hoe complete achterraamwisser vervangen Picasso
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 11 februari 2018 12:57 PM

Daar het zwarte plastic chassisstuk van de achterraamwisser afgebroken is wil ik deze vervangen door een ander ophangstuk maar heb er geen flauw benul van hoe deze te demonteren en te monteren, vind er ook niks van terug op youtube ofzo, heb ik daar een speciale sleutel voor nodig of iets dergelijks, wie weet dit aub ?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 februari 2018 07:16 PM
  [ # 1 ]

Daar waar de wisser op de klep zit, het kapje opklappen, hieronder zit de moer,
Spuit eerst de boel goed in met kruipolie, en laat het een nachtje inwerken,
Alleen nu komt het, je hebt waarschijnlijk een speciaal trekertje nodig, om hem van het asje af te trekken,  soms kan een stuurkogeltrekker uitkomst brengen, of een waterpomptang,
Deze zetje met de vaste kant onder de wisser? (Als dat past) en de andere kant op het asje, laat de moer er nog even met twee slagen op zitten, 
Dit voorkomt dat je vingers klem komt te zitten tussen de tang, als de wisser los schiet, en ten 2e je beschadigd niet het schroefdraad,
Nog een tip, leg eerst een oude doek over de klep, ivm krassen,

Profiel  
 
guy.v2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 31-01-2017

- Jumper jumper3 euro 4 2.2hdi puma
Gepost: 11 februari 2018 08:48 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 11 februari 2018 09:02 PM
  [ # 3 ]
beremans schreef:

Daar waar de wisser op de klep zit, het kapje opklappen, hieronder zit de moer,
Spuit eerst de boel goed in met kruipolie, en laat het een nachtje inwerken,
Alleen nu komt het, je hebt waarschijnlijk een speciaal trekertje nodig, om hem van het asje af te trekken,  soms kan een stuurkogeltrekker uitkomst brengen, of een waterpomptang,
Deze zetje met de vaste kant onder de wisser? (Als dat past) en de andere kant op het asje, laat de moer er nog even met twee slagen op zitten, 
Dit voorkomt dat je vingers klem komt te zitten tussen de tang, als de wisser los schiet, en ten 2e je beschadigd niet het schroefdraad,
Nog een tip, leg eerst een oude doek over de klep, ivm krassen,

Bedankt, maar vrees dat ik mijn vraag onduidelijk geformuleerd heb. Ik bedoel niet de wisser op het achterraam zelf maar hetgeen wat op de binnenzijde van de achterklep zit (motortje)

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 februari 2018 09:19 PM
  [ # 4 ]

Nou maakt niks uit, immers moet die arm er ook af dus,  maar dan moet gewoon de binnen bekleding eraf van de klep, en dan het motortje uitbouwen,  vaak zit het asje rechtstreeks op het motortje,

Profiel  
 
Tekheaddj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 28-05-2017

Gepost: 11 februari 2018 09:28 PM
  [ # 5 ]
beremans schreef:

Nou maakt niks uit, immers moet die arm er ook af dus,  maar dan moet gewoon de binnen bekleding eraf van de klep, en dan het motortje uitbouwen,  vaak zit het asje rechtstreeks op het motortje,

Het plastic chassistje waar dat motortje op bevestigd is hetgeen dat stuk is waardoor de achterwisser los en scheef hangt, ik wil dus graag weten hoe je dat chassis verwijderd. Smile

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 februari 2018 10:01 PM
  [ # 6 ]

Druk even op Google, citroen xsara picasso, ruitenwissermotortje achterklep, en druk dan in de bovenbalk op afbeeldingen,  nu zie je hoe ie er uit ziet, en moet demontage een eitje zijn,
Het is geen versnellingsbak die uit elkaar moet,  (dit dan ter vergelijking moeilijkheids graad)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook