2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Willems BX Ourane
MLConian
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 31-05-2014

- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Gepost: 22 mei 2016 11:01 AM
  [ # 16 ]

Mooie wagen, en top dat je ‘m meteen de aandacht geeft die ‘ie verdient. Pfff, een BX wordt niet veel luxer dan dat volgens mij.

Koen.

Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 26 mei 2016 04:35 PM
  [ # 17 ]

Even twee vragen

1. Achter het kachel paneel zitten lampjes. Die wil ik vervangen. Ik weet hoe dat er normaal uit moet, maar deze bx heeft originele airco. Hoe zit dat vast?

2. De moter van de cv in de achterklep. Hoe zit dat bevestigd? Ik moet namelijk een hele constructie uitbouwen lijkt het en dat vind ik vreemd.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 26 mei 2016 05:09 PM
  [ # 18 ]

1. zelfde als anders alleen dan de 2 knopjes van die schuifjes eraf trekken, zit er gewoon opgedrukt net als de knoppen
2. plastic plaat eraf halen (inderdaad dat is het plastic van de hele achterklep aan de binnenkant), dan het slot afnemen daar zit de motor aan vast. Meen met 2 bouten en dan kun je het slot eraf halen. Makkelijkste is hele slot vervangen incl. cv motor.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 juni 2016 01:40 PM
  [ # 19 ]

Bedankt! Het is inmiddels goed gekomen.

De auto is goed gekeurd, gespoten, heeft werkende ABS en airco!

Ze is zo vreselijk mooi geworden. Nu 1 volle tank gereden en ze rijdt 1 op 18 met gebruik van de airco.
Ook heb ik radiografische cv in laten bouwen en een nieuwe radio met ingebouwde carkit en speakers.

De originele speakers zaten er nog in. Die heb ik bewaard net als het eendagskenteken en de buitenlandse papieren.

Het is natuurlijk niet zo snel als een 16v, maar ben erg blij met de auto.
Ik gebruik de auto de komende 3 maanden intensief en daarna krijg ik misschien een leasebak. Eigenlijk wil ik helemaal geen leasebak. Maar mocht het zo zijn dan gaat de ourane wel in de verkoop. Maar voor de auto zal minimaal €5000,- euro moeten worden betaald. Alleen al om het feit dat je een auto met deze kilometerstand als diesel bijna niet van kan vinden en dat deze uitvoering is uitgerust met abs en airco. Dus mocht het je wat lijken dan hoor ik dat graag via pb of mail. (kun je vast sparen haha)

De zwarte mk2 gaat wel weg, maar daar volgt binnenkort een advertentie van op marktplaats.

Foto’s volgen binnenkort. Heb er wel een aantal gemaakt, maar de typeplaatjes moeten nog op de auto en ik zoek nieuwe zwarte bumperlijstjes. Wie heeft die en kan mij daar aan helpen?

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik echt trots op deze auto ben.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 03 juni 2016 08:23 PM
  [ # 20 ]

Ja een bx turbo D is goed en goedkoop rijden.
Een op 18 haal je wel moet je wel rustig rijden.
En dat met maar 1000kg.
Vind dat altijd zo raar, als je nu iets nieuws koopt rijdt je niet goedkoper.
Los van storingen etc, daar verlies je wel wat mee.
Moderne autos te zwaar dus veel WB.

Lease auto weigeren en declareren als dat mag is echt kassa.
En rijd je wel in iets leuks.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 11-01-2010

Gepost: 12 juni 2016 01:19 PM
  [ # 21 ]

We zijn benieuwd naar de foto’s van de ourane…....

Dans son jus

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 juni 2016 11:56 AM
  [ # 22 ]

Nieuwe bumperstrips zijn volgens mij te krijgen bij Chevronics in Engeland.

Ben ook benieuwd naar hoe ie er nu bij staat.

Profiel  
 
cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 11-01-2010

Gepost: 26 juni 2016 07:08 PM
  [ # 23 ]

Nou ik heb hem gezien hoor…..
Was vrijdagavond op bezoek bij vrienden.

Super ding en de nieuwe kentekenreeks staat hem goed.

Mooi wark!

Dans son jus

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 20 oktober 2017 09:20 AM
  [ # 24 ]

Eindelijk weer een update over de auto.

Ik heb al weer genoeg meegemaakt. Dit is de eerste bx die eigenlijk nooit problemen geeft. Alle extra’s en opties zijn een ware toevoeging van echt genot.

Dat tot 30 augustus. Ik reed midden in de nacht naar huis. Het is een weg die loopt door het bos en je mag daar 80 km/h. Ik reed voor de zekerheid 60, want er hoeft maar 1 beest over te steken en je auto is helemaal stuk.

En ja hoor 3 zwijnen staken uit het niets over. Ik remde en reed er keurig omheen. Rustig weer richting de 60 en nu kwam er een zwijn vol voor de auto. Met 60 km/h heb ik het zwijn vol geraakt.
Resultaat zwijn en auto dood. Politie gebeld, ik moest gaan kijken of het zwijn nog leefde. Maar aan de schade aan de ourane te zien was me dat wel duidelijk. Toch gekeken uiteraard, maar helaas het zwijn leefde niet meer.

Na alles netjes afgehandeld te hebben, gingen we kijken naar de ourane. Volgende dag garage gebeld en de auto laten ophalen.

Schade:
- moterkap krom en stuk
- bumper aan gruzelementen
- lampen stuk
- mistlampen stuk
- radiateur lek
- zijschermen beschadigd
- aircosysteem lek
- lhm lekkage

Ongetwijfeld nog wat kleine dingetjes. Gelukkig was de auto zelf niet krom. Maar economisch werd dit natuurlijk een lastig verhaal. Man wat maakt zo’n aanrijding dan toch wel indruk.

Auto staat tot vandaag bij de garage. Ze was gister alweer klaar, maar er was nog geen proefrit mee gemaakt. Dus ik haal haar zo op.

Kosten liepen natuurlijk vreselijk uit de klauwen, maar dat wilde ik toch perse doen.

Vervangen:
- moterkap
- zijschermen
- 1 koplamp
- mistapen
- bumper
- nieuwe lhm leidingen
- nieuwe radiateur

De airco was toch een wat lastiger verhaal, dus die heb ik maar even zo gelaten. Rustig opzoek naar de goede onderdelen en weer werkend maken.
Foto’s volgen later, maar de auto ziet er weer strak uit en daar ben ik blij mee.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 20 oktober 2017 10:20 AM
  [ # 25 ]

Ik ga geen grappen maken over zwijnen e.d., want zo’n aanrijding met flink wat schade is natuurlijk vreselijk balen. Mooi dat je niet de handdoek in de ring gooit en de BX naar de sloop brengt, maar hem weer opknapt!

Profiel  
 
streetfighter
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 271
Geregistreerd: 25-03-2009

Gepost: 16 november 2017 11:17 PM
  [ # 26 ]

dit is echt zonde ! je had zo’n prachtig werk geleverd met deze bx!

ik heb nog wel de nodige onderdelen liggen qua airco gedeelte, wat heb je nodig dan kijk ik even of het nog iets waard is.
pompen zowizo, condensor ook maar of die nog bruikbaar is moet ik nakijken want de stukken hebben hun leeftijd vrees ik.

bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook