4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Te hoog brandstofverbruik ds
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 13 november 2011 01:14 AM
  [ # 46 ]
robbedoes schreef:
jantje1948 schreef:

Klopt jouw ecu met het bouwjaar? Als dat niet zo is zou ik de goede ecu zoeken. Die zijn makkelijker te vinden dan druksondes.

Nee in principe klopt mijn ECU niet met het bouwjaar (gaat om een paar maanden verschil). De ECU die er nu inzit schijnt tot juli ‘70 te zijn gebruikt/gelevert. Mijn auto is van mrt/april ‘71 dus…......als iemand een ECU heeft met het zelfde Bosch nr. maar met één of twee gele markers mag dat ook…..??

Alhoewel, zijn er niet nog meer onderdelen/sensoren afhankelijk in de combinatie met de verschillende ECU’s of is alleen de druksonde zo kritisch?

Weet je zeker dat jouw DS van mrt/april ‘71 is? Is dat de datum van eerste toelating (nadat die misschien een paar maanden op een koper heeft staan wachten)? Of is dat de echte productiedatum cf. Attestation van het Conservatoire Citroën?
In het eerste geval zou het best de originele ECU kunnen zijn.

Ik verwacht trouwens niet dat jouw DS zo lang op een koper heeft staan wachten. Bij mijn DS 21ie Pallas zat er maar drie dagen tussen ‘van de band rollen’ (vandaag precies 41 jaar geleden zie ik net staan op het attestation) en op kenteken zetten. Dus jouw vergelijkbare DS zal ook wel geen half jaar hebben staan wachten.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 14 november 2011 09:34 PM
  [ # 47 ]

om precies te zijn is de 1e toelatingsdatum van de DS 22 maart 1971 volgens het kentekenbewijs en de “carte gris” die ik nog heb.

De ECU die ik heb (nr. 0.280.000.011 zonder de yellow markers) is in producie voor in de DS geweest tot juli 1970. Dus ik heb een gat van welgeteld 9 maanden. Alsof de ECU de DS heeft gebaard na 9 maand zwangerschap…..

Het blijft vreemd.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 26 juni 2012 11:19 PM
  [ # 48 ]

Het lijkt intussen gelukt te zijn. Heb vanmiddag een andere druksensor (MPS) erin gezet. Nu is mijn CO gedaald van ca. 8-9% naar 4-4,5% en mijn conc. HC van ca. 2000 ppm naar 450 ppm.

Dit is allemaal gemeten bij statio0nair, ben benieuwd of nu ook daadwerkelijk het brandstofverbruik beter is. Ook hoe de motor zich gedraagt bij half- en vol-gas.

tot zover….

gr.

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 februari 2018 04:44 PM
  [ # 49 ]

En ....? werkt het na 6 jaar na behoren ??  Ik ben zelf ook bezig met een D-jetronic met een storing.
Kwam ik deze site tegen https://oldtimer.tips/index.php/en/d-jetronic/72-troubleshooting#Drosselklappenschalter
Getuige het filmpje: Indien het membraam lekt (staat niet in DE 4 delige serie WPHB ds) dan loopt het verbruik ook te hoog op. Moet dus minimaal 10 seconden overdoen voordat hij een halve bar gezakt is. In dit geval van 5 bar naar 4,5bar. Er staan nog meer dingen op welke kunnen leiden tot een hoger verbruik.

Bij die van mij krijg ik de gasklepschakelaar nooit op 0 ohm…... Verrot van binnen. Ook de 2 sleepcontactjes t.b.v. inspuiting haperen. Maar ja, wat wil je ook na 20 jaar !! stilstand Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 19 februari 2018 07:06 PM
  [ # 50 ]

Ik denk nog steeds prima. Heb niet recent meer allerlei metingen eraan gedaan (CO/CO2). Maar hoog brandstofverbruik was destijds de aanleiding. Deze aanleiding heb ik nu niet meer, dus…..

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 februari 2018 09:26 AM
  [ # 51 ]
citroen23 schreef:

Bij die van mij krijg ik de gasklepschakelaar nooit op 0 ohm…... Verrot van binnen. Ook de 2 sleepcontactjes t.b.v. inspuiting haperen. Maar ja, wat wil je ook na 20 jaar !! stilstand Sad

Er is een nederlander op ebay die nieuwe printplaten voor de gasklep schakelaar verkoopt voor de DS en SM. 65 euro…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook