3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
c crosser Koppeling problemen
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 11 oktober 2013 10:12 AM
  [ # 31 ]

Strikt formeel heb je gelijk dat je na 5 jaar geen rechten hebt, maar omdat veel erop wijst dat het een constructiefout is, vind ik het aanbod inderdaad waardeloos. Als dit nou mijn eerste en enige Citroën zou zijn geweest. Maar 54 Citroën jaren (met 2 auto’s tegelijk dan) en altijd alle onderhoud en beurten bij de dealer laten doen.

Deze C-Crosser is ook altijd dealer onderhouden. Dus als je dat allemaal bij elkaar optelt, ja dan vind ik € 500,= korting op de volgende reparatie een lachertje. En wat helemaal nergens op slaat is € 1500 korting op een splinternieuwe C5, C4 Picasso etc. En dan ook nog binnen een jaar aan te schaffen! En dat terwijl ik echt geen nieuwe wil, maar dat terzijde want dat heeft mevrouw de Klantenservicemanager mij niet eens gevraagd! De limit was toen ze in alle onmacht tegen me zei “dan kunt u deze reparatienota van €2.500 ook wel uitsmeren over die 54 jaar en dan valt het best mee”. Wat een arrogantie.

Ik heb nergens gezegd dat Citroën in het algemeen waardeloos is. Zoals dealer Dijkstra bijvoorbeeld. Echt een klantgericht en klantvriendelijk bedrijf. Die weten wat klantentrouw is en wat dat waard is.
Maar de nu door Citroën Nederland geboden “oplossing”, ja die vind ik inderdaad waardeloos.

Het voelt een beetje als vloeken in de kerk om negatief te zijn over het merk waar je al 34 jaar in rijdt en op diverse feestje steeds weer moet uitleggen (of verantwoorden) aan de “franco-foben”, maar ja als je teleurgesteld wordt door en partij die je altijd trouw bent gebleven, dan word je wel op de proef gesteld.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 oktober 2013 03:55 PM
  [ # 32 ]

En als je dezelfde wagen nu in de 4007 of Outlander variant had gekocht. Denk je dat het dan anders gegaan zou zijn?
Ik denk van niet.

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 11 oktober 2013 04:07 PM
  [ # 33 ]

Nee natuurlijk niet, want daar zitten dezelfde motoren in, sinds Mitsubishi de VW 2.0 eruit heeft gedaan.

Het zijn gewoon klonen.

Maar wat wil je met je vraag eigenlijk aangeven?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 oktober 2013 04:37 PM
  [ # 34 ]

Wat ik daarmee wil aangeven is dat je nu wel afgeeft op je dealer/CNL, maar dat er gewoon regels en afspraken liggen. Daarmee zou je dus ook te maken hebben gehad wanneer het e.e.a. via Mitsubishi of Peugeot zou zijn gelopen.
In dat licht vind ik het vreemd dat je zo nadrukkelijk aangeeft teleur gesteld te zijn in het merk Citroën.

Just my 2 cents. Wink

Profiel  
 
Struner
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 05-01-2012

- Overig C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive 7p
Gepost: 11 oktober 2013 04:47 PM
  [ # 35 ]

Ten eerste ben ik niet teleurgesteld in mijn dealer. Dijkstra is gewoon een goed adres. Niets mis mee. Super geschikte mensen en altijd behulpzaam. Toppers!

En ja, in Citroën Nederland ben ik wel teleurgesteld ja. Ik kan toch moeilijk teleurgesteld zijn in Peugeot en Mitsubishi als ik in een Citroën rijd, die bij een Citroën dealer (i.c. Van Fraassen in Goes) gekocht is. Ook al is deze technisch (bijna) identiek aan de Mitsubishi en de Peugeot.
Ook al onze voorgaande auto’s waren Citroën. Ik heb (had??) nou eenmaal iets met dat merk met de bijzondere historie. En juist dan doet een teleurstelling pijn. En niet alleen financieel dus.

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 29 november 2017 11:39 PM
  [ # 36 ]

Helaas heeft mijn C-Crosser het ook begeven. druk Koppelingspedaal geheel weg en een schrappend/schurend geluid. dit alles gebeurde gelukkig in stilstand en versnellingsbak in zijn vrij.
Staat nu bij de garage met geschatte kosten van €3000,- voor komplete koppeling vervanging.
Mijn vraag is of dit een normale prijs is hiervoor?
Ps. ik woon en werk in la douce france en de auto staat bij een officiële Citroen dealer/garage
grtz.Marcel

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook