Vreemd getril/gebonk, maar niet altijd.
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 februari 2018 02:10 PM

Afgelopen weekend voor de 2e keer in zo’n 6 weken dat mijn V6 hevig begint te trillen en bonken vooral tussen 70 en 100. Stoppen, voelen, kijken. Niets te zien. Rustig verder gereden en na een tijdje is het weer weg!!??
Ik begin naar aanleiding van René zijn perikelen te denken aan motorsteunen, of misschien een niet goed geborgd tussenlager van de rechter aandrijfas.
Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 18 februari 2018 01:43 PM
  [ # 1 ]

Wat ook nog zou kunnen zijn de bobines. Zeker de achterste willen wel eens defect gaan. Maar als het echt snelheids afhankelijk is lijkt het me iets met aandrijfassen. Ik denk dat ik nog wel een as heb liggen mocht je interesse hebben. Met uitlezen komt er trouwens niets naar voren?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 februari 2018 02:38 PM
  [ # 2 ]

Is inderdaad snelheidsafhankelijk. Uitlezen geeft geen storing. Het is zo vreemd dat het als het optreedt zo erg is dat je stopt om te gaan kijken en dat het even later (kwartiertje of zo) weer voor een aantal weken weg is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 februari 2018 05:41 PM
  [ # 3 ]

k denk dat het handig is als je de symptomen uitgebreider beschrijft, bijv bij welke snelheid het begint, of het ineens komt of geleidelijk, of het weggaat als je snelheid mindert, beweegt t stuur, wat gebeurt er als je tijdens het trillen de koppeling intrapt etc

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 februari 2018 12:19 AM
  [ # 4 ]

Het heeft niets te maken met stuuruitslag, keuze van versnelling of ontkoppeld. Het is eigenlijk min of meer bij elke snelheid, maar het meest voel/hoorbaar tussen 70 en 110. Er is geen reden aan te wijzen waarom het begint of weer ophoudt.
Ik heb 40 jaar ervaring met hp geveerde citroens en kan dit niet beredeneren. Ik denk richting aandrijfas, maar heb geen speling kunnen voelen of gescheurde hoes gezien. Maar dat zou niet verklaren waarom het ook weer verdwijnt. Vandaag Breda-A’dam gereden, terug 130, zonder een centje pijn. Als het daarentegen optreeedt krijg je echt de neiging geen meter meer verder te rijden (dat zeg ik echt niet snel!)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 februari 2018 10:07 AM
  [ # 5 ]

Als het komt en gaat.. dan moet het iets zijn dat vastzit en dan weer los komt denk ik zo. Ik zou eens naar de aandrijfassen kijken, als zo’n kogel in de homokineet vast blijft zitten dan bonkt en trilt dat, als hij dan weer los schiet is het weg. Als je assen al vrij veel speling hebben dan zou ik ze vervangen. Tussenlager denk ik niet, dat giert/jankt als het kapot is, maar ik zie die kogels niet “terugschieten”. Je zou ook de motorophanging kunnen controleren, misschien blijft de reactiestang zitten? Kantelt je motor veel?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 februari 2018 08:04 PM
  [ # 6 ]

Deze week gaan we de zaak bekijken op een brug. Dat van die kogels is een goede. Bedankt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 februari 2018 02:24 PM
  [ # 7 ]

Op de brug weinig te zien. Onderste reactiestang rubber heeft wat scheuren, maar niet zodanig dat de motor veel kantelt. Het maakt ook tijdens het rijden niets uit of ik optrek of met een constante snelheid rijd. Gevoelsmatig denk ik dat ik het moet zoeken in Peter zijn suggestie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook