koelvloeistof vervangen
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 20 november 2017 05:16 PM

hallo
omdat er een koelslang gescheurd was van mijn evasion is deze door de anwb ingekort.
Hij had genoeg ruimte alleen nu hebben ze er water in gedaan ipv koelvloeistof.
wie heeft het al eens gedaan bij een evasion? Heb snek gekeken of er een kraantje zit maar zag hem zo snel niet zitten. enig idee?
De bedrijven vragen belachelijke prijzen. Of wie zit er omg . amsterdam/almere dan haal ik wat flessen bij de action. De evasion gaat als het lukt het volgend jaar uit.


gr.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 20 november 2017 07:03 PM
  [ # 1 ]

Vaak is het een ronde bout, (van plastic) met een kruis erin, die vaak links onder op de radiator zit, haal ook de vuldop eraf, ook als er een op de radiator zit, bij de kachelslang zit vaak een ontluchtings nippel, deze dan ook los draaien,  de radiatordop onderaan er weer in, kachel op heet zetten, en nu het systeem heel langzaam vullen,  dit voorkomt lucht in het systeem, let even op, als je bij de kachelslang de nippel open had, deze dan dicht doen nadat er koelvloeistof uit komt,  als nu systeem weer vol is, een paar keer flink in de slangen knijpen, die vanaf de radiator naar blok lopen, hier door zal eventuele lucht, verdwijnen, en dus het peil nog even zakken, nu de motor starten, en opletten dat systeem vol blijft, en de slangen ook heet worden, eerst de ene, de andere wordt heet waneer thermostaat open gaat,  houd ook de temp meter op dachbord in de gaten, hij zal in begin even verder als normaal gaan, en dan weer zakken

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 20 november 2017 07:50 PM
  [ # 2 ]

Bij mijn Xantia zit er onderop de radiateur een kraantje. Die is erg lastig te zien, maar als je Evasion de originele radiateur nog heeft zou hij er denk ik wel moeten zitten. Als hij vervangen is, zit hij er meestal niet. Even goed zoeken. De lompe manier is om gewoon de onderste slang los te trekken (maar dat wordt een bende).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 26 november 2017 05:11 PM
  [ # 3 ]

Gedaan. wat een pokke klus. er zit geen schroef op. Dus de dikke kabel onderopde evasion losgetrokken. Erop lukte niet. zijn er 2 uur mee bezig geweest om er bij te komen. wiel los. bumper losgehaald. en eindelijk konden we de slang ennhet klemmetje vastzetten. eerder wilde de slang er niet in. Dank Edwin. Nu nog in dec de winterbanden erop voordat ik naar duitsland moet. Hopenlijk zonde teveel kleerscheuren de winter door en het volgendjaar opzoek naar een andere citroen… c5 bv. tenzij eenof andere handelaar mij genoeg bied dan mag hij naar afrika aks taxi net zoals mijn 1e evasion.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook