3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
BX Sport
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 mei 2015 07:17 PM
  [ # 31 ]

Er vertrekt linksboven de tank een ontluchtingsslang (hard plastic) naar je vulhals. Bij je vulhals zit een koppelstuk van rubber wat vaak verhard is en gaat scheuren. Deze zit wel hoog dus lijkt me eerder dat iets anders de boosdoener is, of je tank moet tot het randje gevuld zijn. Misschien zijn de slangen naar de aanzuiging (en retour) aansluitingen van de tank verdroogd?

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 25 juli 2015 02:45 PM
  [ # 32 ]

In de BX 4TC zit een dashboard met meters en iets meer functie’s als standaard op de sport dashboard. Ooit heb ik ergens een folder gezien dat het een accessoire was om een 4tc like dashboard te plaatsen in de BX.

Zijn er mensen die dit hebben of die zelf er een replica van hebben gemaakt? Ben benieuwd waar je dan op moet letten en of het überhaupt haalbaar is om een replica hiervan te maken.

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 25 juli 2015 03:18 PM
  [ # 33 ]

Soms komen die op leboncoin wel eens voorbij, heet een Jeager tableau en kost meestal rond de 600 euro.
Zulke dingen bestaan ook voor de DS

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 juli 2015 03:56 PM
  [ # 34 ]

welke meters zou je interessant vinden? Of vind je het gewoon mooi?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 26 juli 2015 01:27 PM
  [ # 35 ]

Ik vind die layout van meters wel wat hebben. En zou graag ook watertemp en olietemp willen hebben. Losse VDO meters ergens plaatsen vindt ik minder en zou ook niet weten waar je die dan mooi zou kunnen plaatsen.

Het namaken zou moeten lukken lijkt mij, alleen die hoe gaat het de verhoudingen van de bestaande meters. bijvoorbeeld moet je specifiek zoeken naar een bepaalde snelheidsmeter of kun je iedere plaatsen die erop lijkt en dat die ook de juiste waarden zal aangeven.
Of moet je dan een digitale puls gaan maken die je kunt kalibreren op een digitale meter?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 26 juli 2015 01:48 PM
  [ # 36 ]
wijnand 16v schreef:

Of moet je dan een digitale puls gaan maken die je kunt kalibreren op een digitale meter?

Heeft niks met digitaal o.i.d. te maken. Nog lekker annaloog
Kwestie van sensor in het blok draaien (oliedruk,oliepeil,olietemp). dan de nodige draden trekken. Hierna de meters installeren in een paneeltje Dan ook nog een metertje t.b.v. de accuspanning en turbodruk (welke jij niet hebt op je sport) en de andere lampjes) en klaar Wink
Turbodruk zou je natuurlijk kunnen vervangen door een watertemp. metertje…..

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 juli 2015 04:02 PM
  [ # 37 ]

als het je expliciet gaat om water en olie temperatuur zou je ok het dash van een tussenmodel CX gti turbo kunnen samenvoegen met je sport tellers:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
JPvM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 18-04-2014

Gepost: 28 juli 2015 11:29 AM
  [ # 38 ]

Gave wagen. Heb hier nog een BX Jaeger tableau, NOS. Compleet met toebehoren. Overigens ook zulk een CX klokkenbak met lederstuur en 4x led bak. Moet weg wegens resto scan. BX break.http://www.citroen-forum.nl/forums/smileys/# Mit triefenden Gruss aus meinem Olsumpf, J-P.

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 25 augustus 2015 06:45 PM
  [ # 39 ]

Even verder over de lekkage van benzine. Vandaag de hele wielkast schoongespoten en de boutjes die de vulpijp vasthouden kan ik er zo uit trekken. Zitten dus niet meer echt vast. Nu dacht ik dat de lekkage daar langs zou kunnen. Tussen de vulpijp en de koets, maar dat schijnt niet te kunnen. Wel zou het rubber van de deksel niet meer goed kunnen sluiten.

Ik denk dat ik op zoek moet naar een andere goede vulpijp of direct ombouwen naar een bumpertank. Wie heeft dit nog liggen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2015 08:53 PM
  [ # 40 ]

Een korte vulhals voor een bumpertank is over het algemeen nog lastiger te vinden dan de lange versie Wink

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 16 mei 2016 12:32 PM
  [ # 41 ]

De LCP is weer verreden en heel vreemd dan komen er weer dingen naar boven waar weer aan gesleuteld moet worden op korte termijn of op de iets langere termijn. Tijdens de proloog had ik op een gegeven moment dat het koppelen steeds moeilijker werd met als gevolg dat ik op veel plaatsen in de 3 of 4 moest optrekken, omdat ik de bak gewoon niet in de 1 of 2 kon krijgen. En in een dorpje ging het mis nadat ik moest stoppen in de 4 koppeling in en de motor slaat af. Piep piep wat is dit. Dus motor start dot gas erop en koppeling laten komen nog steeds in 4. Met een dikke rookwolk toch nog weggekomen bult op en verderop in een parkeervak stil gezet en de boel uit. Eerst even de boel laten uitdampen, want het stonk best wel.
De DS met nummer 52 en de CX met nummer 51 zaten eerste rang in de rookwolk en hebben nog lang genoten van het heerlijke geurtje in hun auto’s.

Wegenwacht bellen en vervolgens wachten. Zelf ook al een andere hulplijn gebeld en zo kon ik al kijken wat mogelijk het euvel was. En dit was gelukkig minder erg als gedacht pffff. Er zat een kleine scheur in de koppelingsgaffel. Dat zo’n klein scheurtje zo’n verschil maakt had ik niet verwacht. In de wachttijd op de al het nodige verwijderd zodat ze er gemakkelijk bij konden. Bij aankomst van de wegenwacht eend lag helaas het lasapparaat in een andere auto dus met iets bijstellen gelukkig nog verder kunnen rijden. Wel met het advies om zo min mogelijk te schakelen om het niet op de proef te stellen. Dus veel snelweg en grote delen van de proloog over geslagen jammer maar helaas. Op een bepaald punt kwamen we toch de route weer tegen en aangezien het redelijk goed voelde toch een klein stukje geprobeerd, maar het werd al snel weer slechter dus maar weer snelweg op richting het hotel. Eenmaal daar aangekomen de controle kaart ingeleverd en met veel moeite de 2de versnelling gevonden (lees erin geramd) op de parkeer plaats de auto geparkeerd en na achteruit te hebben gedrukt de auto mooi in het vak gekregen, want die achteruit kreeg ik toch al niet meer ingeschakeld. Na het uitpakken van de koffers, maar direct de boel weer voorbereid voor de avond reparatie van de wegenwacht. foto zie hier

Na het laswerk aan de gaffel ging het allemaal weer heerlijk zoals je het mag verwachten. De rest van de LCP gereden zonder problemen dus het ging weer helemaal goed en ook weer goed veel kunnen schakelen.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 mei 2016 01:55 PM
  [ # 42 ]

Bij de bx 19 was die gaffel een bekend probleem. Heb er ook meerdere krom gereden.
ALs je dan een nieuwe kocht kreeg je ook een iets ander model, met twee versteving pootjes.
Die gaan nooit stuk.

Meestal was het zo, eerst gaffel eraan. Die vervangen. En na een tijdje kwam de koppeling.
Bij een bx gaat de koppeling steeds zwaarder naarmate eind levensduur in zicht is.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 15 november 2017 10:36 PM
  [ # 43 ]

Weer eens een update over de BX Sport.
Dit jaar niet zoveel gereden in de Sport i.v.m. een ander project waar ik mee bezig ben. Voor de start van het project de BX tijdens het verhuizen nog wel goed gebruikt, want er gaat wel veel in. De oude laminaat vloer ging en in twee sessies helemaal in richting de overslag. En de wasmachine en wasdroger passen er gezamenlijk in een keer in.

Inmiddels ook de achterremmen vervangen dus die zijn ook weer oké.

De LCP 2017 heeft de BX ook weer perfect gereden zonder problemen. Heerlijk toch.
Omdat de dagelijkse DS3 deze week de winterbandjes er weer onder krijgt deze week maar met de BX op stap. Iets wat me de laatste tijd al op viel is dat het lampje voor hydrauliek niveau /druk af en toe met remmen kort gaat branden. Het niveau inmiddels weer op peil gebracht, maar nog steeds gaat het lampje af en toe branden met remmen. Bij achteruit rijden wat sneller als bij vooruit rijden.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Zodra mijn andere project gereed is krijgt de BX weer aandacht. En komen toch wel wat dingen op het lijstje te staan denk ik.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook