Waterlekkage koplampunit C4 Coupé
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 21 november 2017 08:06 PM

Beste mede C4 bezitters,

Na een korte afwezigheid ben ik er weer met een nieuw probleem: na al die regen van de afgelopen tijd ben ik er achter gekomen dat één van mijn koplampunits lek is, op de foto is te zien dat er condens aan de binnenkant zit en dat er water langs de reflector naar beneden loopt. Door met een flesje water verschillende plekken getest te hebben, ben ik er achter gekomen dat het het witte lint/pakking waar de unit mee in de behuizing gedrukt is lek is. Waarschijnlijk dicht dit niet helemaal meer af en kan het water er onderdoor. De plek van het vermoedelijke lek heb ik rood omcirkeld.
Weten jullie hoe je dit weer waterdicht kan krijgen? Kan je dit vervangen door de unit los te maken?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 november 2017 06:16 PM
  [ # 1 ]

Dat is 1 geheel, die 2 helften worden bij productie aan elkaar gelijmd om niet meer los te komen. Ik zou ‘m dichtkitten, maar ik denk dat je dan altijd vocht en corrosieproblemen blijft houden? No idea eigenlijk. Ik heb het bij de richtingaanwijzers van mijn ZX ooit ook gehad, maar die richtingaanwijzers had je voor een appel en een ei op de sloop

De koplamp van een C4 kost iets meer

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 24 november 2017 10:07 AM
  [ # 2 ]

Ik ga ‘m inderdaad maar gewoon dichtkitten. Eerst goed droog blazen met een föhn, dan zal het vocht wel weg zijn toch? Voel me ondertussen wel een beunhaas met m’n kitspuit, een tijdje geleden stond ik nog de paravan dicht te kitten Mr. Green

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 november 2017 10:33 AM
  [ # 3 ]

Tegenwoordig worden hele auto’s verlijmd, dus dat beun gehalte valt wel mee. Eerst goed droog föhnen inderdaad en daarna kitten!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 25 november 2017 11:47 AM
  [ # 4 ]

@ 2cvMaarten:
Ja afgelopen zomer heb ik tot twee keer toe haperende elektronica gerepareerd met schuurpapier en WD-40 (rempedaalschakelaar en raambediening), dat was eigenlijk gekker. Wel fijn dat je af en toe je auto zo goedkoop zelf kan repareren Smile

Heb gisteravond de unit goed droog geföhnd en dicht gekit. De auto kon gelukkig binnen staan, want het was te koud en te nat om buiten te kunnen kitten. Hieronder wat foto’s van het proces. Eerst heb ik het uitstulpende gedeelte van de lijm weggesneden zodat de kit overal goed tussen de twee helften kon komen (foto 1), daarna goed ontvet, afgeplakt en gekit (foto 2). Het resultaat zie je op foto 3. Ik heb er maar voor gekozen om gelijk de hele bovenkant te doen, bij beide koplampen. Ik heb Bison Polymax gebruikt, dit heb ik ook gebruikt om mijn paravan dicht te kitten en dat zit tot nu toe nog goed.



Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 25 november 2017 02:26 PM
  [ # 5 ]

very good mmoie fix!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 25 november 2017 06:32 PM
  [ # 6 ]
2cvMaarten schreef:

very good mmoie fix!

Thanks!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook