4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Winter Wonderwielen van Penny Lane: Xantia Break Pallas!
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 december 2017 07:46 PM
  [ # 46 ]

Uiteraard. Daarom verwacht ik ook gewoon een gare of vervuilde COM2000-schakelaar, maar met een beetje mazzel is er gewoon ergens een contact rottig waardoor een verbruikersgroep zich vreemd gaat gedragen. Ik moet gewoon eerst even de documentatie in om te kijken hoe het eigenlijk in elkaar zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 december 2017 11:02 PM
  [ # 47 ]

Een Xant heeft toch helegaar geen COM2000?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 december 2017 11:23 PM
  [ # 48 ]

Zou kunnen. Maar bij de modellen waarbij die overgang er zeker weten wel geweest is (Berlingo, Xsara etc.) verhuisde de claxon van het linker steeltje naar het stuur bij de introductie van COM2k. Zoals het dus in deze Break ook zit (en waar ik niet meer aan kan wennen, zodat ik nu continu faal bij het betoeteren van medewegmisbruikers).

Overigens kan het zonder COM2k ook best een vervuilde stengel zijn. Dat is wel de eerste stap lijkt me als het schakelen van de ene functie de andere opeens beïnvloedt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 08 december 2017 10:20 AM
  [ # 49 ]

Dat is geen com2000 in de Xantia, veel te modern Wink
Gewoon “ losse “ stengels ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 december 2017 06:14 PM
  [ # 50 ]

Maar in die stengel zit het dus wel.

Alleen is het meer een mechanisch probleem. Als je die stengel aanraakt, bedien je ‘m ook. Dus telkens als je de achterwisser aan zet terwijl de voorste wissers aan staan, zet je onbedoeld de voorste wissers even uit. Gek genoeg zoeken ze dan dus niet vanzelf naar hun parkeerstand, wat je bij echt uit zetten wel hebt.

Maar dat de achterwisser niet parkeert en dat de voorste wissers reagere op de achterste zijn dus geen zaken die verder verband met elkaar houden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 januari 2018 08:07 PM
  [ # 51 ]

Saaie auto is die Break eigenlijk. Er is nooit wat bijzonders over te melden. Nu ook niet: de kachelradiateur is lek. Je koopt een Xantia, dus dan weet je al dat dat gaat gebeuren… Terug naar de 205 dus. Gelukkig is de blauwe net klaar zodat ik de rode weer kan gebruiken. Kwestie van timing Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 januari 2018 08:53 PM
  [ # 52 ]

O je krijgt meteen de leukste klus voorgeschoteld Rolling Eyes. Maar ga je hem wel vervangen? Er zijn naar het schijnt best wat Xantia’s op de sloop beland met een lekke kachelradiateur, en zo bijzonder als de ‘93’er turbodiesel is deze ook niet…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 januari 2018 09:06 PM
  [ # 53 ]

Och. Zo’n radiateurtje kost maar een paar tientjes. Die zet ik er wel in. ‘t Is alleen dat ik daar even een paar dagen rustig voor moet gaan zitten, want het is een beetje een werkje. Maar: been there. In de Turbo D was ‘t ook aan de orde toen-ie 18 was, dus ‘t klopt allemaal nog precies.

Morgen maar vast even zo’n radiateurtje regelen. Er zal wel iets aan moeten gebeuren, want rondrijden in een wolk glycol is ook niet echt gezond…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 januari 2018 09:13 PM
  [ # 54 ]
Penny Lane schreef:

In de Turbo D was ‘t ook aan de orde toen-ie 18 was, dus ‘t klopt allemaal nog precies.

Haha, dan heeft die van mij het met twintig jaar en negen maanden nog lang volgehouden dus. En ik kwam er ook nog per toeval achter! Weet je al wel of je een Valeo of een Behr nodig hebt? Schijn je aan de kachelmotor te kunnen zien, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 januari 2018 09:19 PM
  [ # 55 ]

Eh, nee. Ik heb nog niks open gemaakt. Ik heb alleen nog maar snel even de radio in de 205 gepropt zodat ik morgen niet zonder muziek zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 16 januari 2018 09:21 PM
  [ # 56 ]

Zonder goeie muziek is rijden inderdaad ook niet te doen Razz.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 februari 2018 06:36 PM
  [ # 57 ]

Vandaag heb ik de pers maar eens op het koelsysteem gezet. Nadat de auto een paar weken stil gestaan had kon ik nu sowieso zien dat het patroon van vettige rommel op de voorruit niet paste bij een lekke kachel: eventuele strepen als gevolg van gebruik van de aanjager of van convectie zaten ook ver naast de roosters. Het koelsysteem bleek onder druk van de pers dan ook nergens te lekken. Het dashboard hoeft er dus niet uit. Bleef over de vraag waarom er dan zoveel vocht in de auto aanwezig was en wat die vettige waas wel mocht zijn.

Wat dat laatste betreft neig ik naar resten cockpitspray, omdat het bijna nergens in op te lossen was. Maar enige vorm van biologische materie (schimmel) is ook niet helemaal uitgesloten. Onder de paravan zag het er namelijk een beetje rommelig uit:

Aan de andere kant, onder de aanzuigbuis voor verse lucht, zat het vol tot aan die buis; toch mooi aan beide kanten een centimeter of tien biomassa (bladeren, compost, veertjes: er zat van alles tussen). Dat geheel moest dus wel even verwijderd worden, waarschijnlijk voor het eerst in 19 jaar. Er lag zo veel troep dat het wissermechaniek er ook uit moest om alles te pakken te krijgen:

Dat was op zich nuttig, want de speling op de linker wisser bleek van een totaal verrinneweerd draaipunt te komen. Met hitte en geduldig masseren is de ergste speling er weer uit, maar ik heb met een schroefje een noodoplossing voor het vastzetten van dat draaipunt moeten creëren:

Dat zit er nu met borgmiddel in. Volgende week ergens zal ik eens gaan kijken of ik een gezond ruitenwissermechaniek kan organiseren. Wisselen is gelukkig een werkje van 15 minuten (bovenlangs, uiteraard).

Om één en ander af te werken heb ik er ook maar eens een nieuw interieurfilter in gedrukt. Dat zat inmiddels natuurlijk ook vol biologisch materiaal (blaadjes, dooie insecten, een paar veren en inmiddels dus ook een kleine hoeveelheid compost).

Als gevolg van al dit geknutsel werkt de ontwaseming voor zover ik nu kan zien weer als een speer. Dat gaan we de komende dagen eens fijn uitproberen. Het meurt nu ook niet meer vreemd in de auto. Kortom, een zinvol rondje beunen en stukken minder gedoe dan het uitbouwen van het dashboard Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 februari 2018 05:46 PM
  [ # 58 ]

En de paravanplaat is heel gebleven? Die zit vaak zo ongelooflijk vast gekit en die koude temperatuur helpt ook niet mee Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 februari 2018 07:11 PM
  [ # 59 ]

Kit? Welnee. Gewoon wissers eraf en aan de uiteinden onder de drukkertjes weg vissen. In een verwarmde werkplaats, dat wel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 februari 2018 07:19 PM
  [ # 60 ]

Dan is die in het verleden al een keer los geweest, want normaal zit die altijd aan de voorruit vast gekit en die kit is táái!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook