Bougie’s vervangen
robeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 23 augustus 2004 01:54 PM

Kan iemand mij vertelen of mischien als hij of zij een werkplaatsboek heeft een kopietje kunnen mailen hoe je de bougie’s vervangen moeten worden. ben oude auto’s gewent. zie ze bij deze niet eens zitten. maar wil ook niet onnodig dingen los gaan maken. En zijn er dan dingen waar ik op moet letten. Alvast heel erg bedankt
Groeten robbin

Profiel  
 
robeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 23 augustus 2004 05:37 PM
  [ # 1 ]
ZX-Cruiser schreef:

welk motorblok?
Zit tegenwoordig vaak onder een deksel Smile

Het is een 1.6 8v uit 1998. heb ze denk ik wel gevonden maar ben niet bekend met dit systeem. ben nog van de verdeelkap generatie zeg maar Very Happy volgens mij zitten ze onder een zwarte kap klopt dit?

Profiel  
 
beebop
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 23 augustus 2004 11:21 PM
  [ # 2 ]

Ik kan je er wel een antwoord op geven.

Je bent gewent bougiekabels te zien, wel nu…...........hier niet.

Het is een complete rail met bougiedoppen eraan vast.

je ziet achter je kleppendeksel een zwart blok wat net zo breed is als je kleppendeksel, maak deze los en trek hem in het geheel recht omhoog.

Je zal zien dat je de lange rubbers uit het blok trekt, als je dan in de gaten kijkt zie je de bougie’s.

Good Luck

Huidig: Xsara 1.6 Coupe Ligne Prestige 1999

Verleden: Xsara 1.4 5d Ligne Prestige 1998, Saxo 538 Sport 1999, Xantia 20i 16V 1993, BX 16V 1988, BX 1.6 TRi 1990, BX Sport 1986, CX Prestige 1984

Profiel  
 
robeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 21-08-2004

Gepost: 23 augustus 2004 11:49 PM
  [ # 3 ]

thanx

oke bedankt, dat is 1 probleem. ander probleem is de brandstof pomp. maakt soms een hoop herie.vandaag een start probleempje sloeg later aan als anders en liep niet op 4 cilinders. hoop zelf dat dit door de pomp komt dat die niet genoeg druk had opgebouwd. maar toen ik thuis kwam en de kopeling intrapte viel hij weg in toeren. tijdens het draaien aan het wiel viel hij weer weg. komt dit door de brandstof pomp? als ik logies na denk wel. maar ben nou eenmaal een fietsenmaker geen automonteur.maak me gewoon zorgen omdat ik deze auto net pas heb.
Heb al wel een nieuwe (2 hands) besteld maar dit duurt nog 2 dagen voor dat ik deze heb. heb gelukkig geen 2 linkerhanden. en op zicht wel een technies inzicht. maar ben een beetje bang voor een miskoop. kan je een brandstof pomp saboteren? zodat hij het wel goed doet bij de aankoop?
Zeg maar HELP !!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 september 2004 12:42 AM
  [ # 4 ]

laat uw citroen niet verwaarlozen

ga toch niet zelf rommelen aan zo’n mooi product, laat het over aan een professional! :cevr

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 september 2004 03:09 AM
  [ # 5 ]

als je het kan wel ja

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 september 2004 03:31 AM
  [ # 6 ]
dennis van der ven schreef:

als je het kan wel ja

Om iets te kunnen moet je het eerst leren. En soms kan het handig zijn om het te leren door advies te vragen op een forum als dit en het daarna in de praktijk te brengen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 september 2004 02:28 PM
  [ # 7 ]

ik kan je daar zeker geen ongelijk in geven.
maar er is ook nog zoiets als “schoenmaker blijf bij je leest”
suc6 dennis..

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 september 2004 05:03 PM
  [ # 8 ]
Lelijke Eend schreef:
dennis van der ven schreef:

als je het kan wel ja

Om iets te kunnen moet je het eerst leren. En soms kan het handig zijn om het te leren door advies te vragen op een forum als dit en het daarna in de praktijk te brengen.

En soms lukt het niet helemaal en ben je verder van huis, maar door schade & schande word je wijs, net als met oefening baart kunst. Razz
Ik heb van de week ook het injectorhuis compleet gedemonteert en schoongemaakt en later vervangen door een ander. Leek mij ook wel een eng klusje, maar nu zeg ik, stelde eigenlijk niets voor. Hetzelfde geld voor de sucsesverhalen achter de kachelradiateur-wissels in het ZX gedeelte, lijkt ook een moeilijk klusje Wink

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook