probleem met radio en bestuurdersraam / berlingo 2007 1.9d
rabaey niki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 07:28 PM

hallo, laat ik me eerst even voorstellen , ik ben niki en heb pas een berlingo gekocht

auto piekfijn in orde , juist twee kleine probleempjes

1.radio onthoudt zen geheugen niet
2.raam bestuurderskant wil niet naar boven

1.de radio die erin zat was mee geprutst , met de kabels toch , en bleef continu aanliggen (mede doordat de vorige eigenaar geel en rood aan elkaar gekoppeld had ) dit wilde ik niet dus heb ik het geprutste gedeelte ervantussen gehaald en bij de iso-stekker waar stroom toekomt alles uitgemeten , nu zit ik met drie contacten die continu stroom geven ( batterij 12v) en ene die stroom na contact geeft , die stroom na contact heb ik op de radio op geel geplaatst , dus stroom na contact is opgelost, nu is de vraag op welke van die drie andere continustromen houdt hij het geheugen vast , graag als iemand iets weet van een kleurcode/schema van deze bedrading , zou ik wat geholpen zijn

2.het bestuurdersraam , deze wil naar beneden en niet naar boven terug , kabeltjes heb ik al omgedraaid , dan draait het probleem hem ook om Smile , schakelaars voor de ramen ook al geswitcht , helpt ook niet , nu denk ik maar ben niet zeker of het dat is , dat het probleem kan liggen bij dat kleine relaisdoosje naast de zekeringkast , meerbepaald met nr 9627031180 (bitron) blijkbaar regelt die ook de afgebeelde kilometerstand enz , iemand die mij meer info kan geven daaromtrent of ook al zoiets gehoord heeft of zelf meegemaakt

dank u bij voorbaat , niki

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 oktober 2017 07:49 PM
  [ # 1 ]

Een van die drie plus draden is van de can(van)-bus, als je deze pakt krijg je geheid storingen in het electries systeem,  makkelijker is gewoon een adapter aan te schaffen en die tussen de radio iso, en de auto iso te plaatsen,  anders staat op het internet wel een schema,  in sommige instructie boekjes staat ie ook,
Voor het raam, soms geeft de stekker op de deurstijl problemen, deze even los trekken,

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 oktober 2017 08:54 PM
  [ # 2 ]

Zoals Beremans schrijft de verloopstekker voor de radio kopen, uitmeten kun je dat niet, waardes kloppen niet door de multiplex bedrading.
Zeer bekend probleem de ruit die niet dicht wilt of vanzelf opent, komt door het gepruts aan de radio, BSI is van slag en gaat ook kapot daarvan.

Plaats de adapter en voor dan een BSI reset uit http://www.bba-reman.com/nl/content.aspx?content=citroen_bsi_body_control_failure

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 15 oktober 2017 07:23 PM
  [ # 3 ]

Je schrijft niet welk type Berlingo je hebt,maar bij mijn 2.0 HDi Multispace van 2002 deed ook het linkerraam het niet meer. Het bleek uiteindelijk de relais in de deur te zijn, die alleen links zit en die zorgt dat als je het raamknopje iets langer indrukt, dat het raam verder van zelf omlaag/-hoog gaat.
Vervangen van dit relais was de oplossing.
Het relais overbruggen is misschien ook een oplossing; zelf vind ik de functie overbodig.

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 16 oktober 2017 11:39 AM
  [ # 4 ]

vraag 1: radio:
Wagen gele draad is rode draad op radio
Wagen rode draad is gele draad op radio
Zwart op zwart.
Radio ga na afsluiten wagen na 5 minuten uit, bij los doen wagen begint hem al te spelen. Luxe Smile

Vraag 2: geen kennis van zaken.

Profiel  
 
rabaey niki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-2017

Gepost: 16 oktober 2017 09:47 PM
  [ # 5 ]
paso schreef:

Zoals Beremans schrijft de verloopstekker voor de radio kopen, uitmeten kun je dat niet, waardes kloppen niet door de multiplex bedrading.
Zeer bekend probleem de ruit die niet dicht wilt of vanzelf opent, komt door het gepruts aan de radio, BSI is van slag en gaat ook kapot daarvan.

Plaats de adapter en voor dan een BSI reset uit http://www.bba-reman.com/nl/content.aspx?content=citroen_bsi_body_control_failure

had ik ook al aan gedacht omdat ik ook wilde de radiobediening aan het stuur gebruiken , zal dit eerst es bestellen , thx

Profiel  
 
rabaey niki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-2017

Gepost: 16 oktober 2017 09:48 PM
  [ # 6 ]
KiteFlupke schreef:

vraag 1: radio:
Wagen gele draad is rode draad op radio
Wagen rode draad is gele draad op radio
Zwart op zwart.
Radio ga na afsluiten wagen na 5 minuten uit, bij los doen wagen begint hem al te spelen. Luxe Smile

Vraag 2: geen kennis van zaken.

heel tof , maar is niet men bedoeling hehe , toch bedankt voor de reactie Smile

 

Profiel  
 
rabaey niki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-2017

Gepost: 16 oktober 2017 09:54 PM
  [ # 7 ]
beremans schreef:

Een van die drie plus draden is van de can(van)-bus, als je deze pakt krijg je geheid storingen in het electries systeem,  makkelijker is gewoon een adapter aan te schaffen en die tussen de radio iso, en de auto iso te plaatsen,  anders staat op het internet wel een schema,  in sommige instructie boekjes staat ie ook,
Voor het raam, soms geeft de stekker op de deurstijl problemen, deze even los trekken,

voor het raam ; ik krijg maar op 1 pin stroom in de deurstijl , en rechts op twee , dus denk ik eerder aan die relais ,aangezien de knoppen in de middenconsole het ook allebei doen , ik ga gewoon beginnen met een iso verbinding voor de wagen te kopen , thx

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook