probleem toegang mbv pincode BSI Berlingo Multispace 2001
Mariologie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 13 februari 2018 10:42 AM

Beste mensen,

Eind januari heb ik van een overleden vriend zijn Berlingo 1.4 Multispace uit jun 2001 overgenomen. Betreffende auto had een aantal maanden werkeloos voor de deur gestaan en de al niet te beste accu laadde niet meer op. Accu is door iemand vervangen. En vanaf het moment dat ik de auto gebruik leeft mijn ruitenwisser motor een eigen leven. Dwz zodra het contact aangaat begint de ruitenwissermotor te werken. De ruitenwisserschakelaar werkt wel, alle standen werken echter het aan en uitzetten niet. Na wat info hier en daar te hebben opgevraagd zou het om een BSI probleem gaan. Via deze site (gevonden) heb ik een BSI reset procedure uitgevoerd en dit leek te zijn gelukt, tot de volgende dag toen was het probleem er weer.  Uiteindelijk een afspraak bij een citroen dealer gemaakt en die kwam met vervelend nieuws.

De opgevraagde pincode bleek niet juist te zijn m.a.w. het zou om een niet originele BSI gaan. De oorspronkelijke BSI behorende bij het chasisnr van de auto bleek ergens in de geschiedenis van de auto te zijn vervangen. Echter ik heb in de bijgeleverde autopapieren / documenten nergens iets van een vervanging of code terug kunnen vinden. Eg vervelend dus, helemaal omdat de BSI niet meer gemaakt wordt of geleverd kan worden. Indien wel vervangbaar zou het dan alsnog een dure grap gaan worden.

DUS, wat kan ik nou doen. Op dit moment bedien ik de ruitenwisser met het in en uithalen vd betreffende zekering, en natuurlijk kan ik daar ook een aan/uit schakelaar tussen zetten. Echter wanneer er zich een ander probleem met elektrische schakelingen voordoet heb ik alsnog een probleem. Wel heb ik inmiddels de oude ruitenwissermotor (versleten) vervangen de bedieningsschakelaar vd ruitenwisser ook, maar die bleek uiteindelijk wel goed te zijn

Iemand vertelde mij dat er ook bedrijven zijn die eventueel softwarematig dmv kraken vd code alsnog toegang tot de BSI kunnen krijgen en dan kunnen resetten. Heeft iemand hier ervaring mee en is dat lonend? Of zijn er nog andere opties? Ik woon in de omgeving van Purmerend NH. Wie heeft er een oplossing? Ik hoor het graag.

Afbeelding Bijlagen
20180130_105750.png20180213_101201.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Mariologie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-02-2018

Gepost: 13 februari 2018 10:58 AM
  [ # 1 ]

Via een vriend tip gehad om actronics in Almelo te benaderen, deze gebeld echter ook zij kunnen software matig niets doen.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 13 februari 2018 11:20 AM
  [ # 2 ]

Bedoel je met de pincode de code die meegeleverd wordt op zo’n kraskaart? Die is alleen voor het inleren van sleutels. De toegangscode van de BSI is een soort standaard code, iets in de richting van 03114.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 februari 2018 06:46 PM
  [ # 3 ]

Stuur de BSI naar een reparateur en laat ineens de code eruit halen. kost max. 300€

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 februari 2018 07:32 PM
  [ # 4 ]

ik heb gehad dat bij mij de zekering er iederkeer uitklapte,van de ruitenwissermotor heb toen de bsi zekeringskast, omgeruild voor een andere, en de ruitenwisser deed het weer, ik had alleen een xsara, hier bij is geen computer of wat dan ook bij gekomen, alleen de accu eraf,
er zijn 2 bsi kasten, een voor de motor manegment, en een voor de aansturing van de electronica,dus ruitenwisser, starten lichten etcc deze zit onder de motorkap.
let dan op voor je hem verwijderd, alles eerst uit zetten, en sleutel uit het contact laten, accu eraf, omwisselen, accu erop, contact aan, 1min wachten starten,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook