4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Nieuwe Citroën C3 Aircross (2017)
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 21 oktober 2017 01:10 PM
  [ # 46 ]

Ach ja, smaken verschillen en over die smaak valt niet te twisten. Ik heb gisteren bij de dealer een zwarte C3 Aircross kunnen bekijken. Hoewel ik geen SUV-fan ben, vindt ik de Aircross een aangename verschijning. Ruim ook. Niks mis mee. Mooier en aparter dan het zustermodel van Peugeot. De gewone C3 vind ik persoonlijk mooier dan de Aircross, dat wel. Mijn zus heeft onlangs een zwarte 110 pk gekocht, met een rood dak en zwarte 17 inch wielen. Stoere wagen, veel fraaier dan de vorige wat truttige C3. Loopt perfect en comfortabel, zelfs met 17 inch ultrastuiterwielen tongue wink

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 26 oktober 2017 08:49 PM
  [ # 47 ]
jeroen-2cv schreef:

Ik kan de nieuwe modellenlijn van Citroen niet heel erg waarderen. Een gewone C3 lijkt een kleinere C4 cactus zonder de foeilelijke airbumps. En ook de nieuwe de C3 Aircross gaat hem niet worden.

Als ik de nieuwe C3 met de concurrent in eigen huis, de Peugeot 208, vergelijk dan spreekt de Peugeot mij meer aan.

Mee eens, ik weet het niet zo goed meer wat ik van deze C3 Aircross moet denken maar het eveneens is mijn ding niet. En ook mijn blik gaat tegenwoordig meer richting Peugeot. Ik kan me trouwens niet van de indruk ontdoen dat PSA Citroen wat als een adoptiekind behandeld (voor de duidelijkheid, ik vind dat je ieder kind gelijk zou moeten behandelen Wink ) en ik ben van mening dat Peugeot meer mogelijkheden krijgt.
Benieuwd naar de toekomstige C5 Aircross maar ook daar is het zeker geen liefde op ‘t eerste gezicht… Dat te moeten zeggen als eeuwige Citroën liefhebber had ik niet verwacht, ik was al wat afgehaakt richting DS en op deze manier zien ze me vrees ik niet meer terug.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 11 november 2017 10:47 AM
  [ # 48 ]

....... en vanmorgen in het eggie gezien ........


Ik ben zojuist even naar de dealer gereden om de C3 Aircross te aanschouwen ........... op de foto’s was het steeds niet mijn ding, maar in het echt ....... ik vind het een verbluffend mooi model en ook een fors formaat. Er stond toevallig een ingeruilde 2008 vlak achter, maar die ziet er dan wel heel erg gedateerd uit (tijd voor een stevige update).

Hij stond er in wit, oranje en zwart; zeker de eerste twee zin m.i. erg frisse verschijningen.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 11 november 2017 03:56 PM
  [ # 49 ]

Tijdje geleden al eens gezien bij mijn dealer en gisteren omdat de DS5 toch binnen moest voor een defecte parkeersensor nog eens gaan keuren. In de juiste kleurstelling en afwerking kan het er nog mee door, maar het is toch mijn ding niet (weinig van het hele hoog op poten SUV-gedoe eigenlijk). En als ik er plaats in neem dan nemen mijn twijfels enkel maar toe, met name de afwerking en/of de gebruikte kunststoffen zijn verre van flatterend. Toegegeven binnen dit segment en vooral de prijsklasse kan en mag je geen wonderen verwachten en directe concurrenten doen niet of nauwelijks beter. Wat ik er wel knap aan vind is het aantal rijhulpmiddelen dat verkrijgbaar is (maar daar moet je dan wel meestal voor bij de topversies zijn), hij lijkt daar helemaal mee te zijn met zijn tijd. Toch denk ik dat er absoluut een publiek voor zal zijn en het een succes zal worden en ook al ben ik er voor geen meter wild van het weze hem van harte gegund.

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 18 november 2017 11:39 AM
  [ # 50 ]

Op de introductie avond van de C3 Aircross een korte proefrit gemaakt in een benzine 110pk automaat en gisteren een lange proefrit gemaakt in de handgeschakelde versie van deze motor.
Beide proefritten zijn mij en mijn vrouw goed bevallen. Een heerlijke ruime auto met een hogere zit dan mijn huidige auto een Peugeot 2008.
Interieur is mooi, de buitenkant een beetje typisch Citroën en een beetje zoal bijna alle SUV er momenteel uit zien. Ik vind het wel geslaagd.

Beide demo auto’s waren voorzien van alle mogelijke extra’s en verhoogd toch wel het niveau van de auto.
Begin volgend jaar maar naar Visscher in Culemborg om de 2008 in te ruilen voor een C3 Aircross.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 22 november 2017 09:19 PM
  [ # 51 ]

De c3 aircross zien staan bij de dealer in het grijs. Wat een teleurstelling. Dit model gaat het hem niet worden ben ik bang. Hoog plat plaatstaal aan de zijkant een hoge voorkant die niet zou misstaan op een speelgoed auto. Jammer maar het design wat zo leuk begon met de Cactus is nu een beetje doorgeslagen. De ruimte in de auto zal prettig zijn maar het hogere verbruik zou mij tegen staan. De dikke A-stijl is ook een misser. Ik snap het wagentje niet. Een stoere suv is het ook niet. Er zijn zoveel alternatieven te koop die er dan weer wat volwassener uit zien. Jammer. We gaan het zien hoe goed hij gaat verkopen maar ik heb er een hard hoofd in.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 613
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 03 februari 2018 10:44 AM
  [ # 52 ]

Rijd nu al enkele weken rond in een C3 aircross. Zeker geen spijt van dat ik mijn DS3 ingeruild heb. Natuurlijk veel meer ruimte maar ook het comfort is een stuk beter.
Het verbruik is nu 1:17,7 (benzine 110 pk). Last van de a-stijl is er niet. Heb ook in andere modellen gereden, alleen de Peugeot 3008 is een fijnere auto. Maar ook een slag groter en vooral €€€€€.

Begrijp het negatieve van Hoeksepeet niet. Krijg alleen maar positieve opmerkingen over de aircross: “stoere auto”, “gave bak”, “huh, zit hier een 3-cilinder in ?? best snel, enz. Misschien moet je eens gaan proefrijden, heb ik ook gedaan in een cactus. Nou, toen wist ik het wel…

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 03 februari 2018 09:31 PM
  [ # 53 ]

Ha Berlingo 2.0. Bedankt voor de reactie op mijn bericht. Misschien kom ik wat negatief over. Dat is niet mijn bedoeling. Ik kan mij goed voorstellen dat de C3 Aircross goed rijdt. Ik heb vroeger een aantal kango’s gehad waarin je ook hoger dan gemiddeld zit. Ideaal met een goed verkeersoverzicht. Heerlijk rijden dat zal ook gelden voor de C3 aircross.
de A-stijl is een kwestie van wennen.
Mocht ik de kans krijgen om proef te rijden dan ga ik dat ook doen. Inruilen van mijn Cactus is op dit moment geld weggooien want ik krijg er nog maar de helft voor terug na 3 jaar.
Dus over een paar jaartjes misschien. Ik hoop dat ze dan wel de deuren van de C3 wat meer beschermd hebben.
Jij rijdt trouwens behoorlijk zuinig! Compliment.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 16 april 2018 10:01 PM
  [ # 54 ]

Sinds 30-04-2018 zijn wij de trotse bezitter van een C3 Aircross PureTech 110 S&S EAT 6 Shine.
Voorzien van alle mogelijke opties met een Ambiance Metrpolitan Grey interieur.
Een heerlijke auto, wij zijn er dik tevreden mee. De auto is gekocht bij en uitstekend afgeleverd door Visscher Autogroep in Culemborg.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
bert-w
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 18 april 2018 06:46 PM
  [ # 55 ]

Hier even een foto van onze auto tijdens de aflevering.
Wij hebben gekozen voor de introductie uitvoering in de kleur Soft Sand met Ink Black dak en oranje accenten.

Afbeelding Bijlagen
WP_20180330_11_45_02_Pro1.jpgCitroen_C3_Aircross_002.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1872
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 18 april 2018 07:30 PM
  [ # 56 ]

Persoonlijk vind ik dit de mooiste combinatie.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
luk-asse
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 13-12-2015

Gepost: 20 april 2018 10:32 PM
  [ # 57 ]

Dit draadje is zo doods; on-Nederlands stil. En dat voor een auto die zo veel controversie oproept: zelden zoveel zalven en slaan gelezen (Auto-week; Franse fora)
groet, luk

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 08 december 2019 11:26 AM
  [ # 58 ]

Een mening over een auto kan snel veranderen. In bovenstaande commentaren zie ik dat ik de C3 Aircross niets vond en dat ik bij mijn Cactus zou blijven.
Dat is veranderd. De Cactus was een heerlijke auto, waar ik mij nooit zorgen hoefde te maken over schades aan de portieren. Hij heeft zonder storingen, mij altijd gebracht waar ik heen wilde gaan. Het 82pk torretje wist van geen ophouden. En zuinig gemiddeld dik 1 op 20.
Maar van oudere mensen die met mij mee reden hoorde ik toch wel vaak dat het uitstappen lastig was. Er zat bijvoorbeeld geen handgreep boven de deur en de randen van de stoelen waren hoog.
Nu zag mijn Cactus er nog uit om door een ringetje te halen en ik besloot de stoute schoenen maar eens aan te doen en een bezoek aan de dealer te brengen.
Daar mocht ik proefrijden met de nieuwe C3 Aircross. 110pk en 6 versnellingen. En ik was toch wel onder de indruk. De wagen is ruim redelijk stil, je hoort wel wind en bandengeruis maar niet overmatig. Zitpositie vond ik fijn en mijn vrouw zat met een glimlach naast mij.
Tja en dan sta je voor een dilemma. Cactus houden of de nieuwe Aircross. Het is de nieuwe C3 Aircross 110pk Shine geworden en ik heb geen spijt.
Over de deuren maak ik mij minder zorgen omdat ik niet vaak meer met de auto naar mijn werk rijd. Lekker fietsen is mijn devies. 22km heen en 22km terug. Met zo’n afstand wordt een auto niet eens warm. De C3 Aircross staat nu voor mijn deur te pronken, ik gebruik hem nu alleen voor mijn vrije tijd. Binnenkort zal ik eens een foto plaatsen.
Tussen al die Renault Capturs valt zo’n Aircross wel op. Heb ik toch weer een bijzondere auto. Maar de Cactus heeft wel een plekje in mijn hart gestolen na 5 jaar. Heeft Berlingo2.0HDi toch gelijk gekregen!

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-12-2014

Gepost: 10 december 2019 01:13 AM
  [ # 59 ]

Veel plezier met je aircross, hoekse peet! Dacht dat we op dit forum nog de enigste waren, die zweerden met onze Cactus oude stijl. Ik kar met mijn cactus shine 82 (eind 2014) nog wel ff door. Inderdaad nooit enig probleem ermee gehad, na 82000 km. Ding loopt als een zonnetje. De volgende laat nog jaren op zich wachten, als er geen gekke dingen gebeuren. Zelfs verknochte vw golfrijders zijn onder de indruk van het comfort en de uitrusting van deze auto, zo mocht ik merken, toen ze erin meereden….

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 11 december 2019 07:23 PM
  [ # 60 ]

Dank je wel Longhill. Naar aanleiding van de eerste 800km kan ik je vertellen dat de C3 aircross een fijn ding is. Ten opzichte van mijn oude Cactus mis ik de eenvoud van de Cactus. Dat simpele display achter het stuur bijvoorbeeld en het simpele bedienen van de instrumenten. Handels zaten op een fijne plaats en cruise controle op het stuur. Maar voor dat gemis komt nu weer de overzichtelijkheid van de carosserie terug en natuurlijk een enorme ruimte.
De Cactus was een heerlijke gooi en smijt auto in de zin van parkeren. Lekker naast een oude bak parkeren ach wat kon er gebeuren. Subliem gewoon.
En de Cactus vooral door zijn airbumps herkende ik al van verre.
Maar goed mijn vrouw vond het tijd voor een makkelijke instap en tja dan ga je daar in mee.
Nu is er comfort en tamelijke rust aan boord. In het dashboard gewone meters en ja een toerenteller! Plus een in hoogte en lengte verstelbaar stuur. En wat ook grappig is dat het multimedia systeem via spraak te bedienen is. Een telefoonnummer opzoeken was in de Cactus moeilijk te doen mijn vinger wees door de bewegingen van de auto constant de verkeerde contacten aan. Maar ik blijf er bij ik mis de Cactus wel een beetje vooral als ik in de straat wandel en ik hem niet meer zie. Het is even wennen zo. En als laatste dan nog even, het sublieme verbruik van de Cactus. Makkelijk 1 op 20. Nu zit ik aan de 1 op 17. Ik heb geen spijt van de Aircross maar ik moet de Cactus los zien te laten. Zou je dat nou ook met andere merken hebben? En ik wens je nog veel plezier met de Cactus!

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook