Hallo allemaal,
Mijn startmotor heeft het begeven, maar mijn auto ligt nu rustig op haar buik. Hoe krijg ik haar nu opgekrikt om via de onderkant de startmotor te vervangen?
Hoe doen jullie dat normaliter?
Groet, Thijs
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Een lange dikke balk nemen en spierkracht,
Totaal aantal Berichten: 9153
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Kan je ergens een palletwagen lenen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Been there
Welke middelen heb je? Ik heb behalve een garage krik ook een krikje van m’n Clio, die in de lage stand nog onder het subframe kan. daarmee kan ik de auto een beetje opkrikken tot de garagekrik onder het krikpunten kan. Andere mogelijkheid is de auto met de voorwielen op een paar plankjes duwen, dan heb je ook weer wat hoogte.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die palletwagentip had ik even nodig. Dus het is gelukt.
Helaas was de tweedehands startmotor die ik snel geregeld had, niet de juiste. Dus nog even op zoek.
Groet, Thijs
Gewoon je oude laten reviseren, kost je 100 piek en dan is ie weer goed.
Meestal klaar binnen een dag.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als je een serie 2 douvrin hebt kan je er ook wel van de bovenkant bij. Lastig, maar wel te doen.
Ik heb dit onlangs ook gehad en heb de achterkant op de trekhaak opgekrikt. Vervolgens de potkrik van de cx op de achterste kriksteun en daarna met de pompkrik weer de voorste kriksteun. Lastig klusje bij een Serie2 GTi, je kan er maar moeilijk bij. Het is me uiteindelijk wel gelukt gelukkig..
Boormachine op de pomp? Weleens gezien maar weet niet of dat makkelijk te doen is…
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
poelie op een grote haakse slijper , daar een riem rond naar de pomp !
zo heb ik er veel omhoog gekregen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik heb die truc nog niet voor elkaar gekregen, krijg niet voldoende spanning op de riem..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
harder aan je slijpmolen trekken !!
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Boormachine met verlengstuk en dop op de pomp zonder snaren.
Wel een zware boormachine. Kleine boormachine trekt het niet, werkt super bij een DS bij een CX vast geen ruimte genoeg.
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Thijsio schreef:Hallo allemaal,
Mijn startmotor heeft het begeven, maar mijn auto ligt nu rustig op haar buik. Hoe krijg ik haar nu opgekrikt om via de onderkant de startmotor te vervangen?
Hoe doen jullie dat normaliter?Groet, Thijs
Ik heb zelf geen CX, maar bij mijn GS’en neem ik twee behoorlijke tegels en met een klein aanloopje duw ik de auto met de voorwielen op de tegels. Je krijgt dan voldoende ruimte om een krik onder het subframe te zetten. Ik weet niet of dat bij een CX haalbaar is, maar bij een GS kun je dit in je eentje doen.
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nielsje schreef:Ik heb die truc nog niet voor elkaar gekregen, krijg niet voldoende spanning op de riem..
Hoe kleiner de poelie op je tol, hoe beter het gaat. Poelie van een dynamo bijv..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij de cx hoef je eigenlijk niet moelijk te doen.
Krik onder de voorste “dwars"balk van het subframe ( wel op het verbindings punt pakken met de rest van het subframe )
Op krikken klos hout onder de dorpel en over pakken met de krik.
Simpeler als al die toestanden met de V snaar.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.