2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Opkrikken - ‘andere’ stevige punten?
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 17 december 2017 09:04 PM
  [ # 16 ]

Je bedoeling was me helemaal duidelijk, Erict, alleen zou ik het een paar keer moeten kunnen herhalen om de bodem op voldoende hoogte te krijgen. Maximale hoogte plus één tegeldikte is tenslotte niet zoveel (zie mijn getallen een paar postjes hierboven). Maar de manier die Citroën had voorzien voor het opkrikken (het principe, niet de uitvoering) is best bruikbaar. Maar dan moeten de wielen wel los kunnen komen van vloer/blok/tegel. Komt mijn wagen niet hoog genoeg in hoogste stand? @IDealist: ja en nee (maar in elk geval niet overbodig). Half ondersteund omdat ik de auto ‘schommelend’ op hoogte wilde brengen zodat er nog een beetje ruimte tussen koets en muur overblijft. Maar inderdaad, dat kan te weinig verschil opleveren om de stabilisatorstang het wiel echt op te laten tillen. Dan toch maar even iets ruimer van de muur neerzetten.
@JanSr: een gewone krik is inderdaad wel zo handig maar onmogelijk aan de kant van de wagen die langs de muur staat.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 december 2017 09:15 PM
  [ # 17 ]

Klopt, dan is het verschil L/R te gering en wordt het hoogteverschil omgezet in torsie van de stabilisatorstang. Dan gebeurt er dus niks.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 19 december 2017 02:18 PM
  [ # 18 ]

Je wagen komt hoog genoeg in de hoogste stand. De methode die ik beschrijf ( zonder de stoeptegel ) werkt bij mijn DS op beide wielen van de grond te krijgen. De assteunen staan dan in de laagste stand. De vraag is waarom bij jou de wielen niet van de grond getild worden. Zet je de hendel voor de hoogteregelaar wel echt in de allerlaagste stand en niet in de rijstand?

Wat je nog kunt doen is de wielen aan handje helpen door van vanaf de acherkant (in het geval van de achterwielen) een wig te maken die de wielen omhoogduwt. Bijvoorbeeld door een lange lat of balk te gebruiken.

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 19 december 2017 02:51 PM
  [ # 19 ]

Blij te horen dat de hoogtes in elk geval kloppen. Ik heb de handel nadrukkelijk in de hoogste/laagste stand gezet, maar had de ‘niet ondersteunde’ zijde dus ook al ondersteund met half hoge blokken, opdat de koets niet zo ver zou kantelen dat ik niet meer tussen koets en muur zou kunnen kruipen. Dat was dus mijn fout, daardoor teveel druk op de wielen waar aan de muurkant nauwelijks aan te hefbomen valt. Dus, volgende poging auto iets verder van de muur en echt één zijde tegelijk omhoog werken.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook