4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Jeep Cherokee [ _ ][][][][][][][][ _ ] van Lucas -> verkocht
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 november 2017 09:35 PM
  [ # 46 ]

In aanloop naar de fabricage van de RVS uitlaat pijp komende zaterdag besloot ik het spruitstuk maar eens te vervangen. Het oude maakte herrie, de pakking was kapot of het spruitstuk zelf was gescheurd. Op de pakking zaten geen zichtbare roetplekken en volgens mensen op het internet is altijd het spruitstuk gescheurd als het lekt op een onduidelijke plek. Zoals iedereen inmiddels wel weet is alles wat op internet staat waar dus ik had op basis hiervan voor de lieve som van 56 euro inclusief verzenden maar een nieuw spruitstuk uit de VS laten komen.

Eerst het oude spruitstuk maar eens gedemonteerd. Dit was ongeveer de uitgangssituatie:

Een uurtje later zag het er zo uit:

Het internet had duidelijk gelijk, het spruitstuk was gescheurd.

Het nieuwe spruitstuk leek zo te passen. Weliswaar zijn een hitteschild en afgedopte gaten voor een EGR-pijp en lambdasone aanwezig, maar die mogen fijn afgedopt blijven.

Helaas moest er toch nog wat slijpwerk worden verricht. De flens van het nieuwe spruitstuk was op enkele punten zo’n 5mm dikker dan die van het oude spruitstuk. Deze foto maakt meteen duidelijk waarom dat een probleem was.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 november 2017 08:50 PM
  [ # 47 ]

Dit weekend zijn er weer twee punten aangepakt. Om te beginnen de kapotte thermostaat. De oude bleef open staan en dat betekende dat de koelvloeistof met moeite na heel wat kilometers de 60 graden aantikte. Niet fijn voor de motor, maar met de dalende buitentemperaturen ook niet bepaald prettig voor de inzittenden, want de kachel leverde op deze manier vrijwel geen warmte.

Losdraaien van de radiateurdop voorspelde weinig goed, roestblubber in plaats van frisse koelvloeistof. Ik ben maar te werk gegaan volgens een voor mij inmiddels beproefde manier. Het stappenplan is ongeveer als volgt. Eerst alle koelvloeistof zo veel mogelijk aftappen. Vervolgens kachelslangen en radiateurslangen loskoppelen en thermostaat verwijderen en via de ontstane openingen in beide richtingen spoelen met de tuinslang tot er alleen nog maar helder water naar buiten komt. Daarna pak ik de waterstofzuiger en zuig via de diverse openingen alles helemaal leeg. Daarna afvullen met goede kwaliteit koelvloeistof en deze regelmatig verversen en je zit helemaal gebakken. Ik denk dat in dit geval de radiateur wel zo vervuild is dat ik die ga vervangen bij de aanstaande motorwissel. Zo’n radiateur kost namelijk maar een euro of 80.

Met het thermostaathuis los ziet het er na wat opfriswerk met scotchbrite dan ongeveer zo uit.

Dan de nieuwe thermostaat er in en de meegeleverde pakking er op.

Ontluchten van het koelsysteem gaat bij deze Jeeps meestal niet zo lekker omdat er in de slang over de aircopomp naar het thermostaathuis loopt vaak luchtbellen blijven zitten. Dankzij dit bijzonder fijne stuk Citroën gereedschap is deze slang echter niet meer het hoogste punt en gaat ontluchten heel makkelijk.

Laatst viel mijn oog ineens op deze waarschuwing op de zonneklep. Het is dus geen auto, maar een stuk gereedschap, ik ga dat niet ontkennen.

Aan mijn to-do lijstje zijn na een APK-voorcontrole de volgende dingen toegevoegd:
-Fuseekogel linksboven speling
-Roest LPG-tank
-Remleidingen naar achter vervangen
-Kruisstuk linksvoor heeft speling (rechtsvoor had ik al vervangen)
-Wiellagers achter compleet gaar

Op het to-do lijstje stonden alleen nog de volgende zaken dus er mocht ook wel weer wat bij.
-Voor nieuwe schijven, blokken en klauwen
-Remvloeistof verversen
-Bladveren achter
-Schokdempers achter
-Olie in assen, bak en tussenbak vervangen

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 november 2017 09:07 PM
  [ # 48 ]

En nog iets, met plezier kan ik het overlijden van de startblokkering melden. Als je starten met een pincode in een XM of Xantia al irritant vind kan ik je melden dat er iets anders bestaat dat pas echt next level irritatie oplevert. De procedure was als volgt; contact aan, kastje zoeken, *&^@#&# waar is dat ding gebleven, op het groene knopje op het kastje drukken, nog een paar keer drukken voor de startblokkering het signaal ontvangt en dan hoppa, starten. Dat moest er dus echt uit en dat heb ik vandaag gedaan. De persoon die dit ooit heeft ingebouwd moet zich doodschamen, want de bedrading onder de stuurkolom is echt gemarteld door deze knutselaar. Ik heb het allemaal weer keurig hersteld, maar ben daar wel even zoet mee geweest. Uiteindelijk kon het hele zootje in ieder geval de kliko in.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 december 2017 08:43 PM
  [ # 49 ]

Ik had naar nu blijkt ijdele hoop dat het verbruik zich na de thermostaatwissel richting de 1 op 7 zou bewegen, maar bij de laatste tankbeurt kwam ik uit op 1 op 6,49, niet significant beter dan het tot nu toe gemiddelde van 1 op 6,2.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 december 2017 08:54 PM
  [ # 50 ]

Het probleem van het hoge verbruik wordt mijns inzien met name veroorzaakt door een slecht afgestelde lpg installatie, gecombineerd met een brak mengstuk en matige ouwe verdamper. Zet je er een frisse verdamper met goed mengstuk in dan gaat dat zeker iets opleveren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 december 2017 10:24 PM
  [ # 51 ]

Die verdamper is een jaar oud! Dat is het enige waar ik wel een bonnetje van heb HAHAHA! Het mengstuk is ook erg goor net als de gasklep, zit helemaal vol met zwarte gunk. Ik ga beide binnenkort eens in de ultrasoon leggen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 december 2017 10:49 PM
  [ # 52 ]

De manier waarop die verdamper in je wagen gebeund is geeft niet echt vertrouwen… het lijkt een unit voor een dikke V8 en als je kijkt naar hoe dat zwikkie aangesloten is springen de tranen in je ogen. Ik denk dat we daar echt wel verbetering kunnen realiseren. Zelf ben ik sowieso meer fan van de GMS verdamper dan van die enorme koektrommel onder jouw motorkap…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 december 2017 10:59 PM
  [ # 53 ]

Het heeft eigenlijk mijn voorkeur om de installatie tzt compleet te vervangen door een nieuwe modernere zodat ik ook van dat mengstuk af ben.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 06 december 2017 12:11 AM
  [ # 54 ]
waterman schreef:

De manier waarop die verdamper in je wagen gebeund is geeft niet echt vertrouwen… het lijkt een unit voor een dikke V8 en als je kijkt naar hoe dat zwikkie aangesloten is springen de tranen in je ogen. Ik denk dat we daar echt wel verbetering kunnen realiseren. Zelf ben ik sowieso meer fan van de GMS verdamper dan van die enorme koektrommel onder jouw motorkap…

Moet je eens kijken hoe sommige ‘specialisten’ de boel onder de kap flikkeren. Daar sla je stijl van achterover.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 december 2017 03:20 PM
  [ # 55 ]

Steil.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1324
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 06 december 2017 03:32 PM
  [ # 57 ]

Maar goed dat ‘ie 4x4 heeft….

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 december 2017 03:56 PM
  [ # 58 ]

Heeft iemand ervaring met een OMVL Dream installatie?

Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend hoe goed het allemaal werkt gezien de ranzige manier waarop het er allemaal in is geklust.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 december 2017 05:13 PM
  [ # 59 ]

Dream heb ik in cx’en gezien, het is een l-jet volgsysteem. Er zijn betere systemen te koop, ik zou voor vogels/landi/prins gaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 06 december 2017 06:13 PM
  [ # 60 ]
Lucas schreef:

Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend hoe goed het allemaal werkt gezien de ranzige manier waarop het er allemaal in is geklust.

Het is jammer dat zo’n wideband lambda sensor niet heel goedkoop is, anders kon je even voor de grap meekijken hoe de afstelling is.

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook