2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Winter Wonderwielen van Penny Lane: Xantia Break Pallas!
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 november 2017 08:47 PM
  [ # 16 ]

Daar zit als het goed is geen verschil in. Die knopjes zijn precies hetzelfde en die middenarmsteun volgens mij ook. Ik vind de middenarmsteun in mijn x1 niet zo handig, maar dat is een hele andere (degene die af-fabriek aan de bestuurdersstoel zit bij het ergonomiepakket, niet degene die de dealer monteerde bij levering zoals deze). Met mijn middenarmsteun naar beneden kan ik niet bij die knopjes en het schakelen is ook niet echt makkelijker, vooral naar twee en vier. Op lange snelwegritten is ‘ie dan wel weer fijn Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 november 2017 09:06 PM
  [ # 17 ]

De kwestie is dat met elektrische achterramen die knopjes precies daar zitten waar op mijn foto Die Maus zit. En dat is met deze dealer-gemonteerde steun/opbergbak vreselijk onhandig.

De opklapsteun die in de luxere uitrusting werd geleverd is nog interessanter natuurlijk, want dan klap je hem op als je ‘m niet in de weg wilt hebben zitten (stadsverkeer e.d.). Maar dan zit je vaak aan een complete wissel van stoelen en bank vast om de bekleding rondom weer een beetje gelijk te houden. En: vind die opklapsteun maar eens.

Deze armsteunen waren een aantal jaar geleden een tijdje redelijk gewild/gezocht hier op het forum, en kennelijk komen de auto’s waar ze in gingen nu in het demontagecircuit terecht. Ik heb er zeker drie gezien vanmiddag… Deze lag al los in een auto en dat maakte het wel zo makkelijk. Dan maar in alle rust bij de kachel een scharniertje fatsoeneren in plaats van in de regen te proberen zo’n ding uit een auto te schroeven.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 november 2017 09:20 PM
  [ # 18 ]

Je kunt die armsteun die ik heb niet zomaar in een andere stoel monteren, want dan moet je in die stoel een complete constructie inbouwen waar je die armsteun dan in zet. Je zou dan inderdaad de hele stoel moeten wisselen en aangezien al die dingen elektrisch verstelbaar zijn moet je dan ook nog even wat bedrading aanleggen. Niet onmogelijk allemaal, maar je moet dan wel héél graag willen Wink. Ze zijn trouwens prima te vinden hoor, want ze zitten gewoon bij die ergonomiepakket-interieurs. Een losse armsteun wordt moeilijker, maar daar heb je dus ook niet zo veel aan Wink. Die interieurs zijn alleen nogal prijzig… Het is denk ik wel de fijnste armsteun in de Xantia, want als je hem omhoog klapt heb je er inderdaad helemaal geen last meer van.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 16 november 2017 09:26 PM
  [ # 19 ]

Staan 2 sets op mp , één voor een berline en één voor de break , zelfde verkoper….

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 november 2017 09:30 PM
  [ # 20 ]

https://link.marktplaats.nl/m1221497614
Bedoel je die? Wink Die kerel (ik neem aan dat Wim een kerel is) wil er meteen €250 voor hebben. Das trouwens een nette prijs voor twee van die interieurs.
EDIT: Ik ben trouwens wel benieuwd uit wat voor break dat interieur komt. Een x1 break met ergonomiepakket? gimme

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 november 2017 10:14 PM
  [ # 21 ]

Sla vooral je slag Smile Ik ga zelf sowieso géén ander interieur in de Break zetten. Dat wat er nu in zit is misschien wel wat saai, maar het is netjes, alles is inmiddels weer heel (behalve de klemmetjes voor een pen in het handschoenkastje, maar dat is altijd stuk) en het voldoet dus uitstekend Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 november 2017 10:31 PM
  [ # 22 ]

Ik heb zelf al zo’n interieur in mijn berline Wink. Heb het alleen nog nooit in een x1 break gezien, maar het ligt voor de hand dat dat wel bestond natuurlijk.
Jouw break is toch alleen maar een pekelbak (zoals het nu lijkt), daar zou ik het zelf ook niet in zetten. En je Xant1a heeft nog veel uniekere bekleding Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 november 2017 09:09 AM
  [ # 23 ]

pas wel op : achterbanken van break en berline zijn niet uitwisselbaar.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 17 november 2017 09:53 AM
  [ # 24 ]

Het staat wel op de banken zelf. Een set is uit een x2 berline (tevens te herkennen aan een middelste gordel die omhoog gezet kan worden en het ontbreken van een middelste hoofdsteun) en een andere uit een x1 break.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 18 november 2017 03:23 PM
  [ # 25 ]


Heb je interesse, PL? Wink Dit dashboardkastje is van een sloop-Xantia 2.0 16v die in Drachten staat. Ik heb net de kachelbediening eruit gesloopt. Hele dashboard maakte nog een zéér frisse indruk en zelfs die klemmetjes voor de pen zijn nog heel!

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 november 2017 11:34 PM
  [ # 26 ]

Ik zag in jouw draadje dat dat kastje uit een auto met ‘houten’ inlegpaneeltjes komt? Dat zou betekenen dat ik meteen ook in ieder geval het lijstje onder de klokkenbak zou moeten vervangen en daar heb ik (nog) geen zin in. Ik denk dat ik, als ik dat per sé wil, er wel dergelijke klemmetjes weer netjes in krijg als ik even rondneus wat ik daarvoor kan vinden. Bovendien zou ik waarschijnlijk van deze klemmetjes voortdurend bang zijn dat ze meteen alsnog breken zodra ik er een Parker Jotter in klik Rolling Eyes Dus laat voor nu maar even. Toch dank voor het meedenken Very Happy

Nu we het over houtprint hebben: ik zou natuurlijk ook een gitaar-‘skin’ kunnen bestellen in een mooie ‘blueburst’ gevlamd esdoorn, zoals dit:

en dan daar de inlegpaneeltjes mee over stickeren om het in met de auto meegekleurd ‘hout’ uit te voeren…

Maar goed. Vreemde ideetjes zijn er altijd natuurlijk en als ik een dolle bui heb doe ik ‘t misschien ook wel gewoon (‘t is wel wat prijzig voor een geintje trouwens maar misschien is er ergens dergelijke folie op rol te scoren), maar voor nu mag het blijven zoals het is.

Mag ik intussen opmerken dat die X2 Break, ondanks dat het niet echt een spannende auto is, wel echt gewoon een fijne wagen is om mee op pad te zijn? De 1.8 zestienklepper is prima vlot genoeg en hoewel een beetje rauw op toeren op zich wel een fijn draaiende machine. Hoewel de besturing vreemd genoeg dus wat doods aanvoelt in vergelijking met de X1a kun je ook met deze Break aanzienlijk vlotter de hoek om dan waar je ‘m voor aan zou zien. Het voelt ook allemaal best wel degelijk aan, zelfs al staat er bijna 3 ton op de klok. Je zou altijd kunnen vinden dat er kleinigheidjes aan gedaan kunnen worden, maar deze Break is de afgelopen 18 1/2 jaar en 3 ton best wel goed doorgekomen. Als-ie er na de winter nog net zo netjes bij staat, denk ik dat-ie komende zomer wat extra aandacht krijgt om ‘m ondanks de winterdienst wel een beetje knap te houden. Als je ‘t gewoon als een aangename auto bekijkt in plaats van als een belegging is dat prima de moeite waard Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 08:44 AM
  [ # 27 ]

Die sloper heeft inderdaad hout, maar volgens mij kun je het “aluminium” van die van jou eventueel ook overzetten op dat dashboardkastje. Geen idee of dat makkelijker is, ik ken de x2 nauwelijks… Zo’n blauwe skin zou er ook wel leuk uit kunnen zien bij een blauwe Xantia Cool.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 22 november 2017 10:12 AM
  [ # 28 ]

Nee die strips van het kastje zijn niet over te zetten…

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 10:34 AM
  [ # 29 ]

Echt niet!? Zoals ik zei weet ik niks van de x2 Confused. Ik weet wel dat er wel houtstripjes achteraf in gezet worden, maar degenen die dat doen vervangen dan dus het hele dashboardkastje.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 22 november 2017 10:56 AM
  [ # 30 ]

Yep ..... het kastje in z’n geheel Wink

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook