenlijk alleen voor nood, als de batterij op is, dat had je al ondervonden,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook