Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Arjan Verkade schreef:Het zal aan de taxatiewaarde liggen.
Voor 2500 Euro doe je niet zoveel, voor 10k kom je een stuk verder.
F.SvM schreef:Of het licht aan de schade ,......
Als die niet groot is ,kan er voor 2500 veel gemaakt worden
Buiten je eigen schuld op deze wijze een schadepost krijgen, daar is iedereen ziek van. Laten we hopen dat het “beide” is
schadevergoeding hangt af van de verzekering vaan de eigenaar v h terrein
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Volgens mij is dit maar 1 ding.
Als de wagen getaxeerd is, all-risk verzekerd dan heb je niets met de eigenaar van het terrein te maken. Hij moet jouw schade bij zijn schade toevoegen. Daarna zal jij dan het geld via een omweg krijgen. Via jouw verzekering wordt het geld geclaimd bij zijn verzekering.
Bij all-risk is de schuldvraag niet zo belangrijk, maar dat is hier duidelijk. Men keert het geld uit, waarna via een omweg wordt het geld geclaimd bij de tegenpartij of betreffende verzekering
Maar indien je tot reparatie over wilt gaan zou ik daar zo snel mogelijk mee beginnen, of in ieder geval de wagen proberen in een loods te krijgen (nadat de expert natuurlijk langs is geweest om e.e.a. van de situatie vast te leggen) zodat hij ergens droog komt te staan.
in de overgngsregeling en op terrein van kennissen gestald; daarom ging ik ervan uit dat er geen all-risk zou zijn en dan ben je afhanklijk vn de eventuele schadeverzekering van de eigenaar dacht ik
j.witkop schreef:schadevergoeding hangt af van de verzekering vaan de eigenaar v h terrein
Dat vraag ik mij af hoor!
De eigenaar van het terrein is volgens mij niet aansprakelijk voor stormschade aan andermans bezittingen.
Tenzij er er duidelijk sprake is van achterstallig onderhoud van die boom.
Onlangs bij de hand gehad: Grote tak van de buren viel door het dak van onze schuur.
Buren zijn niet aansprakelijk, want de boom was enkele maanden daarvoor onderhouden.
Onze eigen opstalverzekering heeft het uiteindelijk wel gedekt.
Ik ben bang dat je alleen je eigen verzekering kan aanspreken, en dan ook nog als de auto all risk verzekerd is en ook niet stopgezet vanwege schorsing. (dat laatste vermoed ik)
De schade-expert is inmiddels geweest en er is besloten dat de CX naar de garage mag voor reparatie. Nog diezelfde dag is de auto met een takelwagen opgehaald en bij een Citroen-specialist gebracht. En ja, er moet een hoop gebeuren. De auto is all-risk verzekerd en was dat ook ten tijde dat hij daar schade door die boom kreeg.
Nu maar afwachten hoe alles gaat verlopen…
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ben benieuwd Ruud, Tot nu toe zit het mee.
Dank je Dirk. En ook niet onbelangrijk: Gisteren het remsysteem van de Panhard (ja nog steeds dezelfde die jij ook hebt gehad) ontlucht en het 1e ritje in 2018 gemaakt. Was weer genieten…
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Dat wil ik geloven, mooi!!!
rf schreef: De schade-expert is inmiddels geweest en er is besloten dat de CX naar de garage mag voor reparatie. Nog diezelfde dag is de auto met een takelwagen opgehaald en bij een Citroen-specialist gebracht.
Told you so!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
En, is de schade nog goed te herstellen?
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Voor je groot geld uitgeeft zou ik toch eerst vast laten stellen of er ook wordt uitgekeerd. Een expert bepaalt niet of een schade gedekt is, alleen hoe groot die is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
“rf” schrijft dat de auto naar de garage “mag”, dus ik neem aan dat die schade-expert namens de verzekeringsmaatschappij sprak en dat de schade dus gedekt is.
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006
- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Schade en schande, vriend.
Ik heb het meegemaakt dat de schade tgv het zinken van mijn boot netjes werd begroot door de expert.
Alleen weigerde de verzekeraar uitkering.
Daar kwam ik pas achter toen de rekeningen binnenstroomden. Dat ging over 17 k€.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat is wel heel erg zuur! Het wordt tijd dat “rf” zich eens meldt.