Stuurbekrachtiging Probleem Pluriel
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 07 januari 2018 01:23 PM

Sinds een maand of 2 hebben we een pluriel uit 2008

super ding, zelfs in de wasstraat blijft hij droog!

Echter om onverklaarbare reden wil de stuurbekrachtiging er spontaan mee ophouden. 
Nu lees ik verhalen over de ECU, de accu, en nog wat info,
Heeft iemand deze problemen ook al eens gehad? en wat is er werkelijk aan de hand.

ik hoor graag de bevindingen.

mvg Winrik

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 07 januari 2018 10:23 PM
  [ # 1 ]

Heb je de auto al eens uitgelezen? Mijn ervaring gezien jouw klachtomschrijving is dat waarschijnlijk je stuurbekrachtiging motor wat opfrissing kan gebruiken.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 januari 2018 01:13 PM
  [ # 2 ]

De C2 uit onze vloot, voorzien van hetzelfde type stuurbekrachtiging, vertoonde ook af en toe kuren.
Als ik dan de zekering van de stuurhoeksensor trok en terug plaatste, werkte het weer.

Is volgens mij een accuspanning gerelateerd probleem.
Kwam er namelijk recent achter dat de accu niet meer in een echt goede conditie was.

Dus mijn advies, laat even de accu op capaciteit testen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 15 januari 2018 12:48 PM
  [ # 3 ]

voorlopig gaat het weer goed, ik zal idd de accu eerdaags eens vervangen. maar de klachten blijven nu achterwege.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 januari 2018 12:51 PM
  [ # 4 ]
René Jongejan schreef:

Dus mijn advies, laat even de accu op capaciteit testen.

eens! Mijn Panda had recent precies hetzelfde probleem. Nieuwe accu d’r in, probleem opgelost.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 10 oktober 2018 12:36 AM
  [ # 5 ]

Onze Pluriel (1.6 HDI) heeft nu voor de 3e keer een uitgevallen stuurbekrachtiging. Vandaag zo maar, al rijdend! eerdere keren gebeurde het direct bij het starten en dan ga je dus de weg niet op. Maar dit is gevaarlijk.

Eerste idee van de garage was: een nieuwe computer erin. Vanwege de kosten liever niet natuurlijk: Hoe kan je de accu als oorzaak detecteren?

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 10 oktober 2018 12:38 AM
  [ # 6 ]

en zijn het allemaal HDI’s? ook die van jou Sloopkogel?

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2018 08:10 AM
  [ # 7 ]
Taco schreef:

Hoe kan je de accu als oorzaak detecteren?

Elk zichzelf respecterend garagebedrijf heeft apparatuur waarmee onder belasting de restcapaciteit gemeten kan worden.

Taco schreef:

Eerste idee van de garage was: een nieuwe computer erin.

Waarom een nieuwe? De rest van de auto is dat ook al lang niet meer.
Op http://www.onderdelenlijn.nl gewoon een gebruikte scoren.

De regelunit zit in de accubak, in rijrichting gezien er achter.
Zit met 4 blindklinknagels vast aan de accubak, die moeten even los geboord worden, voor de rest is de vervanging een fluitje van een cent.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook