4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Willems BX GTi 16V Mk2
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 13 maart 2016 10:01 PM
  [ # 46 ]

Heb onlangs op stage nog een BX moeten opstarten die niet meer deed.
De relais moeten het sowieso doen, maar die heb je dus al gecontroleerd.
Ontstekingsmodule moet het doen en moet een toerentalsignaal krijgen van de krukassensor, meetbaar met scoop of multimeter (op wisselspanning) en moet een puls signaal naar de bobine uitsturen, redelijk moeilijk meetbaar.
De bekabeling kan ergens niet goed zijn, meetbaar met een multimeter ( weerstand meten)
De bobine kan stuk zijn, was in mijn geval het probleem.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 15 maart 2016 04:25 PM
  [ # 47 ]

De BX doet het weer prima. Bij het vervangen van de kilometertellerkabel heb ik de stekker van de ontstekingsmodule (achter de accu) iets losgeschoten. Vervolgens wilde ze dus niet meer starten. 3 dagen werk aan gehad, maar nu is alles goed. De snelheid wordt weer keurig weergegeven en de nieuw dynamo werkt uitstekend.

Nu wil ik nog
- nwe slotenset
- kapje die de riem van de HD pomp beschermt

Wie kan mij daar aan helpen?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 27 maart 2016 05:32 PM
  [ # 48 ]

De afgelopen weken de BX gebruikt waarvoor die bedoeld is. Gewoon heerlijk kilometers maken.
Dat ging erg goed.

De auto is opzich nog redelijk mooi, maar hij heeft wel wat plekjes.
Ik ben zelf nogal van het grondig aanpakken van BX-en en deze weer in concoursstaat brengen.
Maar ik maak veel kilometers en mijn oog in ondertussen gevallen op een diesel.
Ook heb ik nog de MK1 staan.
Dus nu moet ik weer een keuze gaan maken.
Deze BX blijven rijden en gewoon in concoursstaat herstellen, of deze auto verkopen aan een goed baasje zodat ik me kan focussen op de MK1. Dan schaf ik ook de TZD aan voor de kilometers.

Ik neig naar het houden van deze prachtige 16v, maar ik moet ook een keer verstandig zijn natuurlijk.
De 16 klepper gaat sowieso volgende week naar de spuiter om een goede prijsopgave te geven van het compleet oplappen/restaureren van de koets. Want als ik het doe wil ik uiteraard niets minder dan het beste.

Verder zoek ik nog steeds naar een nieuwe en complete slotenset.
Wie kan me helpen, want ik kan ze op onderdelen sites niet meer nieuw krijgen.
En verdere tips zijn altijd welkom.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 27 maart 2016 08:15 PM
  [ # 49 ]

Wanneer ga je sowieso weer verder met de MK1? Hij staat in ieder geval nog niet op je naam… Of had je een andere op het oog? Wink

En tja voor dagelijks rijdt niets zo lekker als een TZD Turbo, 16v voor de spielerei

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 april 2016 09:21 PM
  [ # 50 ]

Geweldige BX Willem!

Geweldig ook om te zien hoe je die drukkende 3 serie het nakijken gaf yes

 

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 20 mei 2016 11:39 PM
  [ # 51 ]

Afgelopen woensdag de bx ff weer goed schoon gemaakt. Het was eigenlijk best wel erg nodig. Toch ziet ze er dan weer prachtig uit.

Toch een beeste van een auto.
En bedankt nog Bart! Auto komt goed vooruit kan ik je zeggen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 25 december 2017 03:01 PM
  [ # 52 ]

ennnnnnnn verkocht?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook