1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Pure Tech motor ervaringen?
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 04 december 2017 12:12 AM

Ben benieuwd naar ervaringen met de de Pure Tech motoren ( vooral de turbo uitvoeringen) en of PSA na het debacle met de THP motoren nu wel een degelijk product heeft gemaakt.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 04 december 2017 08:17 AM
  [ # 1 ]

Pas even op dat je PSA niet te hard afstraft voor de THP motoren, die zijn namelijk ontworpen door BMW Wink

Wat betreft Puretech motoren, ik hoor er weinig negatiefs over, maar heb er zelf, afgezien van wat leenauto’s, geen ervaring mee.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 december 2017 08:42 AM
  [ # 2 ]
FastFred schreef:

.. THP motoren, die zijn namelijk ontworpen door BMW ...

Niet door BMW. Samen mét BMW. Dat is iets heel anders!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 december 2017 09:03 AM
  [ # 3 ]

Om nog preciezer te zijn, BMW heeft de opbouw (kleppentrein, timing, turbo) voor rekening genomen en PSA is met name bezig geweest met de giettechniek van blok en de productielijn ervan. Gezien de problemen van de THP is dat best ironisch te noemen.

Qua rijden is de PureTech echt een heel fijn blok en naar mijn weten zijn er wel wat issues, maar lang niet zo dramatisch als de THP’s.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 04 december 2017 08:30 PM
  [ # 4 ]

En die zou ik graag te weten komen!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 december 2017 08:37 PM
  [ # 5 ]

Er zijn problemen bekend met de axiaallagers van de krukas (terugroepacties op geweest),het versneld verslijten van de natte distributieriem en sporadisch komen er problemen voor met de spanners van de distributieriem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 05 december 2017 12:47 AM
  [ # 6 ]

Maar geen vervuilingsellende etc zoals bij de THP motoren!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 december 2017 09:55 AM
  [ # 7 ]

Je hebt liever uitgelopen krukaslagers en een gebroken riem begrijp ik ?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 december 2017 10:17 AM
  [ # 8 ]

Binnen da garantie termijn zijn al motoren uitgewisseld..
Heb ook al blokken zien open liggen die intern enorm vervuild waren, wel bij peugeot.

Maar in de garage zie je natuurlijk meer de pech gevallen..

Ken ook mensen die al 200000 km probleemloos met een thp rondrijden..

Funest voor deze blokken is vooral het nieuwe rijden.

Maar over het algemeen zijn er genoeg mensen die probleemloos er mee rondrijden…

De puurpech die in de c3 van mijn zoon ligt heeft iig al zijn diva nukken laten zien. Hahaha

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 05 december 2017 10:35 AM
  [ # 9 ]

Als er een krukaslager en distributieriem modificatie wordt doorgevoerd ben je van het probleem af; de problemen van de THP motoren lijken niet op te lossen omdat ze voort komen uit basisfouten in het ontwerp?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 december 2017 07:14 PM
  [ # 10 ]

Als je directe inspuiting een basisfout wilt noemen heb je gelijk: je ontbeert nu eenmaal de reinigende werking van benzinedamp die de inlaatklep reinigt.

Veel vervuilingsproblemen zijn echter te voorkomen door het gebruik van de juiste olie, en vooral het tijdig wisselen ervan. En inderdaad voldoende kilometers op bedrijfstemperatuur, niet planken voor de motor warm is, etc etc.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 07 december 2017 12:52 PM
  [ # 11 ]

Wat een gedoe allemaal, of is dit wat ze het nieuwe rijden noemen….?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 07 december 2017 01:35 PM
  [ # 12 ]

Het nieuwe rijden is juist wat het probleem met de THP’s verergerd. Mensen die er een sportieve rijstijl op na houden schijnen minder problemen te hebben.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 07 december 2017 01:57 PM
  [ # 13 ]

Het was ironisch bedoeld! Je kan dus niet meer gewoon rijden maar je moet overal aan denken om je motor niet in de soep te laten lopen!!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 19 augustus 2020 11:18 AM
  [ # 14 ]

Weet iemand vanaf welk bouwjaar of motortype de euvels met de 1.2 verholpen zijn?

Van de 1.6 THP weet ik dat de generatie vanaf ergens 2014 een klap beter zijn. Ze heten dan e-THP en hebben 165pk.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 19 augustus 2020 01:55 PM
  [ # 15 ]

Ik heb zelf een e-THP, 165pk van juli 2017, deze heeft vorig jaar een complete interne reiniging gehad. Op zich jammer dat het weer moest, als hij goed is, is het echt een fijn blok. Volgens mij rond km-stand 70.000.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook