Knipperlicht indicator en ruitenwisservloeistof knop problemen
royj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-01-2018

Gepost: 12 januari 2018 02:22 PM

Hi,

Sinds mijn stuurbekrachtiging is vervangen van mijn C4 business ligne, lekte olie, maakt de auto een schurend rubber geluid als ik uiterst links stuur (stuur naar links draaien totdat deze niet meer verder kan).

Hiernaast heb ik ook nog twee andere vreemde problemen.

1. De knipperlicht naar links gaat snel uit als ik maar een klein beetje terug stuur terwijl hij blijft hangen als ik naar rechts stuur en terug. Naar rechts moet ik handmatig uit zetten.

2. Ruitenwisservloeistof sproeien was voor de reparatie van stuurbekrachtiging hendel naar je toe bewegen, nu is het naar je toe en naar beneden bewegen.

Heeft iemand een verklaring voor deze fenomenen. Denk zelf dat er iets niet goed is afgesteld voordat de stuurbekrachtiging werd teruggezet.

De garage gaat het nakijken maar zegt op voorhand dat de zaken niets met elkaar te maken hebben en dat de richtingaanwijzerschakelaar waarschijnlijk stuk is. Ik geloof dit niet echt.

Mvgr,

Roy

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 januari 2018 03:32 PM
  [ # 1 ]

Dit alles kan te maken hebben met loshalen van de stuurstang. Ik zou eventjes schriftelijk de garage om een oplossing vragen. Dat ze op voorhand dit al roepen is niet erg setvicegeticht

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3528
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 januari 2018 08:51 PM
  [ # 2 ]

Ik zou eerst eens gaan praten voordat je gaat schrijven.
Als je richtingaanwijzer naar links en rechts verschillend werkt dat zit de nok die hem bediend niet goed, en dat heeft er waarschijnlijk WEL te maken met het feit dat de stuurstang verzet is geweest. Die moet namelijk los om het stuurhuis uit te bouwen.
Daarbij moet je ook het deel waar al die hendels in zitten loshalen. Dat komt ook overeen met de verkeerde stand van de ruitensproeierschakelaar.
Ik denk dus dat dit deel niet precies goed terug gemonteerd is. Vraag daar maar eens specifiek na.
Voor het schurend geluid: Als de stuurstang niet helemaal in het midden staat kun je verder naar links als naar rechts draaien, en waarschijnlijk te veel naar links zodat er iets ergens tegen aan loopt. Kijk maar eens goed of er niets tegen het wiel of de velg aankomt als je maximaal in of uitdraait, links en rechts.
Je kunt als je handig bent de maximale hoek die het wiel maakt met de middellijn van de auto links en rechts meten bij maximal uitslag, ik denk dat er verschil is.  Als je dat niet denkt te kunnen: Op naar een grote lege parkeerplaats en de draaicirkel linksom en rechtsom opmeten. Als die niet redelijk gelijk zijn staat je stuurhuis in het midden of hebben ze bij het uitlijnen alleen de rechtuitstand nagekeken, maar niet de maximal uitslag links en rechts gelijk gezet.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 januari 2018 10:10 PM
  [ # 3 ]

het is een interessant probleem maar de klant hoeft zich r eigenlijk niet in te verdiepen, het moet goed gewoon zijn.
Met schrijven bedoel ik niet de zaken op scherp zetten maar vastleggen dat er een probleem is en dat er om een oplossing
verzocht wordt.

Profiel  
 
royj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-01-2018

Gepost: 16 januari 2018 08:49 AM
  [ # 4 ]

Dank jullie wel voor jullie hulp.

Ik denk dat ik met deze informatie bij een citroen dealer langs ga voordat ik terugga naar de garage. De garage begon al te roepen dat dit een bekent schakelaar probleem is van zowel het knipperen als sproeier, gevoelsmatig klopt dit niet.

Mvgr,

Roy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook