2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Turbo CT Break Project: extra foto’s toegevoegd!
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 25 september 2017 10:05 PM
  [ # 16 ]
trxke schreef:

Onstekingsmodule en de motorsteunen zijn ook vervangen.

Heb je originele motorsteunen gebruikt? Die zijn NFP toch? Bij mij zijn ze ook stuk, op de onderste na dan (vond er nog eentje bij een bevriende XM-liefhebber).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 26 september 2017 12:53 PM
  [ # 17 ]

Neen ik heb geen originele motorsteunen gebruikt.
De onderste heb ik het rubber uitgeperst en een nieuw ingeperst dit is hetzelfde als bij de BX19 en hier had ik nog nieuwe van liggen.
De baksteun (citroen nr 1827 16) heb ik nieuw gekocht van Topran nr 720 185.
De bovenste motorsteun (het gietijzeren stuk met ingeperst rubber) heb ik van de sloper dit was nog goed.
Het onderste gedeeldte van de bovenste motorsteun (citroen nr 1827 22), het deel dat op de carrosserie geschroefd zit het ik nieuw gekocht van SASIC nr 8271221.
Het reactiestangetje van de motorsteun was enkele jaren terug al vervangen op deze Xant (factuur ook van terug gevonden) en was nog prima.

Wat betreft het gietijzeren stuk met ingeperst rubber, het lijkt erop dat ook hier het rubber van een BX19 in past.
Enkel het uitpersen zal niet makkelijk zijn, ik ga mij hier eens mee bezig houden als de auto klaar is op het moment is nu inorde met het stuk van de sloper.
Maar het moet wel te doen zijn denk ik.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 01 november 2017 07:55 PM
  [ # 18 ]

Een dikke maand later staan we nog niet veel verder, veel andere dingen aan de hand en daardoor slechts een uurtje of 2 tijd per week om aan de Xantia te werken Sad

Er zit al wel een nieuwe aircocondensor + intercooler in, de radiator komt uit de sloper deze is nog als nieuw waardoor de nieuwe mooi in de doos blijft Very Happy
De aircocompressor zit er ook terug op samen met een nieuwe multiriem en nieuwe automatische spanrol.

Ik ben nu bezig met het inlaatspruitstuk inwendig te reinigen en te voorzien van nieuwe dichtingen, samen met het terugplaatsen van de kabelboom Confused
Verder heb ik ook nog problemen gehad met de koelvinnen (die ik had overgebouwd uit de sloper omdat het frame een radiator haak miste), bij het testen draaide er maar 1 koelvin.
Uiteindelijk heb ik er alles terug uitgehaald om dan de originele kabelboom uit het kapotte frame te halen in in het sloper frame te bouwen en dan alles terug in te bouwen.
Nu lijkt het wel te werken Confused in iedergeval de koelvinnen werkten toch prima voor het uitbouwen van de motor, we zullen wel zien als de motor terug draait ...

Ook ben ik bezig met de aandrijfassen, op de rechtse komt een nieuw steunlager en minsten 1 nieuwe hoes links moet ik nog bekijken.
De assen zijn wel erg goed qua speling Very Happy

Met dit alles loopt mijn planning helemaal uit zodat ik nu gewoon rustig verder werk en geen planning meer maak, we zien wel waar we uit komen Neutral
Afgelopen zondag heb ik ook nog een X2 kofferklep, voorbumper en linkse voorscherm gaan ophalen in de juiste kleur.

Nog geen Venise’s met gat gevonden dus voorlopig komen de originele velgen waarop ik een mooi gebruikt setje 205/60 91v banden heb laten op draaien er terug op.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 06 januari 2019 09:53 PM
  [ # 19 ]

Zo nog even een update.
Ondertussen is er al zeer veel gebeurd aan deze Xantia ,het meeste had ik op het Xantiaforum gepost met foto’s maar helaas is dat nu al even offline.
Het lijkt mij beter dan hier verder te gaan red face
Zo is er o.a het volgende aan gebeurd:
-nieuwe afneembare trekhaak.
-het lederen interieur zit er in.
-kofferklep vervangen + nieuwe gasveren.
-rechtse voordeur vervangen + scharnieren gelast, linkse achterdeur vervangen.
-nieuwe achterbollen (4 stuks)+ een hoop leidingen vervangen achteraan.
-nieuwe wiellagers, remschijven + blokken achteraan.
-komplete uitlaat met kat vernieuwd.

Afgelopen week heb ik de linker Heulieux hoek gelast (foto’s volgen)

De centrale vergrendeling werkt maar als je zevast doet springt ze onmiddellijk terug los, iemand een idee waar dit zou kunnen door komen?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 06 januari 2019 10:05 PM
  [ # 20 ]

Bij weerstand gaat het systeem niet op slot .... ( of deur/klep niet goed dicht )
Kan zoiets simpels zijn als een stroeve knop , of slot wat niet lekker loopt ...

Bij mij was het een knopje.

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 januari 2019 10:39 PM
  [ # 21 ]

Klinkt allemaal goed! very good

trxke schreef:

-komplete uitlaat met kat vernieuwd.

Kon je die nog vinden? Voor de v6 is het bijna niet te doen en ik dacht dat het voor een TCT ook niet zo makkelijk was.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7268
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 januari 2019 10:52 PM
  [ # 22 ]

@Feije

Hier heb ik m’n einddemper en tussenpijp weggehaalt. https://uitlaat-winkel.nl/uitlaten/citroen/xantia/einddemper-voor-citroen-xantia-3743.html p.s. ook een kat lukt nog https://uitlaat-winkel.nl/katalysator-citroen-xantia-3-0-1997-tot-1998-x1-x2.html
Past goed en na 1,5 jaar nog steeds dicht. Ga je voor een mooie einddemper dan ga je natuurlijk voor een orginele https://www.pieces-de-rechange-classic.com/fr/xantia/27295-silencieux-ar.html

@trxke Als je het interieur heb vervangen dan heb je de deurpanelen ook vervangen ? Dan kan het probleem weleens liggen in het niet goed (her)monteren van de “vergrendelingsknoppen”. Als ook maar 1 van de 4 niet goed zit gemonteerd kan hij desbetreffende deur al niet meer vergrendelen en springen ze dus weer openen….........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 januari 2019 10:56 PM
  [ # 23 ]

Einddemper en tussendemper had ik inmiddels ook ergens gevonden, maar dat er zelfs nog katalysators nieuw te vinden waren wist ik niet big surprise very good. Met zulke prijzen hoop ik alleen wel dat ‘ie bij mij gewoon heel blijft Rolling Eyes

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2019 01:03 PM
  [ # 24 ]

De centralevergrendeling werkt nog steeds niet, heb er ook niet echt meer mee bezig geweest.
Die vergrendelknopjes zijn idd een probleem om te monteren, heeft iemand misschien een tip om dit te doen?

Verder ben ik nu beig met de Heulieux hoek die gelast is en nu spuitklaar is.
Het linker achterscherm is uitgedeukt een spuitklaar, nu het rechtse nog.
Ook het dak de rechtervoordeur en de motorkap komen nog aan de beurt.

Maar nu ben ik bezig met de verf te bestellen, kleurcode onder de motorkap is KPKD.
Is dit Bleu Mauretius?

Foto’s van de X

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 04 februari 2019 01:19 PM
  [ # 25 ]
trxke schreef:

Die vergrendelknopjes zijn idd een probleem om te monteren, heeft iemand misschien een tip om dit te doen?

Zorg dat dat plastic dingetje dat in het knopje zit in het onderste gaatje zit. Doe dan de deur op slot en druk hem erop. Blijft een beetje tricky als je het niet zo vaak doet, maar het is op zich goed te doen.
Lekker bezig trouwens!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 04 februari 2019 01:20 PM
  [ # 26 ]

Ja dat is bleu mauritius ....

Knopjes monteren in de op slot stand , eerst het schuifje in onderste palletje plaatsen , daarna klik je ze vrij eenvoudig vast .... ( let wel dat de schuifjes nog heel zijn anders werkt het idd voor geen meter )

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2019 07:55 PM
  [ # 27 ]

Dank voor de tips, ik ga het binnenkort zo proberen.

Hierbij nog enkele foto’s van de Heulieuxhoek van voor het afwerken.

Vandaag de lak alvast besteld.
Primer en filler staat al klaar, ook heb ik een nieuwe voorruit met lijst besteld.

Er zit na lange tijd terug vooruitgang in het project, uiteindelijk komen we er wel Smile

Dit project was trouwens met veel foto’s en beschrijvingen te volgen op het Xantia-forum (helaas had ik dit topic niet zo aangevuld) ik zal in de komende tijd hier meer update’s plaatsen en zal ook proberen de hier niet geposte foto’s en beschrijvingen te plaatsen.

Voorsmaakje tongue rolleye

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2019 08:33 PM
  [ # 28 ]

Ondertussen ben ik nog steeds bezig met de carrosserie.
De motorkap is roestvrij en strak gemaakt en staat in de primer.
De linker zijkant staat strak en in de primer en moet enkel nog geschuurd worden, de Heulieux hoek is gelakt.
Vandaag begonnen aan de rechter zijkant, het voorscherm en voordeur zijn strak gemaakt maar moeten nog in de primer.
De achterdeur is al gedeeltelijk strak gemaakt, het achterscherm zal helaas laswerk nodig hebben op de aansluiting met de bumper.
Eens dat klaar rest nog het dak en kofferklep nog, voor het dak moet eerst de voorruit er nog uit.

Er zit wel vooruitgang in maar ik schat dat het spuitwerk pas voor begin mei zal zijn.
Ik zou graag de Xantia nog voor eind juni op Belgisch kenteken hebben, op dit moment lijkt dat wel haalbaar maar we zullen zien…

Ondertussen ben ik er al dik 2 jaar mee bezig en zijn er wat foto’s genomen, dus voor de liefhebbers:

Zo zag het er bij aankoop uit confusedgulp






En dan beginnen we cool smile

Motor:








“nieuwe motor"is klaar:




Turbo:






Nieuwe condensor-intercooler-radiator


komplete uitlaatlijn nieuw!






Ook de lambdasonde is nieuw!

Ophanging + remmen vooraan:


Remschijven komen van de sloper (deze waren nog als nieuw)
Draagarmen ook nieuw:


ophanging achter:







Trekhaak:

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 17 maart 2019 10:29 PM
  [ # 29 ]

Whoow, wat heb je alles grondig aangepakt bravo
Elk slijtageonderdeel is vervangen, op de foto’s afgaande.
Ik heb respect voor je project.

Misschien nog een tip, check ook alle retourleidingen. Ze kunnen door veroudering hard en bros worden.

Mvg. Alfred.

 

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 19 maart 2019 07:21 AM
  [ # 30 ]

Die Turbo CT rijdt straks weer als nieuw!
Heb je de hoogteregelaars ook al gangbaar gemaakt of gereviseerd?
Hoe ziet het er bij jou Turbo CT uit onder de auto thv. het reservewiel, de mijne is daar aangetast door roest. Daar ga ik binnenkort mee bezig.
Lekker zo door gaan, dan heb je straks een top auto!

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook