3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Winter Wonderwielen van Penny Lane: Xantia Break Pallas!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 november 2017 06:46 PM
  [ # 31 ]
Penny Lane schreef:

En voor de sport wil ik nog wel een keer kijken waarom de afstandsbediening van de CV het niet doet.

Dat is inmiddels gefixt. Ik had natuurlijk gewoon het boekje moeten lezen, maar hoeveel nieuws zou dáár nou in staan nadat je die van de X1a en X1b al uitgebreid hebt bestudeerd?

Nou, één niet helemaal onbelangrijk dingetje: als de stroom van de auto of van de sleutel af geweest is, moet je de afstandsbediening even weer aanmelden… Kwestie van instappen, op contact zetten, knoppie drukken, klaar. Kortom, de afstandsbediening werkt nu weer Cool Het staat gewoon in het X2 instructieboekje, maar gek genoeg niet in het X1b instructieboekje dat ik heb en waarin de batterijwissel voor de RF afstandsbediening verder wél gewoon beschreven staat. Omdat ik nog gewend ben aan de oude Kiekert IR afstandsbediening ben ik gewoon niet eerder op dat idee gekomen Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 07:21 PM
  [ # 32 ]

Een 1b heeft ook nog het infrarood-systeem, kan ik uit eerste hand bevestigen Wink.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 november 2017 08:23 PM
  [ # 33 ]

Het 1b boekje dat ik heb, beschrijft dezelfde in de sleutel ingebouwde éénknops AB die ook in de XM2 zit. Voor zover ik kan nagaan is dat een RF-systeem. Wat overigens niet als vanzelfsprekend betekent dat je de sleutel moet aanmelden na een batterijwissel.

Het systeem dat ik gewend ben is het dealer-ingebouwde Citroën auto-alarm met IR CV met nul bereik dat ik vanwege oplopende storingsgevoeligheid uit m’n X1a gehaald heb. En natuurlijk het bekende Kiekert PLIP systeem van de BX, dat tot in de laatste 205jes overleefd heeft. Is het te merken dat ik zelden in recente auto’s rijd? Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 08:39 PM
  [ # 34 ]
Penny Lane schreef:

Het 1b boekje dat ik heb, beschrijft dezelfde in de sleutel ingebouwde éénknops AB die ook in de XM2 zit. Voor zover ik kan nagaan is dat een RF-systeem.

Niet iedere XM2 heeft een RF-systeem! Ik weet niet wanneer ze dat veranderd hebben, maar een vroege XM2 heeft ook gewoon infrarood, en aangezien mijn Xant1b een vrij late is (28 november ‘96) weet ik vrij zeker dan elke 1b ook infrarood heeft. De sleutel is inderdaad wél hetzelfde als die van een XM2 met RF op het gaatje dat helemaal vooraan zit na. Daar zit dat infraroodlampje dus in. Ik denk, gezien je gedachtegang, dat jouw Xant1a nog dezelfde sleutel heeft of had als de XM1? Zoeentje heeft Timo ook gehad geloof ik. Zijn dacht ik vrij zeldzaam.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 november 2017 08:59 PM
  [ # 35 ]

Ja, die sleutels zijn erbij. Eén met een ingelegd rood Citroën logootje en een gewone. Dat is ook dezelfde als van de laatste BX-en. De afstandsbediening was overigens niet de normale PLIP. Dat was volgens mij een RF-ding dat in het dealer-accessoire alarm zat.

De XM2 had in ieder geval in 1998 RF-AB, maar daar zou ik de exacte introductie-ORGA niet voor weten. Maar het zou dan dus kunnen dat de X1b IR-AB had. Dan staat dat aanmelden blijkbaar daarom niet in het boekje Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 09:21 PM
  [ # 36 ]
Penny Lane schreef:

Dat is ook dezelfde als van de laatste BX-en.

Dat zou ik niet weten, want ik heb veel te weinig in BX’en gezeten red face . De BX had een losse afstandsbediening toch? Dus dan had jouw Xant1a helemaal geen afstandsbediening in de sleutel zelf? Heb je dan ook geen “oogje” op die plek waar normaal de binnenverlichting zou zitten maar bij een Xantia niet? ohh

Penny Lane schreef:

De XM2 had in ieder geval in 1998 RF-AB

Dat klopt wel hoor. Volgens mij bij die facelift in ‘97 of al eerder. In ‘94 (wel serie 2) nog niet in ieder geval.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 09:42 PM
  [ # 37 ]

Even wat uitgebreider:

Zoals ik het nu begrijp is dit de sleutel die je nu hebt bij de Xant1a?

Dit (helemaal links) is de sleutel die bij de XM1 geleverd werd en ook bij hele vroege Xantiae 1a. Ik dacht even dat jij bij de Xant1a ook zoeentje had, maar zoals ik het nu begrijp is dat dus niet zo.
Verder, voor de volledigheid:


Dit zijn sleutels van de Xantia 1b, late 1a’s en (bij mijn weten) iedere XM2. Alleen bij de latere XM2’s zat dat gaatje dicht omdat die inderdaad met RF werkten, maar bij eerdere dus niet. Die sleutel zag er voor de rest zo goed als hetzelfde uit.

En ten slotte is dit de sleutel van een Xantia 2. Lijkt wel wat op de eerdere, maar werkt met RF dus heeft hij geen gaatje, en als je wat beter kijkt zie je dat hij ronder is.
Overigens zijn al deze foto’s eerlijk geleend van meneer Google red face.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 november 2017 10:36 PM
  [ # 38 ]

Bij de X1a is géén klapsleutel, maar is het mogelijk dat dat alleen bij de VSX geleverd werd?

De X1a is een SX met ongeveer alle comfort-opties (dus uiteindelijk alsnog bijna een VSX). Dat is waarschijnlijk zo gekomen omdat in ieder geval Nederland geen VSX-versie van de Turbo D kreeg. Maar er hoorde ongetwijfeld dan geen andere sleutel bij.

Het bolletje in het plafond zit er wel in, maar als ik het me juist herinner is die niet aangesloten (vanwege de alternatieve AB).

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 10:43 PM
  [ # 39 ]

Een SX had ook af-fabriek cv met afstandsbediening: http://www.xantiaclub.net/folders/spec_1993/. Ik neem aan altijd met die klapsleutel, voor zover ik weet had Citroën toen geen andere sleutel met ingebouwde afstandsbediening. Of heel misschien ook wel met zo’nzelfde afstandsbediening als de BX had? Dat zou jouw sleutel wel verklaren…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 november 2017 11:01 PM
  [ # 40 ]

Ja, óf het dealer-ingebouwde Texalarm systeem mét AB-receiver. Daar hoorde namelijk een losse AB bij; een heel ander ding dan de standaard PLIP ook.  Maar goed, dat is jaren geleden al overleden en derhalve in de kliko geïnstalleerd dus daar zou ik je momenteel geen zinnigs meer over kunnen vertellen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2017 11:11 PM
  [ # 41 ]

Ja, maar af-fabriek zou hij ook al zoiets moeten hebben gehad. Ach, whatever, die afstandsbediening is waarschijnlijk nóg langer geleden in de kliko gegooid…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 november 2017 11:24 PM
  [ # 42 ]

Dat heeft-ie ook. Dat zit er nog gewoon in. Als ik daar de bekabeling voor aansluit en een werkende PLIP leer communiceren met de auto heeft-ie gewoon AB (met een bereik van een meter ofzo, want dat oude IR-systeem is niet zo’n uitblinker). Volgens mij werkte het AB/alarm-systeem gewoon door vanaf een alternatieve bron een commando naar de standaard ‘Kiekert’ te sturen. En als ik het me juist herinner, was dat een alternatieve ding een RF systeem. Ik kan me in ieder geval niet heugen dat er een IR-ledje in zat én het ding had, met frisse batterijtjes, een prima bereik van enkele tientallen meters. Maar goed, het brein van dat alarm nokte ermee dus dat was einde AB. Nu heb ik vast een setje van Kiekert + (al dan niet klapsleutelvormige) PLIP nodig om dat weer in te bouwen.

Maar als je het over de afstandsbediening van de X1a wilt hebben heb ik daar gewoon een draadje voor hoor, dan kunnen we het hier voor het overzicht een beetje bij de X2 houden Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 november 2017 08:19 PM
  [ # 43 ]

Ongeveer 1:13 loopt de Break dus ongeveer onder de hier te lande heersende omstandigheden. Daar ben ik wel tevreden mee. Dan hoef ik er niet truttig mee te gaan rijden dus Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 december 2017 07:35 PM
  [ # 44 ]

Het niet automatisch parkeren van de achterruitenwisser heeft nog een paar grappige trekjes: soms, als je die wisser tegelijk met de voorste wissers gebruikt, gaan de voorste wissers ineens met maar kleine stukjes tegelijk werken. Ik ben benieuwd of nou gewoon de wissermotor brak is, of de bekabeling naar de klep, of dat er toch gewoon ergens in het COM2000/BSI verhaal iets niet helemaal strookt met de originele specificatie. Bij gelegenheid zal ik ‘t eens uitzoeken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wisizu
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 398
Geregistreerd: 08-08-2010

- Berlingo Multispace. 1.6-16V
Gepost: 07 december 2017 07:40 PM
  [ # 45 ]

In ieder geval hebben de voor- en achterwissers hun eigen motor !

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook