15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
   
JanvB’s Christine IX
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 juni 2016 02:59 PM
  [ # 211 ]

Als ze nog twee paar hebben wil ik ook wel een paar.
Maar jij eerst dus,ik hoor het wel.

Succes.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 02 juni 2016 07:18 PM
  [ # 212 ]

Wie het eerst komt, die het eerst maalt, Frank!

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 juni 2016 10:39 PM
  [ # 213 ]
JanvB schreef:

Ah juist, dus iets van siliconenkit of butyleenkit is goed?

nee, juist die beiden niet.

polymax of carosseriekit of vergelijkbaar moet je hebben

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 03 juni 2016 12:52 PM
  [ # 214 ]

Kijk, goed dat ik het even vraag!

Ivm het hangende raam, en omdat ik een motortje voor de CV ga inbouwen moet het deupaneel er af.
Nou had ik gelezen dat die met plastic clips vast zitten. (Ook bij serie 1?)

Heeft iemand een foto van zo´n clip, en misschien de afmetingen?
Bij Aliexpress hebben ze namelijk nogal veel verschillende uitvoeringen ...

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juni 2016 02:28 PM
  [ # 215 ]

Volgens mij is dit wat je zoekt.
Gewoon te krijgen bij onze Duitsche vrienden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juni 2016 02:36 PM
  [ # 216 ]

Volgens mij zoekt Jan juist het clipje wat in dit plastic busje moet.

Zit het bij een serie 1 niet met stalen clipjes in plastic busjes vast?

Bij een serie 2 is het nr van het busje 6995N7 en van het plastic clipje 6995S0 of 6999CR.
Gewoon nog bij de dealer te koop, want ze zijn in diverse modellen gebruikt, waaronder de AX.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 03 juni 2016 02:40 PM
  [ # 217 ]

ja ik denk het ook; is dat dingetje niet alleen het stukje dat in de deur blijft zitten?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juni 2016 02:44 PM
  [ # 218 ]

Deze http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=43933_43974&products_id=4727 gaat dus in het busje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 04 juni 2016 04:17 PM
  [ # 219 ]

Juistja!
Ik heb eens gekeken, maar de Chinezen hebben dit ding niet precies.
Eerst maar eens voorzichtig de boel los peuteren met de spreidtang dan maar.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 09 juni 2016 01:39 PM
  [ # 220 ]

Vraagje aan het forum:

Hoe veel beweging mag er in de onderste motorsteun zitten van een Douvrin CX?
Ik zal later vandaag proberen een filmpje te maken.

En kan je die steun vervangen zonder de motor er uit te lepelen?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 17 november 2016 10:09 PM
  [ # 221 ]

Even afstoffen: de CX heeft prima gereden tot recentelijk er een schavend gelijk onder de kap uit kwam.

Het blijkt dat een van de wielen waar de distributieriem tegen de kap aan loopt die daar overheen zit.
(de kap zit niet los)

Wie op het forum kan me hier mee helpen?

Als ik google blijkt dit de as naar de oliepomp en de benzinepomp te zijn, klopt dat?

Hoe zit die as vast in het blok?

Komt dat vaker voor bij Douvrin blokken?

Het is die bij de pijl:

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 20 november 2017 04:08 PM
  [ # 222 ]

Ondanks de oorverdovende stilte na mijn hulpvraag, wil ik toch de foto’s delen van hoe ik het probleem met de hulpas heb opgelost.


Ik heb een andere hulpas gescoord, en die er is gezet.
Het bleek dat er een borst op de as was weggesleten!

Wat moet je doen?

1. Haal de V snaar er af.

2. haal de kappenzooi voor de distributie weg.
Maak goed aantekeningen / foto’s van hoe die tussenbusjes en ringen zaten.
Ik kwam er zowaar waterleidingfittingen tegen als vervangende busjes… :-0

Het is de as rechts onder.

3.Haal de distributiesnaar er af, en trek het wiel van de as af.
(spietje niet kwijt maken)
Dat ziet er dan zo uit:

4. Haal het kapje weg.
Check of de oliekering nog goed is.

5. De as zit met een kraaiepootje en een bout vast.

6. Voor je de as er uit kan trekken moet je aan de voorkant van het blok het tandwiel van de oliepomp er uit halen.
Hiervoor moet je een deksel los maken.

7. Het tandwiel trek je er zo uit.

Terugbouw in omgekeerde volgorde.


Hier de oorzaak van al het geschaaf:

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 12-03-2005

Gepost: 20 november 2017 10:02 PM
  [ # 223 ]

Leuk om te zien waar de hulpas die ik overhad nu dienst doet Smile

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  
 
 
15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook